תאריך: 13.04.2025 | זמן קריאה: כ-4 דקות
כשמדברים על מחירי שילוח ימי, רוב היבואנים בוחנים רק את העלות שקיבלו מהחברה.
אבל מאחורי המחיר הזה מסתתרת מערכת שלמה של עלויות – ואחת המרכזיות שבהן היא הדלק.
דלק ימי הוא לא סתם עוד סעיף בתקציב.
ברוב אוניות המטען, הוא מהווה בין 30% ל־50% מההוצאות התפעוליות.
וזה נתון שיכול לשנות את כל התמונה.
אוניות משא צורכות כמויות עצומות של דלק.
זהו דלק כבד, מזהם ויקר. ככל שהאונייה מפליגה מהר יותר – היא שורפת יותר ממנו.
במילים פשוטות: מהירות גבוהה = עלויות דלק מרקיעות שחקים.
עליית מחירי הדלק גורמת מיידית לעלייה במחירי ההובלה.
לעומת זאת, כשמחיר הדלק יורד – לא תמיד מרגישים את זה, כי חברות הספנות שומרות על רווחיות.
כך או כך, הדלק משחק תפקיד ראשון במעלה בכל תמחור של מסלול ימי.
כדי להתמודד עם העלויות, רבות מהחברות עברו לשיטה שנקראת Slow Steaming – הפלגה איטית.
הרעיון פשוט: מפליגים לאט יותר, שורפים פחות דלק.
לדוגמה, הפחתת מהירות מ־27 ל־18 קשר יכולה לחסוך יותר מ־50% בצריכת הדלק.
אבל זה לא מגיע בלי מחיר.
כאשר אונייה מפליגה לאט יותר, משך המסלול מתארך.
כדי לשמור על שירות שבועי קבוע, צריך להכניס יותר אוניות לאותו קו – וזה יוצר עומס תפעולי ותחזוקתי נוסף.
אם שמתם לב לעיכובים באספקת סחורות – ייתכן שהמקור הוא הפלגה איטית.
המשמעות עבורכם: זמני שילוח ארוכים יותר, פחות גמישות, וקושי בתכנון לוחות זמנים.
אבל ברגע שמבינים את זה, אפשר להיערך מראש.
לתכנן מלאים חכמים, לחשב זמני שילוח ארוכים יותר, ואולי אפילו לשלב משלוחים אוויריים כשצריך תגובה מהירה.
הדלק באוניית מטען אינו רק הוצאה לוגיסטית.
הוא משפיע ישירות על כל מבנה העלויות של ההובלה הימית.
מי שמבין את זה – מקבל יתרון תחרותי.
אפשר לתכנן טוב יותר, לצפות שינויים, ולהגיב חכם – לפני שהסחורה תקועה באמצע הדרך.
תן/י לנו לחסוך לך זמן וכסף 🙂
קיבלנו את הפנייה שלך ואנחנו כבר על זה 🙂
נציג יצור עמך קשר בזמן הקרוב,
חשוב להיות זמינים.