האתר נבדק ועומד בחוק הגנת הפרטיות (תיקון מס' 13) – 14.08.2025

תקף מתאריך: אוגוסט 2025
תאריך עדכון הבא: אוגוסט 2026
בעלות וניהול: פראג פוינט (שותפות מס' 558565412)
כתובת: היוצרים 22, אשקלון
דוא"ל: info@praguepoint.co.il
שירות לקוחות: 050-663-6660

א. הקדמה

הנהלת פראג פוינט רואה חשיבות עליונה בהגנה על פרטיות המשתמשים ועל זכויותיהם. אנו מתחייבים לנהל את פעילות האיסוף והשימוש בנתונים אישיים בהתאם לעקרונות הגנת הפרטיות המקובלים ולכל החוקים והתקנות הרלוונטיים בנושא זה.

בנוסף, אנו פועלים בהתאם להוראות תיקון 13 לחוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981, אשר נכנס לתוקפו ביום 14 באוגוסט 2025, ובו נקבעו הוראות עדכניות בנוגע לשמירה על פרטיות המשתמשים.

האתר מציג מערכת ניהול עוגיות בהתאמה אישית, המאפשרת למשתמשים לבחור האם לאשר או לדחות את השימוש בעוגיות לא חיוניות. רק לאחר מתן הסכמה מפורשת יופעלו רכיבי צד שלישי כגון מערכות ניתוח ופרסום.

ב. איסוף פרטים אישיים

ייתכן שהסוגים הבאים של פרטים אישיים ייאספו, יאוחסנו, ויעשה בהם שימוש:

  • מידע על המחשב שלכם, כולל כתובת ה-IP שלכם, מיקומכם הגאוגרפי, סוג הדפדפן והגרסה שלו, ומערכת ההפעלה;
  • מידע על הביקורים והשימוש שלכם באתר, כולל מקור ההפניה, אורך הביקור, צפיות בעמודים, ונתיבי המעבר שלכם באתר;
  • מידע, כמו למשל כתובת הדואר האלקטרוני שלכם, שאתם מזינים בזמן ההרשמה לאתר שלנו;
  • מידע שאתם מזינים בזמן יצירת פרופיל באתר שלנו, לדוגמה – השם שלכם, תמונות פרופיל, מגדר, יום הולדת, מצב מערכות יחסים, תחומי עניין ותחביבים, פרטי השכלה, ופרטי תעסוקה;
  • מידע, כמו למשל השם וכתובת הדואר האלקטרוני שלכם, שאתם מזינים על מנת ליצור מנוי להודעות הדואר האלקטרוני ו/או הניוזלטר שלנו;
  • המידע שאתם מזינים בזמן השימוש בשירותים באתר שלנו;
  • מידע שנוצר בזמן השימוש באתר שלנו, כולל מתי, כמה, ובאילו נסיבות אתם משתמשים בו;
  • מידע שקשור לכל דבר שאתם רוכשים, שירותים בהם אתם משתמשים, או העברות שאתם מבצעים באתר שלנו, הכולל את השם שלכם, הכתובת, מספר הטלפון, כתובת הדואר האלקטרוני, ופרטי כרטיס האשראי שלכם;
  • מידע שאתם מפרסמים באתר שלנו בכוונה לפרסמו באינטרנט, שכולל את שם המשתמש שלכם, תמונות הפרופיל, ותוכן התגובות שלכם;
  • מידע שנכלל במסרים שאתם שולחים לנו בדואר האלקטרוני או באמצעות האתר שלנו, כולל תוכן המסר והמטא-דאתה שלו;
  • כל סוג אחר של פרטים אישיים שאתם שולחים אלינו.

לפני שתחשפו בפנינו את הפרטים האישיים של אדם אחר, עליכם לבקש את הסכמת האדם הזה גם עבור השיתוף וגם עבור העיבוד של אותם הפרטים האישיים לפי מדיניות זו.

בנוסף לאמור לעיל, האתר וספקי השירותים הפועלים מטעמו עשויים לעשות שימוש בטכנולוגיות אוטומטיות כגון עוגיות, משואות רשת (Web Beacons) וכלי ניתוח שימוש, במטרה לאסוף מידע טכני במהלך הביקור באתר או במסגרת קבלת הודעות דוא"ל מהחברה. איסוף זה נועד לשפר את חוויית הגלישה, להתאים את התוכן להעדפות המשתמש, למדוד את יעילות הפעילות השיווקית ולבצע אופטימיזציה של האתר.

