האתר נבדק ועומד בחוק הגנת הפרטיות (תיקון מס' 13) – 14.08.2025

תקף מתאריך: אוגוסט 2025
תאריך עדכון הבא: אוגוסט 2026
בעלות וניהול: פראג פוינט (שותפות מס' 558565412)
כתובת: היוצרים 22, אשקלון
דוא"ל: info@praguepoint.co.il
שירות לקוחות: 050-663-6660

א. הקדמה

הנהלת פראג פוינט רואה חשיבות עליונה בהגנה על פרטיות המשתמשים ועל זכויותיהם. אנו מתחייבים לנהל את פעילות האיסוף והשימוש בנתונים אישיים בהתאם לעקרונות הגנת הפרטיות המקובלים ולכל החוקים והתקנות הרלוונטיים בנושא זה.

בנוסף, אנו פועלים בהתאם להוראות תיקון 13 לחוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981, אשר נכנס לתוקפו ביום 14 באוגוסט 2025, ובו נקבעו הוראות עדכניות בנוגע לשמירה על פרטיות המשתמשים.

האתר מציג מערכת ניהול עוגיות בהתאמה אישית, המאפשרת למשתמשים לבחור האם לאשר או לדחות את השימוש בעוגיות לא חיוניות. רק לאחר מתן הסכמה מפורשת יופעלו רכיבי צד שלישי כגון מערכות ניתוח ופרסום.

ב. איסוף פרטים אישיים

ייתכן שהסוגים הבאים של פרטים אישיים ייאספו, יאוחסנו, ויעשה בהם שימוש:

  • מידע על המחשב שלכם, כולל כתובת ה-IP שלכם, מיקומכם הגאוגרפי, סוג הדפדפן והגרסה שלו, ומערכת ההפעלה;
  • מידע על הביקורים והשימוש שלכם באתר, כולל מקור ההפניה, אורך הביקור, צפיות בעמודים, ונתיבי המעבר שלכם באתר;
  • מידע, כמו למשל כתובת הדואר האלקטרוני שלכם, שאתם מזינים בזמן ההרשמה לאתר שלנו;
  • מידע שאתם מזינים בזמן יצירת פרופיל באתר שלנו, לדוגמה – השם שלכם, תמונות פרופיל, מגדר, יום הולדת, מצב מערכות יחסים, תחומי עניין ותחביבים, פרטי השכלה, ופרטי תעסוקה;
  • מידע, כמו למשל השם וכתובת הדואר האלקטרוני שלכם, שאתם מזינים על מנת ליצור מנוי להודעות הדואר האלקטרוני ו/או הניוזלטר שלנו;
  • המידע שאתם מזינים בזמן השימוש בשירותים באתר שלנו;
  • מידע שנוצר בזמן השימוש באתר שלנו, כולל מתי, כמה, ובאילו נסיבות אתם משתמשים בו;
  • מידע שקשור לכל דבר שאתם רוכשים, שירותים בהם אתם משתמשים, או העברות שאתם מבצעים באתר שלנו, הכולל את השם שלכם, הכתובת, מספר הטלפון, כתובת הדואר האלקטרוני, ופרטי כרטיס האשראי שלכם;
  • מידע שאתם מפרסמים באתר שלנו בכוונה לפרסמו באינטרנט, שכולל את שם המשתמש שלכם, תמונות הפרופיל, ותוכן התגובות שלכם;
  • מידע שנכלל במסרים שאתם שולחים לנו בדואר האלקטרוני או באמצעות האתר שלנו, כולל תוכן המסר והמטא-דאתה שלו;
  • כל סוג אחר של פרטים אישיים שאתם שולחים אלינו.

לפני שתחשפו בפנינו את הפרטים האישיים של אדם אחר, עליכם לבקש את הסכמת האדם הזה גם עבור השיתוף וגם עבור העיבוד של אותם הפרטים האישיים לפי מדיניות זו.

בנוסף לאמור לעיל, האתר וספקי השירותים הפועלים מטעמו עשויים לעשות שימוש בטכנולוגיות אוטומטיות כגון עוגיות, משואות רשת (Web Beacons) וכלי ניתוח שימוש, במטרה לאסוף מידע טכני במהלך הביקור באתר או במסגרת קבלת הודעות דוא"ל מהחברה. איסוף זה נועד לשפר את חוויית הגלישה, להתאים את התוכן להעדפות המשתמש, למדוד את יעילות הפעילות השיווקית ולבצע אופטימיזציה של האתר.

