האתר נבדק ועומד בחוק הגנת הפרטיות (תיקון מס' 13) – 14.08.2025

תקף מתאריך: אוגוסט 2025
תאריך עדכון הבא: אוגוסט 2026
בעלות וניהול: פראג פוינט (שותפות מס' 558565412)
כתובת: היוצרים 22, אשקלון
דוא"ל: info@praguepoint.co.il
שירות לקוחות: 050-663-6660

א. הקדמה

הנהלת פראג פוינט רואה חשיבות עליונה בהגנה על פרטיות המשתמשים ועל זכויותיהם. אנו מתחייבים לנהל את פעילות האיסוף והשימוש בנתונים אישיים בהתאם לעקרונות הגנת הפרטיות המקובלים ולכל החוקים והתקנות הרלוונטיים בנושא זה.

בנוסף, אנו פועלים בהתאם להוראות תיקון 13 לחוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981, אשר נכנס לתוקפו ביום 14 באוגוסט 2025, ובו נקבעו הוראות עדכניות בנוגע לשמירה על פרטיות המשתמשים.

האתר מציג מערכת ניהול עוגיות בהתאמה אישית, המאפשרת למשתמשים לבחור האם לאשר או לדחות את השימוש בעוגיות לא חיוניות. רק לאחר מתן הסכמה מפורשת יופעלו רכיבי צד שלישי כגון מערכות ניתוח ופרסום.

ב. איסוף פרטים אישיים

ייתכן שהסוגים הבאים של פרטים אישיים ייאספו, יאוחסנו, ויעשה בהם שימוש:

  • מידע על המחשב שלכם, כולל כתובת ה-IP שלכם, מיקומכם הגאוגרפי, סוג הדפדפן והגרסה שלו, ומערכת ההפעלה;
  • מידע על הביקורים והשימוש שלכם באתר, כולל מקור ההפניה, אורך הביקור, צפיות בעמודים, ונתיבי המעבר שלכם באתר;
  • מידע, כמו למשל כתובת הדואר האלקטרוני שלכם, שאתם מזינים בזמן ההרשמה לאתר שלנו;
  • מידע שאתם מזינים בזמן יצירת פרופיל באתר שלנו, לדוגמה – השם שלכם, תמונות פרופיל, מגדר, יום הולדת, מצב מערכות יחסים, תחומי עניין ותחביבים, פרטי השכלה, ופרטי תעסוקה;
  • מידע, כמו למשל השם וכתובת הדואר האלקטרוני שלכם, שאתם מזינים על מנת ליצור מנוי להודעות הדואר האלקטרוני ו/או הניוזלטר שלנו;
  • המידע שאתם מזינים בזמן השימוש בשירותים באתר שלנו;
  • מידע שנוצר בזמן השימוש באתר שלנו, כולל מתי, כמה, ובאילו נסיבות אתם משתמשים בו;
  • מידע שקשור לכל דבר שאתם רוכשים, שירותים בהם אתם משתמשים, או העברות שאתם מבצעים באתר שלנו, הכולל את השם שלכם, הכתובת, מספר הטלפון, כתובת הדואר האלקטרוני, ופרטי כרטיס האשראי שלכם;
  • מידע שאתם מפרסמים באתר שלנו בכוונה לפרסמו באינטרנט, שכולל את שם המשתמש שלכם, תמונות הפרופיל, ותוכן התגובות שלכם;
  • מידע שנכלל במסרים שאתם שולחים לנו בדואר האלקטרוני או באמצעות האתר שלנו, כולל תוכן המסר והמטא-דאתה שלו;
  • כל סוג אחר של פרטים אישיים שאתם שולחים אלינו.

לפני שתחשפו בפנינו את הפרטים האישיים של אדם אחר, עליכם לבקש את הסכמת האדם הזה גם עבור השיתוף וגם עבור העיבוד של אותם הפרטים האישיים לפי מדיניות זו.

בנוסף לאמור לעיל, האתר וספקי השירותים הפועלים מטעמו עשויים לעשות שימוש בטכנולוגיות אוטומטיות כגון עוגיות, משואות רשת (Web Beacons) וכלי ניתוח שימוש, במטרה לאסוף מידע טכני במהלך הביקור באתר או במסגרת קבלת הודעות דוא"ל מהחברה. איסוף זה נועד לשפר את חוויית הגלישה, להתאים את התוכן להעדפות המשתמש, למדוד את יעילות הפעילות השיווקית ולבצע אופטימיזציה של האתר.