ג. שימוש בפרטים האישיים שלכם

בפרטים אישיים שנמסרו לנו דרך האתר שלנו ייעשה שימוש למטרות שצוינו במדיניות זו, או בעמודים הרלוונטיים שבאתר. ייתכן שנשתמש בפרטים האישיים שלכם למטרות הבאות:

  • ניהול האתר והעסק שלנו;
  • התאמה האישית של האתר עבורכם;
  • לאפשר לכם להשתמש בשירותים הזמינים באתר שלנו;
  • שליחה של סחורות שרכשתם דרך האתר;
  • אספקה של שירותים שרכשתם דרך האתר;
  • שליחה של הצהרות, חשבונות עסקה, ותזכורות תשלום אליכם, ואיסוף תשלומים מכם;
  • לשלוח לכם הודעות מסחריות שאינן שיווקיות;
  • לשלוח לכם התראות בדואר אלקטרוני שביקשתם באופן ספציפי;
  • שליחה של הניוזלטר שלנו אליכם בדואר אלקטרוני, אם ביקשתם זאת (אתם יכולים להודיע לנו בכל עת שכבר אין לכם צורך בניוזלטר);
  • שליחה של מסרים שיווקיים שקשורים לעסק שלנו והעסקים של חברות צד ג' שנבחרו בקפידה שלדעתנו עשויות לעניין אתכם, בדואר או, במקרים שבהם הסכמתם לכך ספציפית, בדואר האלקטרוני, או באמצעות טכנולוגיות דומות (אתם יכולים ליידע אותנו בכל עת אם אתם כבר לא מעוניינים במסרים שיווקיים);
  • אספקה של מידע סטטיסטי בנוגע למשתמשים שלנו לצד ג' (אבל צד ג' זה לא יוכל לזהות אף משתמש בודד לפי המידע);
  • טיפול בבירורים ותלונות שהוגשו על ידכם או נוגעות אליכם וקשורות לאתר שלנו;
  • לשמור על האתר שלנו מאובטח ולמנוע הונאה;
  • אימות של היענות לתנאי השירות המכתיבים את אופן השימוש באתר (כולל ניטור של הודעות פרטיות שנשלחו דרך שירות ההודעות הפרטיות של האתר שלנו);
  • ושימושים אחרים.

אנו עשויים לעשות שימוש בפרטים האישיים שסופקו על ידכם, כולל מידע על הגיל, על מנת לוודא שאתם עונים על הדרישות החוקיות הרלוונטיות לצריכת משקאות אלכוהוליים במדינת מגוריכם ולמנוע מכירה לקטינים.

נשתף את פרטיכם האישיים עם רשויות אכיפת חוק וגופים ממשלתיים רלוונטיים, אם יידרש על פי חוק או בהתאם להליך משפטי מחייב, תביעה, צו שיפוטי או חקירה רשמית.

אם תמסרו לנו מידע אישי לפרסום באתר שלנו, אנחנו נפרסם את המידע ונשתמש בו בדרכים אחרות בהתאם לרישיון שתספקו לנו.

ניתן להשתמש בהגדרות הפרטיות שלכם כדי להגביל את הפרסום של המידע שלכם באתר שלנו, וניתן לשנות אותן בעזרת בקרות הפרטיות שבאתר.

אנחנו לא נספק את הפרטים האישיים שלכם ללא הסכמתכם לכל צד ג' שהוא, לצורך השיווק הישיר שלו, או של כל צד ג' אחר.

ד. חשיפת פרטים אישיים

אנחנו עשויים למסור את הפרטים האישיים שלכם לכל אחד מהעובדים, המנהלים, המבטחים, היועצים המקצועיים, הסוכנים, הספקים, או קבלני המשנה שלנו, במידה סבירה וכנדרש למטרות המצוינות במדיניות זו.

אנחנו עשויים למסור את הפרטים האישיים שלכם:

  • לפי מה שנדרש מאתנו על פי חוק;
  • בהקשר של כל הליך משפטי קיים או עתידי;
  • על מנת לבסס, להפעיל, או להגן על זכויותינו המשפטיות (כולל אספקה של מידע לאחרים למטרות מניעת הונאה והפחתה של סיכון אשראי);
  • לרוכש (או הרוכש הפוטנציאלי) של כל עסק או רכוש שאנחנו רוכשים (או שוקלים לרכוש);
  • ולכל אדם שאנחנו מאמינים במידה סבירה שעשוי לפנות לבית דין או לכל רשות מוסמכת לצורך מסירה של הפרטים האישיים בהם סביר לדעתנו שאותו בית דין או רשות יורה על מסירה של פרטים אישיים אלה.

למעט על פי הכתוב במדיניות זו, אנו לא נספק את הפרטים האישיים שלכם לצד ג'.