ג. שימוש בפרטים האישיים שלכם

בפרטים אישיים שנמסרו לנו דרך האתר שלנו ייעשה שימוש למטרות שצוינו במדיניות זו, או בעמודים הרלוונטיים שבאתר. ייתכן שנשתמש בפרטים האישיים שלכם למטרות הבאות:

  • ניהול האתר והעסק שלנו;
  • התאמה האישית של האתר עבורכם;
  • לאפשר לכם להשתמש בשירותים הזמינים באתר שלנו;
  • שליחה של סחורות שרכשתם דרך האתר;
  • אספקה של שירותים שרכשתם דרך האתר;
  • שליחה של הצהרות, חשבונות עסקה, ותזכורות תשלום אליכם, ואיסוף תשלומים מכם;
  • לשלוח לכם הודעות מסחריות שאינן שיווקיות;
  • לשלוח לכם התראות בדואר אלקטרוני שביקשתם באופן ספציפי;
  • שליחה של הניוזלטר שלנו אליכם בדואר אלקטרוני, אם ביקשתם זאת (אתם יכולים להודיע לנו בכל עת שכבר אין לכם צורך בניוזלטר);
  • שליחה של מסרים שיווקיים שקשורים לעסק שלנו והעסקים של חברות צד ג' שנבחרו בקפידה שלדעתנו עשויות לעניין אתכם, בדואר או, במקרים שבהם הסכמתם לכך ספציפית, בדואר האלקטרוני, או באמצעות טכנולוגיות דומות (אתם יכולים ליידע אותנו בכל עת אם אתם כבר לא מעוניינים במסרים שיווקיים);
  • אספקה של מידע סטטיסטי בנוגע למשתמשים שלנו לצד ג' (אבל צד ג' זה לא יוכל לזהות אף משתמש בודד לפי המידע);
  • טיפול בבירורים ותלונות שהוגשו על ידכם או נוגעות אליכם וקשורות לאתר שלנו;
  • לשמור על האתר שלנו מאובטח ולמנוע הונאה;
  • אימות של היענות לתנאי השירות המכתיבים את אופן השימוש באתר (כולל ניטור של הודעות פרטיות שנשלחו דרך שירות ההודעות הפרטיות של האתר שלנו);
  • ושימושים אחרים.

אנו עשויים לעשות שימוש בפרטים האישיים שסופקו על ידכם, כולל מידע על הגיל, על מנת לוודא שאתם עונים על הדרישות החוקיות הרלוונטיות לצריכת משקאות אלכוהוליים במדינת מגוריכם ולמנוע מכירה לקטינים.

נשתף את פרטיכם האישיים עם רשויות אכיפת חוק וגופים ממשלתיים רלוונטיים, אם יידרש על פי חוק או בהתאם להליך משפטי מחייב, תביעה, צו שיפוטי או חקירה רשמית.

אם תמסרו לנו מידע אישי לפרסום באתר שלנו, אנחנו נפרסם את המידע ונשתמש בו בדרכים אחרות בהתאם לרישיון שתספקו לנו.

ניתן להשתמש בהגדרות הפרטיות שלכם כדי להגביל את הפרסום של המידע שלכם באתר שלנו, וניתן לשנות אותן בעזרת בקרות הפרטיות שבאתר.

אנחנו לא נספק את הפרטים האישיים שלכם ללא הסכמתכם לכל צד ג' שהוא, לצורך השיווק הישיר שלו, או של כל צד ג' אחר.

ד. חשיפת פרטים אישיים

אנחנו עשויים למסור את הפרטים האישיים שלכם לכל אחד מהעובדים, המנהלים, המבטחים, היועצים המקצועיים, הסוכנים, הספקים, או קבלני המשנה שלנו, במידה סבירה וכנדרש למטרות המצוינות במדיניות זו.

אנחנו עשויים למסור את הפרטים האישיים שלכם:

  • לפי מה שנדרש מאתנו על פי חוק;
  • בהקשר של כל הליך משפטי קיים או עתידי;
  • על מנת לבסס, להפעיל, או להגן על זכויותינו המשפטיות (כולל אספקה של מידע לאחרים למטרות מניעת הונאה והפחתה של סיכון אשראי);
  • לרוכש (או הרוכש הפוטנציאלי) של כל עסק או רכוש שאנחנו רוכשים (או שוקלים לרכוש);
  • ולכל אדם שאנחנו מאמינים במידה סבירה שעשוי לפנות לבית דין או לכל רשות מוסמכת לצורך מסירה של הפרטים האישיים בהם סביר לדעתנו שאותו בית דין או רשות יורה על מסירה של פרטים אישיים אלה.

למעט על פי הכתוב במדיניות זו, אנו לא נספק את הפרטים האישיים שלכם לצד ג'.