ג. שימוש בפרטים האישיים שלכם

בפרטים אישיים שנמסרו לנו דרך האתר שלנו ייעשה שימוש למטרות שצוינו במדיניות זו, או בעמודים הרלוונטיים שבאתר. ייתכן שנשתמש בפרטים האישיים שלכם למטרות הבאות:

  • ניהול האתר והעסק שלנו;
  • התאמה האישית של האתר עבורכם;
  • לאפשר לכם להשתמש בשירותים הזמינים באתר שלנו;
  • שליחה של סחורות שרכשתם דרך האתר;
  • אספקה של שירותים שרכשתם דרך האתר;
  • שליחה של הצהרות, חשבונות עסקה, ותזכורות תשלום אליכם, ואיסוף תשלומים מכם;
  • לשלוח לכם הודעות מסחריות שאינן שיווקיות;
  • לשלוח לכם התראות בדואר אלקטרוני שביקשתם באופן ספציפי;
  • שליחה של הניוזלטר שלנו אליכם בדואר אלקטרוני, אם ביקשתם זאת (אתם יכולים להודיע לנו בכל עת שכבר אין לכם צורך בניוזלטר);
  • שליחה של מסרים שיווקיים שקשורים לעסק שלנו והעסקים של חברות צד ג' שנבחרו בקפידה שלדעתנו עשויות לעניין אתכם, בדואר או, במקרים שבהם הסכמתם לכך ספציפית, בדואר האלקטרוני, או באמצעות טכנולוגיות דומות (אתם יכולים ליידע אותנו בכל עת אם אתם כבר לא מעוניינים במסרים שיווקיים);
  • אספקה של מידע סטטיסטי בנוגע למשתמשים שלנו לצד ג' (אבל צד ג' זה לא יוכל לזהות אף משתמש בודד לפי המידע);
  • טיפול בבירורים ותלונות שהוגשו על ידכם או נוגעות אליכם וקשורות לאתר שלנו;
  • לשמור על האתר שלנו מאובטח ולמנוע הונאה;
  • אימות של היענות לתנאי השירות המכתיבים את אופן השימוש באתר (כולל ניטור של הודעות פרטיות שנשלחו דרך שירות ההודעות הפרטיות של האתר שלנו);
  • ושימושים אחרים.

אנו עשויים לעשות שימוש בפרטים האישיים שסופקו על ידכם, כולל מידע על הגיל, על מנת לוודא שאתם עונים על הדרישות החוקיות הרלוונטיות לצריכת משקאות אלכוהוליים במדינת מגוריכם ולמנוע מכירה לקטינים.

נשתף את פרטיכם האישיים עם רשויות אכיפת חוק וגופים ממשלתיים רלוונטיים, אם יידרש על פי חוק או בהתאם להליך משפטי מחייב, תביעה, צו שיפוטי או חקירה רשמית.

אם תמסרו לנו מידע אישי לפרסום באתר שלנו, אנחנו נפרסם את המידע ונשתמש בו בדרכים אחרות בהתאם לרישיון שתספקו לנו.

ניתן להשתמש בהגדרות הפרטיות שלכם כדי להגביל את הפרסום של המידע שלכם באתר שלנו, וניתן לשנות אותן בעזרת בקרות הפרטיות שבאתר.

אנחנו לא נספק את הפרטים האישיים שלכם ללא הסכמתכם לכל צד ג' שהוא, לצורך השיווק הישיר שלו, או של כל צד ג' אחר.

ד. חשיפת פרטים אישיים

אנחנו עשויים למסור את הפרטים האישיים שלכם לכל אחד מהעובדים, המנהלים, המבטחים, היועצים המקצועיים, הסוכנים, הספקים, או קבלני המשנה שלנו, במידה סבירה וכנדרש למטרות המצוינות במדיניות זו.

אנחנו עשויים למסור את הפרטים האישיים שלכם:

  • לפי מה שנדרש מאתנו על פי חוק;
  • בהקשר של כל הליך משפטי קיים או עתידי;
  • על מנת לבסס, להפעיל, או להגן על זכויותינו המשפטיות (כולל אספקה של מידע לאחרים למטרות מניעת הונאה והפחתה של סיכון אשראי);
  • לרוכש (או הרוכש הפוטנציאלי) של כל עסק או רכוש שאנחנו רוכשים (או שוקלים לרכוש);
  • ולכל אדם שאנחנו מאמינים במידה סבירה שעשוי לפנות לבית דין או לכל רשות מוסמכת לצורך מסירה של הפרטים האישיים בהם סביר לדעתנו שאותו בית דין או רשות יורה על מסירה של פרטים אישיים אלה.

למעט על פי הכתוב במדיניות זו, אנו לא נספק את הפרטים האישיים שלכם לצד ג'.

ה. העברות נתונים בינלאומיות

ייתכן שמידע שאנחנו אוספים יאוחסן, יעובד, ויועבר בין כל אחת מהמדינות בהן אנו פועלים, על מנת לאפשר לנו להשתמש במידע בהתאם למדיניות זו.

ייתכן שמידע שאנחנו אוספים יועבר למדינות הבאות, להן אין חוקי הגנת נתונים התואמים את אלה הפועלים באזור הכלכלי האירופי: ארצות הברית, רוסיה, יפן, סין, והודו.