ה. העברות נתונים בינלאומיות

ייתכן שמידע שאנחנו אוספים יאוחסן, יעובד, ויועבר בין כל אחת מהמדינות בהן אנו פועלים, על מנת לאפשר לנו להשתמש במידע בהתאם למדיניות זו.

ייתכן שמידע שאנחנו אוספים יועבר למדינות הבאות, להן אין חוקי הגנת נתונים התואמים את אלה הפועלים באזור הכלכלי האירופי: ארצות הברית, רוסיה, יפן, סין, והודו.

פרטים אישיים שאתם מפרסמים באתר שלנו או מוסרים לפרסום באתר שלנו עשויים להיות זמינים, באמצעות האינטרנט, מסביב לעולם. אנחנו לא יכולים למנוע את השימוש או השימוש לרעה במידע הזה בידי אחרים.

אתם מביעים הסכמה להעברות הפרטים האישיים המתוארות בסעיף זה.

פרטים אישיים עשויים להיות מועברים לספקי שירותי משלוח וחברות שילוח במדינות שונות ברחבי העולם, במטרה לאפשר משלוח יעיל של מוצרים שנרכשו באתר זה אל המען הרלוונטי.

ו. שמירת פרטים אישיים

סעיף זה מפרט את תהליך ומדיניות שמירת הנתונים שלנו, המתוכננים לעזור להבטיח שאנחנו נענים לחובות המשפטיות שלנו הנוגעות לשמירה ולמחיקה של פרטים אישיים.

פרטים אישיים שאנחנו מעבדים עבור כל מטרה או מטרות, לא יישמרו יותר מכמה שנדרש עבור מטרה או מטרות אלה.

החברה תשמור נתונים אישיים לתקופות המקסימליות הבאות:

  • פרטי לקוח: 7 שנים ממועד העסקה האחרונה;
  • פרטי תשלום/כרטיס אשראי: עד 2 שנים לאחר ביצוע התשלום;
  • תכתובות לקוחות: 3 שנים ממועד התכתובת האחרונה;
  • נתוני גלישה והתנהגות לקוחות: 12 חודשים ממועד האחרון.

תקופות אלה נקבעו בהתאם לדרישות רגולטוריות ולצרכים העסקיים הלגיטימיים של החברה.

על אף ההוראות האחרות בסעיף זה, אנו נשמור מסמכים (כולל מסמכים אלקטרוניים) המכילים נתונים אישיים:

  • לפי מה שנדרש מאתנו על פי חוק;
  • אם לדעתנו המסמכים עשויים להיות רלוונטיים לכל הליך משפטי מתמשך או פוטנציאלי;
  • על מנת לבסס, להפעיל, או להגן על זכויותינו המשפטיות (כולל אספקה של מידע לאחרים למטרות מניעת הונאה והפחתה של סיכון אשראי).

ז. אבטחת הפרטים האישיים שלכם

אנו מפעילים אמצעי אבטחה מקובלים, לרבות חיבור מאובטח (HTTPS), עדכוני מערכת שוטפים והגבלת גישה למידע אישי רק למורשים. עם זאת, חשוב לדעת כי אף מערכת אינה חסינה לחלוטין, ולכן איננו יכולים להבטיח הגנה מוחלטת על המידע.

אנחנו ננקוט משנה זהירות ארגוני וטכני סביר על מנת למנוע את האבדן, השימוש לרעה, או השינוי של הפרטים האישיים שלכם.

אנחנו נאחסן את כל הפרטים האישיים שאתם מספקים בשרתים מאובטחים (המוגנים בסיסמא ובחומת אש).

כל ההעברות הכספיות הממוחשבות שבוצעו דרך האתר שלנו יהיו מוגנות באמצעות טכנולוגיית הצפנה.

אתם מכירים בכך שהשידור של מידע על פני האינטרנט אינו מאובטח מעצם היותו, ואנחנו לא יכולים להבטיח שנתונים שנשלחים דרך האינטרנט יהיו מאובטחים.

אתם אחראים על שמירת הסיסמא בה אתם משתמשים לקבלת גישה לאתר שלנו חסויה; אנחנו לא נבקש מכם את הסיסמא שלכם (למעט בזמן ההתחברות לאתר שלנו).

כל ההעברות הכספיות והמידע הפיננסי הממוחשבים, כולל פרטי כרטיסי אשראי, יהיו מוגנים על ידי שימוש בטכנולוגיות הצפנת מידע מתקדמות, פרוטוקולי אימות צדדים ותקני אבטחה עדכניים לתעבורת נתונים מקוונת.

