דילוג לתוכן

info@praguepoint.co.il

050-663-6660

CS
EN

info@praguepoint.co.il

050-663-6660

CS
EN

הים סוער? כך תדעו מראש שהמשלוח שלכם עומד להתעכב

תצפית אווירית על עומס ימי של אוניות מטען הממתינות בתור לפריקה בנמל. עשרות ספינות משא עוגנות בלב ים בשורה ארוכה, עם מכולות צבעוניות על סיפונן, וברקע נראה נמל פעיל עם מנופים

תאריך: 21.04.2025 | זמן קריאה: כ-5 דקות

אם בעבר יבואנים הסתמכו על הערכות כלליות, היום כבר אין תירוצים.

שינויים בקווים ימיים, האטות בלתי צפויות ועיכובים ברציפים – כל אלה ניתנים לחיזוי בזמן אמת, אם יודעים איפה לחפש.

כי בעולם שבו אונייה אחת יכולה להשפיע על שרשרת אספקה שלמה, המידע הוא יתרון תחרותי.

איך באמת עוקבים אחרי לוחות הפלגה?

לוחות ההפלגה של חברות הספנות מתעדכנים בתדירות גבוהה – לפעמים גם כמה פעמים ביום.

אבל להסתפק באתר של המוביל זה לא מספיק. חברות שילוח חכמות משתמשות היום במערכות ניטור אונליין שמתחברות לנתוני AIS (מערכת מיקום אוניות בזמן אמת) כדי לעקוב לא רק איפה האונייה נמצאת, אלא גם איך היא מתנהגת:
האם היא עומדת בתנועה? האטה לא מתוכננת? יציאה מהמסלול? עגינה חריגה?

אילו כלים טכנולוגיים קיימים?

כלים כמו Project44, FourKites, Sea-Intelligence ו־MarineTraffic Pro
מאפשרים קבלת מידע חי, התרעות מותאמות, וממשק ויזואלי לניהול המשלוחים שלכם.

בנוסף, מערכות TMS (Transport Management System) מתקדמות כבר יודעות להצליב בין מסלול ההובלה, תנאי מזג אוויר, מצב רציפים ופקקים בכניסות לנמלים – כדי להתריע עוד לפני שהעיכוב קורה בפועל.

מתי יודעים שהאוניה "נכנסה להאטה"?

המערכות מזהות האטה לפי סטייה מהירות ביחס למתוכנן (ETA מול מהירות בפועל).

לדוגמה:
אם אונייה שיצאה מברצלונה הייתה אמורה להפליג בקצב של 17 קשר, אבל נמדדת ב-9 קשר כבר שעות – יש סיכוי גבוה שהיא ממתינה לתור ברציף, או שפשוט חוסכת דלק במסגרת "האטה יזומה".

במילים אחרות:
כשמערכת יודעת לקרוא נכון את הנתונים – היא יכולה לחזות את העיכוב לפני שהלקוח אפילו שואל מה קורה עם המשלוח.

איך חברות שילוח מתקדמות מנצלות את זה?

המשלחים החכמים לא מחכים לשמוע מה קורה – הם שואלים את המערכות.
הם יודעים להציע מסלול חלופי, להעביר חלק מהמטען להובלה יבשתית, ולעדכן את הלקוח בזמן אמת עם צפי עדכני – לא רק הבטחות.

בעולם שבו חיזוי מדויק = חיסכון בכסף ובאמון, כלים טכנולוגיים כאלה הם לא בונוס – הם בסיס לעבודה מקצועית.

בשורה התחתונה

יבואנים שכבר משתמשים בכלים האלה נמצאים צעד אחד לפני השוק.

נכון, יבואנים הם רק חלק קטן בשרשרת הגלובלית, ואין להם שום יכולת לשנות מסלול של אונייה בלב ים.
אבל ברגע שיש גישה למידע – גם אם מדובר רק בהתראה מוקדמת על עיכוב צפוי – אפשר להיערך, לעדכן לקוחות בזמן, לייצר אמון ולפעמים אפילו להציע פתרונות חלופיים.

בעולם תחרותי שבו כל שינוי קטן בזמני האספקה משפיע על העסק, גם תגובה חכמה לעיכוב היא יתרון.
ומי שמקדים לזהות את הבעיה – יכול להפוך אותה להזדמנות.

Post Views: 16

רגע…

אל תסגור!

יש לנו את הפתרון המושלם עבור העסק שלך!

פנייתך התקבלה בהצלחה

קיבלנו את הפנייה שלך ואנחנו כבר על זה 🙂
נציג יצור עמך קשר בזמן הקרוב,
חשוב להיות זמינים.