פרטים אישיים שאתם מפרסמים באתר שלנו או מוסרים לפרסום באתר שלנו עשויים להיות זמינים, באמצעות האינטרנט, מסביב לעולם. אנחנו לא יכולים למנוע את השימוש או השימוש לרעה במידע הזה בידי אחרים.

אתם מביעים הסכמה להעברות הפרטים האישיים המתוארות בסעיף זה.

פרטים אישיים עשויים להיות מועברים לספקי שירותי משלוח וחברות שילוח במדינות שונות ברחבי העולם, במטרה לאפשר משלוח יעיל של מוצרים שנרכשו באתר זה אל המען הרלוונטי.

ו. שמירת פרטים אישיים

סעיף זה מפרט את תהליך ומדיניות שמירת הנתונים שלנו, המתוכננים לעזור להבטיח שאנחנו נענים לחובות המשפטיות שלנו הנוגעות לשמירה ולמחיקה של פרטים אישיים.

פרטים אישיים שאנחנו מעבדים עבור כל מטרה או מטרות, לא יישמרו יותר מכמה שנדרש עבור מטרה או מטרות אלה.

החברה תשמור נתונים אישיים לתקופות המקסימליות הבאות:

  • פרטי לקוח: 7 שנים ממועד העסקה האחרונה;
  • פרטי תשלום/כרטיס אשראי: עד 2 שנים לאחר ביצוע התשלום;
  • תכתובות לקוחות: 3 שנים ממועד התכתובת האחרונה;
  • נתוני גלישה והתנהגות לקוחות: 12 חודשים ממועד האחרון.

תקופות אלה נקבעו בהתאם לדרישות רגולטוריות ולצרכים העסקיים הלגיטימיים של החברה.

על אף ההוראות האחרות בסעיף זה, אנו נשמור מסמכים (כולל מסמכים אלקטרוניים) המכילים נתונים אישיים:

  • לפי מה שנדרש מאתנו על פי חוק;
  • אם לדעתנו המסמכים עשויים להיות רלוונטיים לכל הליך משפטי מתמשך או פוטנציאלי;
  • על מנת לבסס, להפעיל, או להגן על זכויותינו המשפטיות (כולל אספקה של מידע לאחרים למטרות מניעת הונאה והפחתה של סיכון אשראי).

ז. אבטחת הפרטים האישיים שלכם

אנו מפעילים אמצעי אבטחה מקובלים, לרבות חיבור מאובטח (HTTPS), עדכוני מערכת שוטפים והגבלת גישה למידע אישי רק למורשים. עם זאת, חשוב לדעת כי אף מערכת אינה חסינה לחלוטין, ולכן איננו יכולים להבטיח הגנה מוחלטת על המידע.

אנחנו ננקוט משנה זהירות ארגוני וטכני סביר על מנת למנוע את האבדן, השימוש לרעה, או השינוי של הפרטים האישיים שלכם.

אנחנו נאחסן את כל הפרטים האישיים שאתם מספקים בשרתים מאובטחים (המוגנים בסיסמא ובחומת אש).

כל ההעברות הכספיות הממוחשבות שבוצעו דרך האתר שלנו יהיו מוגנות באמצעות טכנולוגיית הצפנה.

אתם מכירים בכך שהשידור של מידע על פני האינטרנט אינו מאובטח מעצם היותו, ואנחנו לא יכולים להבטיח שנתונים שנשלחים דרך האינטרנט יהיו מאובטחים.

אתם אחראים על שמירת הסיסמא בה אתם משתמשים לקבלת גישה לאתר שלנו חסויה; אנחנו לא נבקש מכם את הסיסמא שלכם (למעט בזמן ההתחברות לאתר שלנו).

כל ההעברות הכספיות והמידע הפיננסי הממוחשבים, כולל פרטי כרטיסי אשראי, יהיו מוגנים על ידי שימוש בטכנולוגיות הצפנת מידע מתקדמות, פרוטוקולי אימות צדדים ותקני אבטחה עדכניים לתעבורת נתונים מקוונת.

ח. תיקונים

אנחנו עשויים לעדכן מדיניות זו מעת לעת באמצעות פרסום של גרסה חדשה באתר שלנו.

עליכם לבדוק את העמוד הזה מדי פעם על מנת לוודא שאתם מבינים כל שינוי שנעשה במדיניות זו.

אנחנו עשויים להודיע לכם על שינויים במדיניות זו בהודעת דואר אלקטרוני או דרך מערכת ההודעות הפרטיות שבאתר שלנו.

ט. הזכויות שלכם

אתם יכולים להורות לנו לספק לכם כל פרט מפרטיכם האישיים שאנו מחזיקים הנוגעים אליכם. אנחנו עשויים לסרב למסור פרטים אישיים שאתם מבקשים עד למידה המורשית על פי חוק.