ח. תיקונים

אנחנו עשויים לעדכן מדיניות זו מעת לעת באמצעות פרסום של גרסה חדשה באתר שלנו.

עליכם לבדוק את העמוד הזה מדי פעם על מנת לוודא שאתם מבינים כל שינוי שנעשה במדיניות זו.

אנחנו עשויים להודיע לכם על שינויים במדיניות זו בהודעת דואר אלקטרוני או דרך מערכת ההודעות הפרטיות שבאתר שלנו.

ט. הזכויות שלכם

אתם יכולים להורות לנו לספק לכם כל פרט מפרטיכם האישיים שאנו מחזיקים הנוגעים אליכם. אנחנו עשויים לסרב למסור פרטים אישיים שאתם מבקשים עד למידה המורשית על פי חוק.

אתם יכולים להורות לנו בכל עת לא לעבד את הפרטים האישיים שלכם לצורכי שיווק.

בפועל, בדרך כלל תבטאו הסכמה מראש לשימוש שלנו בפרטים האישיים שלכם למטרות שיווק, או שאנחנו נספק לכם אפשרות לבחור שלא יעשה בפרטים האישיים שלכם שימוש למטרות שיווקיות.

בנוסף, אתם רשאים לבקש את מחיקת המידע האישי שלכם בכל עת, בכפוף להוראות הדין ולחובות השמירה החלות עלינו. עם קבלת בקשה למחיקה, נפעל למחוק או לאנונימיזציה של המידע באופן סביר ובהתאם לסטנדרטים מקובלים.

י. אתרים צד ג'

האתר שלנו כולל קישורים חיצוניים, ופרטים על, אתרים צד ג'. אין לנו שליטה על, ואיננו אחראים על, מדיניות הפרטיות והנהלים של כל צד ג'.

רשתות חברתיות ותוכן אינטראקטיבי

האתר עשוי לכלול קישורים לעמודים רשמיים ברשתות חברתיות שונות, כגון Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn ו־YouTube. פלטפורמות אלה פועלות בהתאם למדיניות הפרטיות שלהן, ואיננו אחראים על אופן השימוש שהן עושות במידע שנאסף.

בנוסף, האתר עשוי להטמיע ווידג'טים, סרטונים ותכנים אינטראקטיביים מצדדים שלישיים. רכיבים אלו עשויים להציב קובצי Cookie או לאסוף מידע טכני בהתאם למדיניות השירות החיצוני.

במידה והאתר כולל אזורי תגובות, פורומים או בלוגים פתוחים – כל מידע שימסרו המשתמשים בהם עשוי להיות נגיש לגולשים אחרים ולציבור הרחב. האחריות למסירת מידע אישי במקומות אלו חלה על המשתמש בלבד.

יא. דיוור ישיר ומאגר מידע

בהשתתפותו המשתתף מאשר לחברה לפנות אליו ולשלוח לו דברי פרסומת בכפוף להוראות חוק התקשורת (בזק ושידורים), תשמ"ב-1982.

החברה מיישמת את עקרונות הגנת הפרטיות ושומרת על זכויותיהם של לקוחות לא להיכלל במאגרים לצרכי שיווק ישיר ללא הסכמתם המפורשת. לקוחות רשאים לחסום ו/או להסיר את פרטיהם האישיים ממאגרי החברה לשימוש שיווקי באמצעות פנייה בכתב.

על פי חוק הגנת הפרטיות, תשמ"א-1981, לכל אדם הזכות לעיין במידע המוחזק עליו במאגר המידע של החברה. משתתף שעיין במידע עליו ומצא שהמידע אינו נכון, שלם, ברור או מעודכן, רשאי לפנות לחברה בבקשה לתקן ו/או לעדכן ו/או למחוק את המידע המוחזק עליו כאמור לעיל. פנייה כזאת יש להפנות לחברה בדוא"ל שכתובתו היא: info@praguepoint.co.il.

יב. ילדים

האתר אינו מיועד לילדים מתחת לגיל 13, ואיננו אוספים ביודעין מידע אישי עליהם. אם נודע לנו כי התקבל מידע אישי הנוגע לילד שטרם מלאו לו 13 שנים, נפעל למחיקתו המיידית מהמערכות שלנו. במקרים בהם נדרשת מסירת מידע אישי לצורך מתן שירות בהתאם לחוק, הדבר יתבצע בכפוף להסכמות הנדרשות ובפיקוח הורים.

יג. ניהול לידים ואוטומציות

באתר נעשה שימוש במערכות חיצוניות לניהול פניות, לידים ואוטומציות עסקיות, ובכלל זה מערכות לניהול לקוחות (CRM) ומערכות להעברת נתונים בין שירותים שונים.