ה. העברות נתונים בינלאומיות

ייתכן שמידע שאנחנו אוספים יאוחסן, יעובד, ויועבר בין כל אחת מהמדינות בהן אנו פועלים, על מנת לאפשר לנו להשתמש במידע בהתאם למדיניות זו.

ייתכן שמידע שאנחנו אוספים יועבר למדינות הבאות, להן אין חוקי הגנת נתונים התואמים את אלה הפועלים באזור הכלכלי האירופי: ארצות הברית, רוסיה, יפן, סין, והודו.

פרטים אישיים שאתם מפרסמים באתר שלנו או מוסרים לפרסום באתר שלנו עשויים להיות זמינים, באמצעות האינטרנט, מסביב לעולם. אנחנו לא יכולים למנוע את השימוש או השימוש לרעה במידע הזה בידי אחרים.

אתם מביעים הסכמה להעברות הפרטים האישיים המתוארות בסעיף זה.

פרטים אישיים עשויים להיות מועברים לספקי שירותי משלוח וחברות שילוח במדינות שונות ברחבי העולם, במטרה לאפשר משלוח יעיל של מוצרים שנרכשו באתר זה אל המען הרלוונטי.

ו. שמירת פרטים אישיים

סעיף זה מפרט את תהליך ומדיניות שמירת הנתונים שלנו, המתוכננים לעזור להבטיח שאנחנו נענים לחובות המשפטיות שלנו הנוגעות לשמירה ולמחיקה של פרטים אישיים.

פרטים אישיים שאנחנו מעבדים עבור כל מטרה או מטרות, לא יישמרו יותר מכמה שנדרש עבור מטרה או מטרות אלה.

החברה תשמור נתונים אישיים לתקופות המקסימליות הבאות:

  • פרטי לקוח: 7 שנים ממועד העסקה האחרונה;
  • פרטי תשלום/כרטיס אשראי: עד 2 שנים לאחר ביצוע התשלום;
  • תכתובות לקוחות: 3 שנים ממועד התכתובת האחרונה;
  • נתוני גלישה והתנהגות לקוחות: 12 חודשים ממועד האחרון.

תקופות אלה נקבעו בהתאם לדרישות רגולטוריות ולצרכים העסקיים הלגיטימיים של החברה.

על אף ההוראות האחרות בסעיף זה, אנו נשמור מסמכים (כולל מסמכים אלקטרוניים) המכילים נתונים אישיים:

  • לפי מה שנדרש מאתנו על פי חוק;
  • אם לדעתנו המסמכים עשויים להיות רלוונטיים לכל הליך משפטי מתמשך או פוטנציאלי;
  • על מנת לבסס, להפעיל, או להגן על זכויותינו המשפטיות (כולל אספקה של מידע לאחרים למטרות מניעת הונאה והפחתה של סיכון אשראי).

ז. אבטחת הפרטים האישיים שלכם

אנו מפעילים אמצעי אבטחה מקובלים, לרבות חיבור מאובטח (HTTPS), עדכוני מערכת שוטפים והגבלת גישה למידע אישי רק למורשים. עם זאת, חשוב לדעת כי אף מערכת אינה חסינה לחלוטין, ולכן איננו יכולים להבטיח הגנה מוחלטת על המידע.

אנחנו ננקוט משנה זהירות ארגוני וטכני סביר על מנת למנוע את האבדן, השימוש לרעה, או השינוי של הפרטים האישיים שלכם.

אנחנו נאחסן את כל הפרטים האישיים שאתם מספקים בשרתים מאובטחים (המוגנים בסיסמא ובחומת אש).

כל ההעברות הכספיות הממוחשבות שבוצעו דרך האתר שלנו יהיו מוגנות באמצעות טכנולוגיית הצפנה.

אתם מכירים בכך שהשידור של מידע על פני האינטרנט אינו מאובטח מעצם היותו, ואנחנו לא יכולים להבטיח שנתונים שנשלחים דרך האינטרנט יהיו מאובטחים.

אתם אחראים על שמירת הסיסמא בה אתם משתמשים לקבלת גישה לאתר שלנו חסויה; אנחנו לא נבקש מכם את הסיסמא שלכם (למעט בזמן ההתחברות לאתר שלנו).

כל ההעברות הכספיות והמידע הפיננסי הממוחשבים, כולל פרטי כרטיסי אשראי, יהיו מוגנים על ידי שימוש בטכנולוגיות הצפנת מידע מתקדמות, פרוטוקולי אימות צדדים ותקני אבטחה עדכניים לתעבורת נתונים מקוונת.

ח. תיקונים

אנחנו עשויים לעדכן מדיניות זו מעת לעת באמצעות פרסום של גרסה חדשה באתר שלנו.