אתם יכולים להורות לנו בכל עת לא לעבד את הפרטים האישיים שלכם לצורכי שיווק.

בפועל, בדרך כלל תבטאו הסכמה מראש לשימוש שלנו בפרטים האישיים שלכם למטרות שיווק, או שאנחנו נספק לכם אפשרות לבחור שלא יעשה בפרטים האישיים שלכם שימוש למטרות שיווקיות.

בנוסף, אתם רשאים לבקש את מחיקת המידע האישי שלכם בכל עת, בכפוף להוראות הדין ולחובות השמירה החלות עלינו. עם קבלת בקשה למחיקה, נפעל למחוק או לאנונימיזציה של המידע באופן סביר ובהתאם לסטנדרטים מקובלים.

י. אתרים צד ג'

האתר שלנו כולל קישורים חיצוניים, ופרטים על, אתרים צד ג'. אין לנו שליטה על, ואיננו אחראים על, מדיניות הפרטיות והנהלים של כל צד ג'.

רשתות חברתיות ותוכן אינטראקטיבי

האתר עשוי לכלול קישורים לעמודים רשמיים ברשתות חברתיות שונות, כגון Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn ו־YouTube. פלטפורמות אלה פועלות בהתאם למדיניות הפרטיות שלהן, ואיננו אחראים על אופן השימוש שהן עושות במידע שנאסף.

בנוסף, האתר עשוי להטמיע ווידג'טים, סרטונים ותכנים אינטראקטיביים מצדדים שלישיים. רכיבים אלו עשויים להציב קובצי Cookie או לאסוף מידע טכני בהתאם למדיניות השירות החיצוני.

במידה והאתר כולל אזורי תגובות, פורומים או בלוגים פתוחים – כל מידע שימסרו המשתמשים בהם עשוי להיות נגיש לגולשים אחרים ולציבור הרחב. האחריות למסירת מידע אישי במקומות אלו חלה על המשתמש בלבד.

יא. דיוור ישיר ומאגר מידע

בהשתתפותו המשתתף מאשר לחברה לפנות אליו ולשלוח לו דברי פרסומת בכפוף להוראות חוק התקשורת (בזק ושידורים), תשמ"ב-1982.

החברה מיישמת את עקרונות הגנת הפרטיות ושומרת על זכויותיהם של לקוחות לא להיכלל במאגרים לצרכי שיווק ישיר ללא הסכמתם המפורשת. לקוחות רשאים לחסום ו/או להסיר את פרטיהם האישיים ממאגרי החברה לשימוש שיווקי באמצעות פנייה בכתב.

על פי חוק הגנת הפרטיות, תשמ"א-1981, לכל אדם הזכות לעיין במידע המוחזק עליו במאגר המידע של החברה. משתתף שעיין במידע עליו ומצא שהמידע אינו נכון, שלם, ברור או מעודכן, רשאי לפנות לחברה בבקשה לתקן ו/או לעדכן ו/או למחוק את המידע המוחזק עליו כאמור לעיל. פנייה כזאת יש להפנות לחברה בדוא"ל שכתובתו היא: info@praguepoint.co.il.

יב. ילדים

האתר אינו מיועד לילדים מתחת לגיל 13, ואיננו אוספים ביודעין מידע אישי עליהם. אם נודע לנו כי התקבל מידע אישי הנוגע לילד שטרם מלאו לו 13 שנים, נפעל למחיקתו המיידית מהמערכות שלנו. במקרים בהם נדרשת מסירת מידע אישי לצורך מתן שירות בהתאם לחוק, הדבר יתבצע בכפוף להסכמות הנדרשות ובפיקוח הורים.

יג. ניהול לידים ואוטומציות

באתר נעשה שימוש במערכות חיצוניות לניהול פניות, לידים ואוטומציות עסקיות, ובכלל זה מערכות לניהול לקוחות (CRM) ומערכות להעברת נתונים בין שירותים שונים.

הנתונים המועברים כוללים את המידע שמולא על ידי המשתמשים בטפסי האתר (כגון שם, טלפון, ודוא"ל) ומשמשים אך ורק לצורך מתן שירות, ניהול פניות, שיפור תהליכי עבודה והפחתת טעויות אנוש.

הנתונים נשמרים ומעובדים בהתאם לסטנדרטים מחמירים של אבטחת מידע ובכפוף למדיניות הפרטיות של כל ספק שירות. המידע אינו נמכר לצדדים שלישיים, ומשמש למטרות השירות בלבד.

PipeDrive – מערכת לניהול לידים ומעקב אחר פניות נכנסות, לצורך ארגון, תיעוד ומתן מענה מהיר ללקוחות. המידע הנאסף במערכת כולל את הפרטים שמולאו על ידי המשתמש בטפסים (כגון שם, טלפון, ודוא"ל) ומשמש אך ורק למטרות מתן שירות ומעקב פנימי.

