תאריך: 14.04.2025 | זמן קריאה: כ-4 דקות
אם אתם עוסקים בשילוח, עמילות מכס או שירותי לוגיסטיקה – בטוח שיצא לכם לשמוע הצעות שנשמעות טוב מדי כדי להיות אמיתיות.
הרצון לזכות בלקוח חדש, במיוחד כזה שמבטיח עסקאות גדולות, עלול לגרום גם לעסקים מנוסים ליפול קורבן לתופעה ההולכת ומתפשטת: הונאת אשראי (Credit Fraud).
מדובר בשיטה שבה לקוחות חדשים מציגים עצמם כגורמים אמינים, מבצעים עסקה אחת או שתיים עם תשלום בזמן – ובכך בונים אמון.
לאחר מכן הם מבקשים לבצע מספר משלוחים נוספים, לרוב מהירים יותר ובשילוח אווירי, בתנאי אשראי נדיבים של 60–90 יום.
המשלוחים יוצאים לדרך, אך עם הגעת מועד התשלום – הלקוח נעלם.
והעסק נותר עם התחייבויות תשלום לספקים – בלי אפשרות לגבות את הכסף.
> לקוח חדש פונה בבקשה לשנע מטען. העסקה מבוצעת בהצלחה, והתשלום מועבר בזמן.
> בהמשך מוזמנים ארבעה משלוחים נוספים, הפעם באוויר, בלוחות זמנים קצרים. הכול מתנהל כשורה – עד שמגיע מועד התשלום.
> הלקוח מפסיק לתקשר, נעלם – ואין דרך להחזיר את ההשקעה.
התרחיש הזה אינו יוצא דופן – הוא מופיע שוב ושוב ברחבי העולם, ומשאיר מאחוריו ספקים מופסדים עם עלויות תובלה כבדות וחובות פתוחים.
לפי איגוד המשלחים הבריטי (BIFA), קיימים מאפיינים חוזרים בקרב לקוחות שמבצעים הונאות אשראי:
🔺 הם עוסקים רק בשילוח אווירי.
🔺 מראים חוסר עניין בשירותי שחרור ממכס או הפצה.
🔺 מתחילים עם נפח פעילות גבוה מההתחלה.
🔺 לא מופיעים ברשומות סחר רשמיות (כמו רשות המסים או רשומות רגולטוריות).
🔺 כמעט ולא מתמקחים על מחירים – הכול "דחוף".
בעידן שבו התעשייה הלוגיסטית מתקדמת במהירות – כך גם שיטות ההונאה.
הדרך היחידה להתגונן היא גישה מקדימה, מחושבת ומדויקת של בדיקת לקוחות.
כי אשראי, בסופו של דבר, מבוסס על אמון –
ובסחר בינלאומי, כמו בכל תעשייה אחרת, אמון לא נותנים באופן אוטומטי. מרוויחים אותו.
תן/י לנו לחסוך לך זמן וכסף 🙂
קיבלנו את הפנייה שלך ואנחנו כבר על זה 🙂
נציג יצור עמך קשר בזמן הקרוב,
חשוב להיות זמינים.