עליכם לבדוק את העמוד הזה מדי פעם על מנת לוודא שאתם מבינים כל שינוי שנעשה במדיניות זו.

אנחנו עשויים להודיע לכם על שינויים במדיניות זו בהודעת דואר אלקטרוני או דרך מערכת ההודעות הפרטיות שבאתר שלנו.

ט. הזכויות שלכם

אתם יכולים להורות לנו לספק לכם כל פרט מפרטיכם האישיים שאנו מחזיקים הנוגעים אליכם. אנחנו עשויים לסרב למסור פרטים אישיים שאתם מבקשים עד למידה המורשית על פי חוק.

אתם יכולים להורות לנו בכל עת לא לעבד את הפרטים האישיים שלכם לצורכי שיווק.

בפועל, בדרך כלל תבטאו הסכמה מראש לשימוש שלנו בפרטים האישיים שלכם למטרות שיווק, או שאנחנו נספק לכם אפשרות לבחור שלא יעשה בפרטים האישיים שלכם שימוש למטרות שיווקיות.

בנוסף, אתם רשאים לבקש את מחיקת המידע האישי שלכם בכל עת, בכפוף להוראות הדין ולחובות השמירה החלות עלינו. עם קבלת בקשה למחיקה, נפעל למחוק או לאנונימיזציה של המידע באופן סביר ובהתאם לסטנדרטים מקובלים.

י. אתרים צד ג'

האתר שלנו כולל קישורים חיצוניים, ופרטים על, אתרים צד ג'. אין לנו שליטה על, ואיננו אחראים על, מדיניות הפרטיות והנהלים של כל צד ג'.

רשתות חברתיות ותוכן אינטראקטיבי

האתר עשוי לכלול קישורים לעמודים רשמיים ברשתות חברתיות שונות, כגון Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn ו־YouTube. פלטפורמות אלה פועלות בהתאם למדיניות הפרטיות שלהן, ואיננו אחראים על אופן השימוש שהן עושות במידע שנאסף.

בנוסף, האתר עשוי להטמיע ווידג'טים, סרטונים ותכנים אינטראקטיביים מצדדים שלישיים. רכיבים אלו עשויים להציב קובצי Cookie או לאסוף מידע טכני בהתאם למדיניות השירות החיצוני.

במידה והאתר כולל אזורי תגובות, פורומים או בלוגים פתוחים – כל מידע שימסרו המשתמשים בהם עשוי להיות נגיש לגולשים אחרים ולציבור הרחב. האחריות למסירת מידע אישי במקומות אלו חלה על המשתמש בלבד.

יא. דיוור ישיר ומאגר מידע

בהשתתפותו המשתתף מאשר לחברה לפנות אליו ולשלוח לו דברי פרסומת בכפוף להוראות חוק התקשורת (בזק ושידורים), תשמ"ב-1982.

החברה מיישמת את עקרונות הגנת הפרטיות ושומרת על זכויותיהם של לקוחות לא להיכלל במאגרים לצרכי שיווק ישיר ללא הסכמתם המפורשת. לקוחות רשאים לחסום ו/או להסיר את פרטיהם האישיים ממאגרי החברה לשימוש שיווקי באמצעות פנייה בכתב.

על פי חוק הגנת הפרטיות, תשמ"א-1981, לכל אדם הזכות לעיין במידע המוחזק עליו במאגר המידע של החברה. משתתף שעיין במידע עליו ומצא שהמידע אינו נכון, שלם, ברור או מעודכן, רשאי לפנות לחברה בבקשה לתקן ו/או לעדכן ו/או למחוק את המידע המוחזק עליו כאמור לעיל. פנייה כזאת יש להפנות לחברה בדוא"ל שכתובתו היא: info@praguepoint.co.il.

יב. ילדים

האתר אינו מיועד לילדים מתחת לגיל 13, ואיננו אוספים ביודעין מידע אישי עליהם. אם נודע לנו כי התקבל מידע אישי הנוגע לילד שטרם מלאו לו 13 שנים, נפעל למחיקתו המיידית מהמערכות שלנו. במקרים בהם נדרשת מסירת מידע אישי לצורך מתן שירות בהתאם לחוק, הדבר יתבצע בכפוף להסכמות הנדרשות ובפיקוח הורים.

יג. ניהול לידים ואוטומציות

באתר נעשה שימוש במערכות חיצוניות לניהול פניות, לידים ואוטומציות עסקיות, ובכלל זה מערכות לניהול לקוחות (CRM) ומערכות להעברת נתונים בין שירותים שונים.

