תאריך: 20.04.2025 | זמן קריאה: כ-4 דקות
הרבה יבואניות ויבואנים לא מודעים לזה – אבל השעון מתחיל לתקתק ברגע שהמטען נפרק מהאוניה.
בכל נמל יש מספר ימי אחסון חינם למטען. בישראל, למשל, מדובר על ארבעה ימים בלבד.
אחרי זה? כל יום נוסף עולה לכם ביוקר – תרתי משמע.
העלויות גבוהות, מצטברות במהירות, ולעיתים מפתיעות גם את הכי מנוסים בתחום.
לרוב, עלויות אחסון לא מופיעות כפריט בתקציב – עד שהן צצות על החשבונית ומטלטלות את הרווחיות.
מעבר לעלויות הישירות, כל עיכוב בשחרור עלול ליצור פערים בשרשרת האספקה, השבתת קווי ייצור, פגיעה בהתחייבויות ללקוחות, ובמקרים מסוימים – גם קנסות מצד הקונים.
עלויות ה־Storage נובעות בעיקר ממקרים שבהם המטען לא משתחרר בזמן. הנה כמה סיבות שכיחות:
📄 מסמכים חסרים או שגויים – טעות קטנה, והמערכת עוצרת הכול.
🛃 עיכובים בבדיקות מכס או רגולציה – גם כשאין בעיה מהותית, הבירוקרטיה לוקחת זמן.
📦 קונה שלא היה מוכן – לפעמים המטען מגיע, אבל אף אחד לא יודע שהוא שם.
וזה עוד לפני שמדברים על ייבוא חומרים רגישים, שמצריכים טיפול מיוחד, רישוי או אישור מוקדם.
הנה שלושה צעדים פשוטים שיכולים לחסוך לכם מאות ואף אלפי שקלים בכל שחרור:
הכינו את כל המסמכים מראש – וודאו שכל פרט מדויק: מספרים, חתימות, תאריכים.
תאמו מראש עם כל הגורמים הרלוונטיים – ספק, עמיל מכס, מוביל, מחסן, קונה.
עקבו אחרי המטען בזמן אמת – אל תחכו לטלפון מהנמל.
עלויות אחסון בנמל הן לא גזירת גורל – אלא תוצאה של תכנון, תיאום ותגובה בזמן.
ברוב המקרים, ניתן למנוע אותן לחלוטין בעזרת פעולה מוקדמת, שיתוף מידע בין הגורמים ושמירה על סדר במסמכים.
אל תתנו למטען שלכם "להתייבש" במחסן ולחשב לכם קנסות – פעלו נכון, חכם, ובזמן.
תן/י לנו לחסוך לך זמן וכסף 🙂
קיבלנו את הפנייה שלך ואנחנו כבר על זה 🙂
נציג יצור עמך קשר בזמן הקרוב,
חשוב להיות זמינים.