יד. עוגיות

האתר משתמש בעוגיות ("Cookies") ובפיקסלים למטרות חיוניות, שיפור חוויית המשתמש, ניתוח סטטיסטי והתאמה אישית. שימוש בעוגיות שאינן חיוניות (כגון מערכות פרסום וניתוח צד ג') מותנה בקבלת הסכמת המשתמש באמצעות מנגנון הסכמה מובנה באתר. עד לקבלת הסכמה – סקריפטים לא חיוניים אינם נטענים.

Google Analytics – שירות Google Analytics באתר יופעל רק לאחר קבלת הסכמת המשתמש, בהתאם למנגנון ההסכמה שבאתר. באפשרותכם להתקין תוסף דפדפן לחסימת Google Analytics כפי שמתואר להלן. עד לאישור – הסקריפט אינו נטען כלל.

כדי לספק למבקרים באתרים בחירה נוספת ביחס לאופן שבו Google Analytics תאסוף את הנתונים שלהם, פיתחה גוגל את תוסף הדפדפן לביטול הסכמה ל-Google Analytics. התוסף מתקשר עם ה-JavaScript של Google Analytics‏ (ga.js) כדי לציין שאין לשלוח את המידע על הביקור באתר ל-Google Analytics. תוסף הדפדפן לביטול הסכמה ל-Google Analytics לא מונע שליחה של המידע לאתר עצמו או לשירותי ניתוח אינטרנט אחרים.

Microsoft Clarity – האתר עושה שימוש בשירות Microsoft Clarity, המספק הקלטות מסך, מיפוי חום ונתוני שימוש נוספים לצורך שיפור חוויית המשתמש והבנת התנהגות הגולשים. השירות אוסף מידע אנונימי וסטטיסטי על דפוסי שימוש באתר, בהתאם למדיניות הפרטיות של מיקרוסופט. טעינת Clarity מתבצעת רק לאחר קבלת הסכמה מצד המשתמש באמצעות מנגנון ניהול העוגיות שבאתר.

Bing Webmaster Tools – האתר מחובר לשירותי Bing Webmaster Tools של מיקרוסופט לצורך ניטור, בקרה ואופטימיזציה של הופעת האתר במנוע החיפוש Bing. השירות עשוי לאסוף מידע טכני וסטטיסטי על פעילות האתר ותנועת המשתמשים אליו, בהתאם למדיניות הפרטיות של מיקרוסופט. השימוש בשירות זה נעשה לצורכי ניטור טכני בלבד, ואינו כולל איסוף ישיר של נתוני זיהוי אישיים מהמשתמשים.

Google Tag Manager – האתר עושה שימוש בשירות Google Tag Manager, המאפשר ניהול והטמעה של תגיות קוד שונות באתר (כגון Google Analytics, פיקסלים פרסומיים וכלי מדידה נוספים). השירות עצמו אינו אוסף מידע אישי ישירות מהמשתמשים, אך מאפשר טעינה של רכיבי צד ג' בהתאם להסכמת המשתמש.

WhatsApp – באתר משולב כפתור Click-to-Chat המפנה לשירות WhatsApp. בעת השימוש בכפתור זה ייתכן שייאספו פרטי שימוש טכניים על ידי WhatsApp (כגון כתובת IP ומידע על המכשיר). כל שימוש בשירות זה כפוף למדיניות הפרטיות של WhatsApp.

Cloudflare – האתר עושה שימוש בשירותי Cloudflare לצורך שיפור ביצועים, ניתוב תעבורה והגנה מפני מתקפות סייבר. שירות זה עשוי לעבד מידע טכני כגון כתובות IP, נתוני מיקום ומידע על מכשירים של המשתמשים, בהתאם למדיניות הפרטיות של Cloudflare.

ניהול והסרת עוגיות

רוב הדפדפנים מאפשרים לכם לסרב לשימוש בעוגיות, למשל:

  • באינטרנט אקספלורר (גרסה 10) – אתם יכולים לחסום עוגיות בעזרת הגדרות עקיפת הטיפול בעוגיות הזמינות באמצעות לחיצה על "כלים", "אפשרויות אינטרנט", "פרטיות", ואז "מתקדם";
  • בפיירפוקס (גרסה 24) – אתם יכולים לחסום את כל העוגיות באמצעות לחיצה על "כלים", "אפשרויות", "פרטיות", ובחירה של "השתמש בהגדרות מותאמות אישית עבור היסטוריה" מתוך התפריט הנפתח, ואז ביטול הסימון של "קבל עוגיות מאתרים";
  • בכרום (גרסה 29) – אתם יכולים לחסום את כל העוגיות באמצעות כניסה לתפריט "התאמה אישית ובקרה", ואז ללחוץ על "הגדרות", "הצג הגדרות מתקדמות", ו-"הגדרות תוכן", ואז לבחור באפשרות "חסום אתרים מהגדרה של נתונים" תחת הכותרת "עוגיות".