הנתונים המועברים כוללים את המידע שמולא על ידי המשתמשים בטפסי האתר (כגון שם, טלפון, ודוא"ל) ומשמשים אך ורק לצורך מתן שירות, ניהול פניות, שיפור תהליכי עבודה והפחתת טעויות אנוש.

הנתונים נשמרים ומעובדים בהתאם לסטנדרטים מחמירים של אבטחת מידע ובכפוף למדיניות הפרטיות של כל ספק שירות. המידע אינו נמכר לצדדים שלישיים, ומשמש למטרות השירות בלבד.

PipeDrive – מערכת לניהול לידים ומעקב אחר פניות נכנסות, לצורך ארגון, תיעוד ומתן מענה מהיר ללקוחות. המידע הנאסף במערכת כולל את הפרטים שמולאו על ידי המשתמש בטפסים (כגון שם, טלפון, ודוא"ל) ומשמש אך ורק למטרות מתן שירות ומעקב פנימי.

יד. עוגיות

האתר משתמש בעוגיות ("Cookies") ובפיקסלים למטרות חיוניות, שיפור חוויית המשתמש, ניתוח סטטיסטי והתאמה אישית. שימוש בעוגיות שאינן חיוניות (כגון מערכות פרסום וניתוח צד ג') מותנה בקבלת הסכמת המשתמש באמצעות מנגנון הסכמה מובנה באתר. עד לקבלת הסכמה – סקריפטים לא חיוניים אינם נטענים.

Google Analytics – שירות Google Analytics באתר יופעל רק לאחר קבלת הסכמת המשתמש, בהתאם למנגנון ההסכמה שבאתר. באפשרותכם להתקין תוסף דפדפן לחסימת Google Analytics כפי שמתואר להלן. עד לאישור – הסקריפט אינו נטען כלל.

כדי לספק למבקרים באתרים בחירה נוספת ביחס לאופן שבו Google Analytics תאסוף את הנתונים שלהם, פיתחה גוגל את תוסף הדפדפן לביטול הסכמה ל-Google Analytics. התוסף מתקשר עם ה-JavaScript של Google Analytics‏ (ga.js) כדי לציין שאין לשלוח את המידע על הביקור באתר ל-Google Analytics. תוסף הדפדפן לביטול הסכמה ל-Google Analytics לא מונע שליחה של המידע לאתר עצמו או לשירותי ניתוח אינטרנט אחרים.

Microsoft Clarity – האתר עושה שימוש בשירות Microsoft Clarity, המספק הקלטות מסך, מיפוי חום ונתוני שימוש נוספים לצורך שיפור חוויית המשתמש והבנת התנהגות הגולשים. השירות אוסף מידע אנונימי וסטטיסטי על דפוסי שימוש באתר, בהתאם למדיניות הפרטיות של מיקרוסופט. טעינת Clarity מתבצעת רק לאחר קבלת הסכמה מצד המשתמש באמצעות מנגנון ניהול העוגיות שבאתר.

Bing Webmaster Tools – האתר מחובר לשירותי Bing Webmaster Tools של מיקרוסופט לצורך ניטור, בקרה ואופטימיזציה של הופעת האתר במנוע החיפוש Bing. השירות עשוי לאסוף מידע טכני וסטטיסטי על פעילות האתר ותנועת המשתמשים אליו, בהתאם למדיניות הפרטיות של מיקרוסופט. השימוש בשירות זה נעשה לצורכי ניטור טכני בלבד, ואינו כולל איסוף ישיר של נתוני זיהוי אישיים מהמשתמשים.

Google Tag Manager – האתר עושה שימוש בשירות Google Tag Manager, המאפשר ניהול והטמעה של תגיות קוד שונות באתר (כגון Google Analytics, פיקסלים פרסומיים וכלי מדידה נוספים). השירות עצמו אינו אוסף מידע אישי ישירות מהמשתמשים, אך מאפשר טעינה של רכיבי צד ג' בהתאם להסכמת המשתמש.

WhatsApp – באתר משולב כפתור Click-to-Chat המפנה לשירות WhatsApp. בעת השימוש בכפתור זה ייתכן שייאספו פרטי שימוש טכניים על ידי WhatsApp (כגון כתובת IP ומידע על המכשיר). כל שימוש בשירות זה כפוף למדיניות הפרטיות של WhatsApp.

Cloudflare – האתר עושה שימוש בשירותי Cloudflare לצורך שיפור ביצועים, ניתוב תעבורה והגנה מפני מתקפות סייבר. שירות זה עשוי לעבד מידע טכני כגון כתובות IP, נתוני מיקום ומידע על מכשירים של המשתמשים, בהתאם למדיניות הפרטיות של Cloudflare.

