תאריך: 22.12.2024 | זמן קריאה: כ-4 דקות
הכירו את ה-ISOCC
המונח ISOCC או Imbalance Surcharge הוא תשלום נוסף שחברות ספנות מטילות
כאשר מתרחש חוסר איזון בתנועת מכולות בנמלים.
לדוגמה, כאשר יש יותר מכולות שנכנסות לנמל מסוים ופחות שיוצאות ממנו (או להפך),
חברות הספנות צריכות לשנע מכולות ריקות כדי לאזן את הביקוש –
וזה כרוך בעלויות נוספות שהן משקפות בתשלום זה.
איך זה עובד?
במקרים של חוסר איזון:
1. עודף בייבוא:
בנמל שבו מגיעות יותר מכולות מאשר יוצאות, נוצר ריבוי של מכולות ריקות שאינן בשימוש.
2. עודף בייצוא:
בנמל שבו יוצאות יותר מכולות מאשר נכנסות, נוצר מחסור במכולות ריקות לטעינה.
במצבים אלה, חברות הספנות נדרשות לשנע מכולות ריקות בין נמלים כדי לאזן את ההיצע והביקוש.
עלויות השינוע הללו מגולמות בתוספת ה-ISOCC, שמוטלת על השולחים והלקוחות.
מונחים זהים ל-ISOCC שכדאי להכיר –
1. CIC או Container Imbalance Charge:
דומה ל-ISOCC, מונח זה מתאר את אותה התופעה, ולעיתים נעשה בו שימוש חלופי.
2. EIS או Emergency Imbalance Surcharge:
דמי חוסר איזון חירום, תשלום דומה אך מוטל במצבים בלתי צפויים כמו עונות שיא או שיבושים לוגיסטיים חריגים.
דוגמה מהשטח
במהלך עונת החגים, נמלי ייצוא במדינות כמו סין חווים מחסור במכולות ריקות עקב ביקוש גבוה.
חברות הספנות מטילות CIC כדי לכסות את העלויות של החזרת מכולות ריקות
ממדינות עם עודף מכולות, כגון ארה"ב, לנמלים האסייתיים.
התעריף יכול לנוע בין $85 למכולה בגודל 20 רגל ועד $170 למכולה בגודל 40 רגל, תלוי בנמל ובמסלול.
למה זה מעניין אותנו כיבואנים?
אם אתם מייבאים או מייצאים, ISOCC ודומיו עלולים להעלות את העלות הכוללת של המשלוח.
חשוב להבין את ההיטלים הללו ולתכנן את התקציב בהתאם.
🔹 טיפ מקצועי 🔹
עבדו עם חברת שילוח אמינה שתספק לכם שקיפות על התשלומים ותעזור לכם להתמקח במקרה הצורך.
תן/י לנו לחסוך לך זמן וכסף 🙂