לחסימה של כל העוגיות תהיה השפעה שלילית על נוחות השימוש של אתרים רבים. אם תחסמו עוגיות, לא תוכלו להשתמש בכל האפשרויות שבאתר שלנו.

מחיקת עוגיות קיימות

אתם יכולים למחוק עוגיות שכבר מאוחסנות במחשב שלכם – למשל:

  • בדפדפן אינטרנט אקספלורר (גרסה 10) – אתם צריכים למחוק קבצי עוגיות ידנית;
  • בפיירפוקס (גרסה 24) – אתם יכולים למחוק עוגיות באמצעות לחיצה על "כלים", "אפשרויות", ו-"פרטיות", ואז לבחור "השתמש בהגדרות מותאמות אישית עבור היסטוריה", וללחוץ על "הצג עוגיות", ואז "הסר את כל העוגיות";
  • בכרום (גרסה 29) – אתם יכולים למחוק את כל העוגיות באמצעות כניסה לתפריט "התאמה אישית ובקרה", ואז ללחוץ על "הגדרות", "הצג הגדרות מתקדמות", ו-"נקה נתוני גלישה", ואז לבחור באפשרות "מחק עוגיות ונתונים אחרים של אתרים ותוספים", ולבסוף ללחוץ "נקה נתוני גלישה".

למחיקה של עוגיות תהיה השפעה שלילית על נוחות השימוש של אתרים רבים.

מערכת ניהול העוגיות שלנו

האתר עושה שימוש במערכת ניהול עוגיות המבוססת על קוד מותאם, אשר חוסם את טעינתם של סקריפטים לא חיוניים (כגון פיקסלים של פרסום או Google Analytics) עד לאישור מפורש מצד המשתמש. הסכמה ניתנת באמצעות לחיצה על כפתור "אני מאשר" בבאנר המוצג בתחתית האתר. אי מתן הסכמה ימנע טעינת רכיבי צד שלישי ויחסום גישה לתוכן האתר.

לשאלות / התייעצות נוספת ניתן לפנות אלינו בכתובת המייל – info@praguepoint.co.il

יה. גישה למנועי חיפוש מבוססי בינה מלאכותית

באתר זה מתאפשרת גישה לתוכן הציבורי עבור מנועי חיפוש מבוססי בינה מלאכותית (AI Search Engines), כחלק ממדיניות הגילוי והנגישות של האתר במנועי חיפוש מתקדמים.

הגישה מתבצעת בהתאם להרשאות שהוגדרו בקובץ robots.txt של האתר, ומאפשרת קריאה של עמודים ציבוריים בלבד. מידע אישי, אזורים מאובטחים, ותכנים שאינם פתוחים לציבור – אינם נגישים לרובוטים אלו.

הרשאות הגישה ניתנות לרובוטים הבאים:

  • GPTBot – רובוט הקריאה של ChatGPT מבית OpenAI
  • ChatGPT-User – רכיב הגישה של תוסף הגלישה של ChatGPT
  • Google-Extended – רכיב הגישה של מנוע Bard מבית Google
  • PerplexityBot – הרובוט של מנוע החיפוש Perplexity AI
  • ClaudeBot – רובוט הקריאה של מנוע Claude מבית Anthropic
  • DuckDuckBot – רובוט מבית DuckDuckGo הכולל גישה לתכנים ציבוריים
  • CCBot – רכיב של Common Crawl, בסיס נתונים פתוח הנסמך עליו מודלים של בינה מלאכותית
  • CoHereAIbot, YandexBot, Bytespider, ו־Amazonbot

גישה זו מיועדת לשם סריקה אינדקסית של מידע פומבי בלבד, ואינה כוללת איסוף או שימוש במידע אישי כלשהו. הגישה מותאמת לסטנדרטים הנהוגים באתרים מקצועיים, תוך שמירה על פרטיות המשתמשים והגנה על מידע רגיש.

The International Convention for the Safety of Life at Sea (SOLAS)

ספר שחור עם כיתוב "SOLAS" מונח על שולחן עץ מול נמל פעיל, אוניית מכולות גדולה עוגנת ברקע עם מנופי טעינה ומכולות צבעוניות תחת אור שמש חמים – המחשה ויזואלית של הקשר בין אמנת SOLAS ליבוא ימי.
Published: September 9st, 2025 | Reading time: approx. 8 minutes.
In the world of maritime imports, safety is not just a matter of responsibility-it’s a binding requirement that can determine outcomes.

Whether it’s a container ship loaded with goods en route from the Port of Koper or a dedicated shipment of sensitive equipment from the USA, there is a set of international regulations that governs the rules of the game: the SOLAS Convention.