ניהול והסרת עוגיות

רוב הדפדפנים מאפשרים לכם לסרב לשימוש בעוגיות, למשל:

  • באינטרנט אקספלורר (גרסה 10) – אתם יכולים לחסום עוגיות בעזרת הגדרות עקיפת הטיפול בעוגיות הזמינות באמצעות לחיצה על "כלים", "אפשרויות אינטרנט", "פרטיות", ואז "מתקדם";
  • בפיירפוקס (גרסה 24) – אתם יכולים לחסום את כל העוגיות באמצעות לחיצה על "כלים", "אפשרויות", "פרטיות", ובחירה של "השתמש בהגדרות מותאמות אישית עבור היסטוריה" מתוך התפריט הנפתח, ואז ביטול הסימון של "קבל עוגיות מאתרים";
  • בכרום (גרסה 29) – אתם יכולים לחסום את כל העוגיות באמצעות כניסה לתפריט "התאמה אישית ובקרה", ואז ללחוץ על "הגדרות", "הצג הגדרות מתקדמות", ו-"הגדרות תוכן", ואז לבחור באפשרות "חסום אתרים מהגדרה של נתונים" תחת הכותרת "עוגיות".

לחסימה של כל העוגיות תהיה השפעה שלילית על נוחות השימוש של אתרים רבים. אם תחסמו עוגיות, לא תוכלו להשתמש בכל האפשרויות שבאתר שלנו.

מחיקת עוגיות קיימות

אתם יכולים למחוק עוגיות שכבר מאוחסנות במחשב שלכם – למשל:

  • בדפדפן אינטרנט אקספלורר (גרסה 10) – אתם צריכים למחוק קבצי עוגיות ידנית;
  • בפיירפוקס (גרסה 24) – אתם יכולים למחוק עוגיות באמצעות לחיצה על "כלים", "אפשרויות", ו-"פרטיות", ואז לבחור "השתמש בהגדרות מותאמות אישית עבור היסטוריה", וללחוץ על "הצג עוגיות", ואז "הסר את כל העוגיות";
  • בכרום (גרסה 29) – אתם יכולים למחוק את כל העוגיות באמצעות כניסה לתפריט "התאמה אישית ובקרה", ואז ללחוץ על "הגדרות", "הצג הגדרות מתקדמות", ו-"נקה נתוני גלישה", ואז לבחור באפשרות "מחק עוגיות ונתונים אחרים של אתרים ותוספים", ולבסוף ללחוץ "נקה נתוני גלישה".

למחיקה של עוגיות תהיה השפעה שלילית על נוחות השימוש של אתרים רבים.

מערכת ניהול העוגיות שלנו

האתר עושה שימוש במערכת ניהול עוגיות המבוססת על קוד מותאם, אשר חוסם את טעינתם של סקריפטים לא חיוניים (כגון פיקסלים של פרסום או Google Analytics) עד לאישור מפורש מצד המשתמש. הסכמה ניתנת באמצעות לחיצה על כפתור "אני מאשר" בבאנר המוצג בתחתית האתר. אי מתן הסכמה ימנע טעינת רכיבי צד שלישי ויחסום גישה לתוכן האתר.

לשאלות / התייעצות נוספת ניתן לפנות אלינו בכתובת המייל – info@praguepoint.co.il

יה. גישה למנועי חיפוש מבוססי בינה מלאכותית

באתר זה מתאפשרת גישה לתוכן הציבורי עבור מנועי חיפוש מבוססי בינה מלאכותית (AI Search Engines), כחלק ממדיניות הגילוי והנגישות של האתר במנועי חיפוש מתקדמים.

הגישה מתבצעת בהתאם להרשאות שהוגדרו בקובץ robots.txt של האתר, ומאפשרת קריאה של עמודים ציבוריים בלבד. מידע אישי, אזורים מאובטחים, ותכנים שאינם פתוחים לציבור – אינם נגישים לרובוטים אלו.

הרשאות הגישה ניתנות לרובוטים הבאים:

  • GPTBot – רובוט הקריאה של ChatGPT מבית OpenAI
  • ChatGPT-User – רכיב הגישה של תוסף הגלישה של ChatGPT
  • Google-Extended – רכיב הגישה של מנוע Bard מבית Google
  • PerplexityBot – הרובוט של מנוע החיפוש Perplexity AI
  • ClaudeBot – רובוט הקריאה של מנוע Claude מבית Anthropic
  • DuckDuckBot – רובוט מבית DuckDuckGo הכולל גישה לתכנים ציבוריים
  • CCBot – רכיב של Common Crawl, בסיס נתונים פתוח הנסמך עליו מודלים של בינה מלאכותית
  • CoHereAIbot, YandexBot, Bytespider, ו־Amazonbot

גישה זו מיועדת לשם סריקה אינדקסית של מידע פומבי בלבד, ואינה כוללת איסוף או שימוש במידע אישי כלשהו. הגישה מותאמת לסטנדרטים הנהוגים באתרים מקצועיים, תוך שמירה על פרטיות המשתמשים והגנה על מידע רגיש.

