תאריך: 06.03.2025 | זמן קריאה: כ-3 דקות
בעולם היבוא, כל שינוי רגולטורי באיחוד האירופי
עשוי להשפיע ישירות על תהליכי השיווק, המוצרים והעלויות שלכם.
אחד השינויים הבולטים הוא זכות התיקון (Right to Repair) –
עקרון שמטרתו להבטיח כי לצרכנים ולבתי עסק תהיה גישה נוחה לחלקי חילוף ולמידע טכני,
ובכך להאריך את חיי המוצרים ולצמצם את הצורך ברכישת חדשים.
תקנות ה-Right to Repair הפכו לחלק בלתי נפרד מהמסגרת הרגולטורית של ה-Blue Guide,
המדריך הרשמי של האיחוד האירופי להחלת תקני מוצרים.
משמעות הדבר היא שכל חלקי חילוף ומוצרים מתוקנים המיועדים לשוק האירופי
חייבים לעמוד בדרישות התקינה והבטיחות, בדיוק כמו מוצרים חדשים.
זכות התיקון מחייבת יצרנים להנגיש חלקי חילוף, מדריכי תיקון וכלים מיוחדים
למוסכים ולצרכנים למשך 7 עד 10 שנים לאחר רכישת המוצר.
✔ אם אתם מייבאים חלקי חילוף
עליכם לוודא שהם עומדים בתקן הרלוונטי ואינם מפרים את תקנות הבטיחות.
✔ מוצרים מתוקנים או מחודשים הנכנסים לשוק האירופי
חייבים להיות מסומנים ככאלה ולעמוד בדרישות העדכניות.
✔ האחריות אינה חלה רק על היצרנים
גם היבואנים נדרשים להבטיח שהמוצרים שהם מביאים עומדים בחקיקה החדשה.
נכון להיום, בישראל אין תקנות מקיפות בנושא זכות התיקון כמו באירופה,
אך הדרישה לצמצום פסולת אלקטרונית והארכת חיי המוצרים צוברת תאוצה.
ייתכן שבעתיד נראה רגולציה דומה גם בארץ, ולכן יבואנים חכמים כבר נערכים בהתאם.
תן/י לנו לחסוך לך זמן וכסף 🙂