Even though it’s considered the foundation of global maritime safety, many importers are not even aware of its existence or its direct impact on their businesses.

Understanding the principles of the convention, the requirements it sets, and how it is enforced is not just general knowledge but a practical tool that can prevent malfunctions, ensure regulatory compliance, and improve the efficiency of the entire logistics process.

In this article, we will delve into the most important convention in the shipping industry.

We will understand what stands behind it, what requirements it includes, and how all of this affects anyone involved in maritime imports to Israel.
How it all began: The background to the SOLAS Convention
The SOLAS Convention, short for International Convention for the Safety of Life at Sea, was born in the wake of one of the most well-known maritime disasters in history-the sinking of the Titanic in 1912. The disaster shocked the world and led to an international recognition of the need to establish uniform and clear rules to ensure the safety of passengers, crew, and cargo at sea.

The first convention was drafted as early as 1914 and has since been updated several times: in 1929, 1948, 1960, and finally in its most central and binding version-in 1974. This version includes a mechanism that allows for continuous updates of the regulations without the need for re-approval by all countries, which has made it relevant even in the modern era of shipping.

The overarching goal of the SOLAS Convention is to create a uniform and global standard for maritime safety. It defines mandatory standards for the construction, equipment, and operation of commercial ships-including ships that transport containers to Israel. While direct responsibility for compliance with the requirements falls on the ship’s flag state, in practice, the entire supply chain is affected by them, including importers.

How it all began: The background to the SOLAS Convention
The SOLAS Convention, short for International Convention for the Safety of Life at Sea, was born in the wake of one of the most well-known maritime disasters in history-the sinking of the Titanic in 1912. The disaster shocked the world and led to an international recognition of the need to establish uniform and clear rules to ensure the safety of passengers, crew, and cargo at sea.

The first convention was drafted as early as 1914 and has since been updated several times: in 1929, 1948, 1960, and finally in its most central and binding version-in 1974. This version includes a mechanism that allows for continuous updates of the regulations without the need for re-approval by all countries, which has made it relevant even in the modern era of shipping.

The overarching goal of the SOLAS Convention is to create a uniform and global standard for maritime safety. It defines mandatory standards for the construction, equipment, and operation of commercial ships-including ships that transport containers to Israel. While direct responsibility for compliance with the requirements falls on the ship’s flag state, in practice, the entire supply chain is affected by them, including importers.

What does the SOLAS Convention actually include?
The convention itself is built with a clear legal and organizational structure: a series of detailed regulations divided into 15 chapters, each dealing with a different topic related to shipping safety. Each chapter of the convention addresses a different aspect of a ship’s operation-from its structural design, through emergency equipment, to the transport of dangerous goods.

For example, early chapters focus on structural requirements like watertight subdivision or stability standards, while other chapters deal with life-saving equipment, emergency communication means, fire safety, and operational procedures. Additionally, the convention includes dedicated chapters for special ships such as tankers, high-speed vessels, nuclear ships, and ships operating in polar regions.

One of the most important components of the convention is the principle that every ship must carry valid certificates proving that it complies with the applicable requirements. States may inspect foreign ships that dock in their ports-a process called “Port State Control”-and if serious deficiencies are found, the ship can be detained or even prohibited from sailing.

The 15 Chapters of the SOLAS Convention
To understand the depth of the SOLAS Convention’s impact on the field of maritime imports, it is important to know its structure. Each chapter of the convention deals with a different aspect of maritime safety. These chapters form the regulatory basis for how ships are designed, equipped, operated, and controlled. The following table summarizes the main topics of the chapters:
Chapter Main Topic
1 General provisions, surveys, certificates, and Port State Control
2-1 Structure, stability, watertight subdivision, and mechanical/electrical systems
2-2 Fire safety-prevention, detection, firefighting, and compartmentalization
3 Life-saving appliances and arrangements-lifeboats, lifejackets, and emergency procedures
4 Radiocommunications-GMDSS systems and emergency equipment
5 Safety of navigation-including AIS, VDR, and navigational services
6 Carriage of cargoes-requirements for packing, securing, and stowage
7 Carriage of dangerous goods-in line with the IMDG Code
8 Nuclear ships-radiation protection and specific structural requirements
9 Safety management-ISM Code requirements and safe operational procedures
10 High-speed craft-specific requirements for fast vessels
11-1 Special measures to enhance maritime safety-including ship identification numbers and controls
11-2 Special measures to enhance maritime security-ISPS Code
12 Safety of bulk carriers-additional structural requirements
13 Verification of compliance-audits and inspection standards
14 Polar Code—requirements for ships operating in polar waters
15 Safety of industrial personnel carriers-entered into force in 2024