ICS2 System - Import Control and Monitoring for the European Union

מטוס סחורה תלוי מעל אוניית מכולות, על רקע דגל האיחוד האירופי

Published: September 1st, 2025 | Reading Time: 12 minutes

Have you heard about the European Union’s new ICS2 system?
If you import goods to Israel through Europe or operate as part of the global supply chain, it’s essential to become familiar with this name.

Starting September 1, 2025, every shipment entering the European Union- whether by road, rail, sea, or air- will be required to undergo pre-screening and provide detailed information through this system.

This is a significant regulatory change that may directly affect customs clearance speed, cause unnecessary delays, and even result in fines. The good news is that by preparing in advance, you can avoid many headaches.

In the following article, we will explain what ICS2 is, who it applies to, what the new requirements are, and how to prepare properly to ensure a smooth passage of your goods.

Whether you are a new importer, a small business owner, or part of a shipping company, this is critical information you simply cannot afford to miss.

In recent years, the European Union has been working to strengthen the supervision of its external borders, with a focus on safety, transparency, and the smooth flow of goods.

As part of this effort, the Import Control System 2, or ICS2, was developed. Its purpose is to enhance security and streamline the process of inspecting imported goods and goods transiting through EU member states.

ICS2 is an advanced computerized system that collects preliminary data on every shipment before it arrives at Europe’s borders. This enables customs authorities to conduct smart risk assessments, identify shipments that may pose a threat, and ensure that every shipment reaching the border is inspected accurately and efficiently.

The system has been gradually implemented since 2021, but starting September 1, 2025, it will also fully apply to land shipments, including road and rail transport. For importers using shipping services through EU countries, this is a mandatory regulation that must be understood.

 

 

What is ICS2 and why is it important?

ICS2 is an advanced computerized system for collecting pre-arrival information on goods entering the European Union or transiting through it on their way to another destination.

The system requires every participant in the supply chain- including importers, freight forwarders, carriers, distributors, and logistics providers – to submit an Entry Summary Declaration (ENS) containing complete details of the shipment.

The main goal of ICS2 is to allow customs authorities to conduct quality risk analysis at an early stage. This makes it possible to identify dangerous shipments, prevent problematic goods from entering, and maintain a high level of safety and security at the EU’s borders.

At the same time, the system is designed to facilitate legitimate trade. Shipments submitted with complete, accurate, and timely information are expected to be released faster, without unnecessary delays or inspections.

Thus, ICS2 serves as a central tool for balancing effective security with the smooth movement of goods. It also enables better information sharing among all stakeholders, reducing errors and improving operational efficiency.

 

 

What is an Entry Summary Declaration (ENS) and why is it required?

The ENS is a mandatory pre-arrival filing for every shipment entering the EU, regardless of the final destination of the goods.

The requirement applies to goods destined for import, goods remaining on board (FROB), and goods in transshipment through an EU port on the way to another destination. The purpose is strictly security-related and does not concern customs duties, taxation, or goods clearance.

The carrier is responsible for filing the ENS, but the declaration is based entirely on information provided by the customer. Therefore, accuracy is the responsibility of every party in the shipping process- whether a logistics company, customs agent, or importer.

The ENS must be submitted at least 24 hours before loading goods onto a vessel bound for the EU. The declaration is filed with the customs authority at the first port of entry into the Union.

The ENS must include:

  • Name and address of the consignor and consignee (including EORI number)
  • Notify Party, if required
  • HS Code (minimum 4 digits, preferably 6)
  • Package types, unit count, and gross weight
  • Shipping marks (for packed goods only)
  • Container and seal numbers
  • Freight payment code (e.g., cash, bank transfer, via agent)

 

Corrections may be made if necessary, but they require customs approval and may be rejected. Unlike U.S. or Canadian reporting systems, a House B/L is not required- the Master B/L is sufficient even when the shipper or consignee is an international forwarder.

 

 

Who is ICS2 relevant for?

ICS2 applies to everyone involved in transporting, forwarding, or receiving goods entering the EU – whether shipments are destined for Europe or merely transiting through EU countries on their way to Israel or elsewhere.

This means every player in the supply chain must prepare and understand their responsibility in providing ENS data.

Key stakeholders include:

  • Importers and exporters
    must ensure ENS is filed on time and in full.
  • Freight forwarders, couriers, and logistics providers
    ensure the accuracy of shipment details, including packaging, weights, and HS codes.
  • Carriers (road, sea, and air)
    required to file the ENS but rely on accurate information from shippers or logistics agents.
  • Postal operators
    even small parcels and private shipments must include full and detailed descriptions.
  • Economic Operators (EOs) in the EU
    companies handling goods must comply with the same requirements and be registered with a valid EORI number.

 

The rules apply to all EU member states and, as of September 1, 2025, also to land shipments by road and rail. Even goods merely transiting through the EU must be reported in full.

 

 

How was ICS2 implemented?

ICS2 was introduced in phases to allow gradual adaptation across the supply chain:

Parameter / PhasePhase 1 – March 2021Phase 2 – March 2023Phase 3 – Sept 2025
Shipment TypePostal and ExpressAir shipmentsLand and Sea shipments
Obligated PartiesCouriers, Postal OpsAirlines, Air ForwardersRoad, Rail, and Sea Carriers
Main RequirementsAdvance ENS on contentsENS required for every EU-bound flightFull ENS before loading or border crossing

 

Phase 3 is especially critical for Israeli importers, since many shipments pass through EU land or sea ports. Shipments not compliant with ICS2 may face significant delays, unexpected stops, or even denial of entry into the Union.

 

 

How does ICS2 work in practice?

ICS2 operates in three main steps, each requiring strict compliance from importers, carriers, and forwarders:

  • Advance Filing (ENS)
    Submission before loading or border crossing.
    Requirement: Accurate details such as goods description, HS code, weight, addresses, container and seal numbers.

  • Risk Analysis
    Automated checks against security and risk databases.
    Requirement: Ensure accuracy and clarity of submitted data, avoid vague descriptions.

  • Border Control
    Match actual shipment to ENS data before granting entry.
    Requirement: Provide consistent, updated documentation- any discrepancy may cause delays.

 

The system integrates with national customs platforms and enforces full compliance. Every data point must be validated in advance, with no exceptions.

 

 

What are the benefits of ICS2?

While compliance requires strict adherence and accurate reporting, ICS2 offers several benefits:

  • Enhanced border security
    Advanced risk analysis identifies dangerous shipments early, protecting both public safety and the economy.
  • Faster clearance
    Accurate and timely filings allow shipments to clear customs quickly, avoiding unnecessary inspections.
  • Cost savings
    Reduced storage fees, fewer logistical stoppages, and less friction with customs authorities.
  • Transparency and efficiency
    Centralized data reduces errors, duplications, and inconsistencies while improving supply chain synchronization.
  • Reputation and trust
    Businesses that comply with ICS2 demonstrate professionalism, reliability, and alignment with international standards.

 

 

In Summery: How to prepare for ICS2

ICS2 is not just a technical update – it represents a major shift in how the EU manages security, control, and efficiency in the import of goods.

From September 1, 2025, every shipment entering the EU – by air, sea, rail, or road – will require accurate pre-arrival reporting through this system.

Importers who fail to comply may face costly delays, unnecessary inspections, and even rejection at the border. Those who prepare properly, provide timely and accurate data, and collaborate with carriers and freight forwarders will benefit from smoother, faster, and more cost-effective trade.

Now is the time to familiarize yourself with the requirements, implement the right processes, and work with professionals who know the system inside and out. This will ensure your goods reach their destination quickly, safely, and without surprises.

אינפוגרפיקה צבעונית המציגה את סוגי השילוח הבינלאומיים לפי אמצעי תובלה

Questions and Answers

ICS2 is a computerized system of the European Union for collecting pre-arrival information on goods intended to enter Europe. The system helps identify security risks at an early stage, speeds up customs clearance processes, and improves supply chain efficiency.

The obligation to submit an ENS rests with the carrier, but it is based on information provided by the customer or freight forwarder. The requirement applies to every incoming shipment- whether destined for Europe, transiting through it, or moving between EU member states via a third party.

The ENS includes full details of the consignor, consignee, type of goods, HS code, weight, packaging types, container and seal numbers. It is essential to provide a precise and clear description of the products- avoiding vague terms such as “general cargo.”

The ENS must be submitted before loading or before crossing the first EU border. For road shipments: at least one hour in advance; for rail shipments: at least two hours; for sea or air shipments: at least 24 hours prior to loading.

Post Views: 184
לוגו אופקי של Prague Point עם אות P שחורה וחץ זהוב, ולצידו הכיתוב PRAGUE POINT בשחור, על רקע שקוף
פנייתך התקבלה בהצלחה

קיבלנו את הפנייה שלך ואנחנו כבר על זה 🙂
נציג יצור עמך קשר בזמן הקרוב,
חשוב להיות זמינים.