The table helps to understand the breadth of the convention’s scope and the level of detail with which it addresses each area: from the structural level of the ship to how human lives are saved in an emergency.
תרשים אינפוגרפי של ארגון IMO המציג כיצד אמנת SOLAS (אמנת בטיחות חיים בים) משפרת את בטיחות הספנות. בתמונה רואים 15 איקונים ותמונות עגולות עם טקסט מסביר בכל נושא: בטיחות מטענים, מערכות אש, ניווט, שידורי חירום, מטענים מסוכנים, מכולות, יציבות אוניות, ציוד הצלה, קרחונים, חומרים רדיואקטיביים, מנועי אוניות, בדיקות איכות ובטיחות צוות.
Which chapters of the SOLAS Convention are particularly important for importers?
Not every section of the SOLAS Convention is relevant to import businesses, but there are several chapters that directly touch upon the core logistical work of Israeli importers.

First, Chapter 6 deals with the carriage of cargo, including clear guidelines for the packaging, securing, unpacking, and loading of goods. Among other things, it sets rules aimed at preventing the movement of cargo during the voyage-something that could cause significant damage to containers and even pose a life-threatening risk.

Chapter 7 deals with the transport of dangerous goods, such as chemicals, pesticides, lithium batteries, or even parts of electronic devices. For importers who import products with sensitive components or materials defined as dangerous, this is a critical chapter. It requires full coordination with the international IMDG Code, including precise marking, accompanying documentation, and storage in accordance with the requirements.

Chapter 5 is also relevant, as it deals with the safety of the ship’s navigation. If the ship is not properly equipped, or if the crew does not operate according to mandatory navigation standards, it may encounter delays, emergency inspections, and even be prohibited from docking.

And finally, Chapters 11-1 and 11-2 focus on security and control-including ship identification, port controls, cargo security standards (ISPS), and restrictions that states can impose on ships that do not meet the requirements.

Port State Control and Enforcement: What happens when a ship doesn’t comply with the requirements?
One of the reasons the SOLAS Convention is considered particularly effective is its ability to enforce its requirements even outside the borders of the country from which the ship sails. The main enforcement mechanism is called Port State Control-and it allows authorities in any country to inspect foreign ships that are docked within their territory.

As part of the inspection, parameters such as the following are checked:
  • Equipment integrity.
  • Validity of certificates.
  • Compliance with cargo transportation standards.
  • Safety and security measures.
  • And even crew registration.

If significant deficiencies are found, the port has the authority to detain the ship, not allow cargo to be unloaded, or even prohibit it from continuing its voyage. For importers, this is a vulnerability that can directly affect the supply chain.

For example:
  • Containers may be delayed for days or even weeks.
  • The goods may be exposed to damage as a result of an unplanned stay.
  • The cumulative costs-storage, fines, additional insurance-can harm the profitability of the transaction.

Therefore, it is recommended for every importer to work with reputable freight forwarding companies that verify the integrity of the documents and the ship’s compliance with the SOLAS Convention in advance, and to choose suppliers that transport goods through reliable and regulated ships.

Conclusion
The SOLAS Convention is not a technical document intended only for ship engineers or captains. It is a global standard that dictates the rules of safety, operation, and control of commercial vessels-and every maritime shipment that arrives in Israel is subject to it, either directly or indirectly.

Familiarity with the convention’s structure, an understanding of the key chapters and their impact, and the ability to identify potential deficiencies or risks are skills that can distinguish between a smooth import process and a costly delay. Importers who are aware of the safety requirements, ask the right questions, and choose the right partners not only protect the cargo but also the reputation of their business.

To operate correctly over time, it is recommended to integrate a periodic check of shipping documents into internal procedures, examine the integrity of the chosen ships, and ensure that the goods are shipped in accordance with international safety regulations.

Questions and Answers

The SOLAS Convention is an international agreement that regulates the safety of life at sea, including requirements for ship construction, life-saving equipment, communication systems, cargo transportation, and more.
The convention applies to every commercial ship that undertakes international voyages, as well as to member states that are committed to enforcing its requirements on the vessels under their flag.
The convention sets regulations that require the ship to comply with safety standards. Importers are directly affected, as non-compliance can lead to delays, fines, or damage to the goods.
Port State Control is a mechanism that allows port authorities to inspect foreign ships. If deficiencies are found according to SOLAS requirements, the ship can be detained or prohibited from unloading cargo.
Ships are required to carry official certificates such as a Safety Construction Certificate, a Life-Saving Equipment Certificate, and approvals according to the IMDG Code-depending on the type of cargo and the ship.
Post Views: 106
לוגו אופקי של Prague Point עם אות P שחורה וחץ זהוב, ולצידו הכיתוב PRAGUE POINT בשחור, על רקע שקוף
פנייתך התקבלה בהצלחה

קיבלנו את הפנייה שלך ואנחנו כבר על זה 🙂
נציג יצור עמך קשר בזמן הקרוב,
חשוב להיות זמינים.