הנתונים המועברים כוללים את המידע שמולא על ידי המשתמשים בטפסי האתר (כגון שם, טלפון, ודוא"ל) ומשמשים אך ורק לצורך מתן שירות, ניהול פניות, שיפור תהליכי עבודה והפחתת טעויות אנוש.

הנתונים נשמרים ומעובדים בהתאם לסטנדרטים מחמירים של אבטחת מידע ובכפוף למדיניות הפרטיות של כל ספק שירות. המידע אינו נמכר לצדדים שלישיים, ומשמש למטרות השירות בלבד.

PipeDrive – מערכת לניהול לידים ומעקב אחר פניות נכנסות, לצורך ארגון, תיעוד ומתן מענה מהיר ללקוחות. המידע הנאסף במערכת כולל את הפרטים שמולאו על ידי המשתמש בטפסים (כגון שם, טלפון, ודוא"ל) ומשמש אך ורק למטרות מתן שירות ומעקב פנימי.

יד. עוגיות

האתר משתמש בעוגיות ("Cookies") ובפיקסלים למטרות חיוניות, שיפור חוויית המשתמש, ניתוח סטטיסטי והתאמה אישית. שימוש בעוגיות שאינן חיוניות (כגון מערכות פרסום וניתוח צד ג') מותנה בקבלת הסכמת המשתמש באמצעות מנגנון הסכמה מובנה באתר. עד לקבלת הסכמה – סקריפטים לא חיוניים אינם נטענים.

Google Analytics – שירות Google Analytics באתר יופעל רק לאחר קבלת הסכמת המשתמש, בהתאם למנגנון ההסכמה שבאתר. באפשרותכם להתקין תוסף דפדפן לחסימת Google Analytics כפי שמתואר להלן. עד לאישור – הסקריפט אינו נטען כלל.

כדי לספק למבקרים באתרים בחירה נוספת ביחס לאופן שבו Google Analytics תאסוף את הנתונים שלהם, פיתחה גוגל את תוסף הדפדפן לביטול הסכמה ל-Google Analytics. התוסף מתקשר עם ה-JavaScript של Google Analytics‏ (ga.js) כדי לציין שאין לשלוח את המידע על הביקור באתר ל-Google Analytics. תוסף הדפדפן לביטול הסכמה ל-Google Analytics לא מונע שליחה של המידע לאתר עצמו או לשירותי ניתוח אינטרנט אחרים.

Microsoft Clarity – האתר עושה שימוש בשירות Microsoft Clarity, המספק הקלטות מסך, מיפוי חום ונתוני שימוש נוספים לצורך שיפור חוויית המשתמש והבנת התנהגות הגולשים. השירות אוסף מידע אנונימי וסטטיסטי על דפוסי שימוש באתר, בהתאם למדיניות הפרטיות של מיקרוסופט. טעינת Clarity מתבצעת רק לאחר קבלת הסכמה מצד המשתמש באמצעות מנגנון ניהול העוגיות שבאתר.

Bing Webmaster Tools – האתר מחובר לשירותי Bing Webmaster Tools של מיקרוסופט לצורך ניטור, בקרה ואופטימיזציה של הופעת האתר במנוע החיפוש Bing. השירות עשוי לאסוף מידע טכני וסטטיסטי על פעילות האתר ותנועת המשתמשים אליו, בהתאם למדיניות הפרטיות של מיקרוסופט. השימוש בשירות זה נעשה לצורכי ניטור טכני בלבד, ואינו כולל איסוף ישיר של נתוני זיהוי אישיים מהמשתמשים.

Google Tag Manager – האתר עושה שימוש בשירות Google Tag Manager, המאפשר ניהול והטמעה של תגיות קוד שונות באתר (כגון Google Analytics, פיקסלים פרסומיים וכלי מדידה נוספים). השירות עצמו אינו אוסף מידע אישי ישירות מהמשתמשים, אך מאפשר טעינה של רכיבי צד ג' בהתאם להסכמת המשתמש.

WhatsApp – באתר משולב כפתור Click-to-Chat המפנה לשירות WhatsApp. בעת השימוש בכפתור זה ייתכן שייאספו פרטי שימוש טכניים על ידי WhatsApp (כגון כתובת IP ומידע על המכשיר). כל שימוש בשירות זה כפוף למדיניות הפרטיות של WhatsApp.

Cloudflare – האתר עושה שימוש בשירותי Cloudflare לצורך שיפור ביצועים, ניתוב תעבורה והגנה מפני מתקפות סייבר. שירות זה עשוי לעבד מידע טכני כגון כתובות IP, נתוני מיקום ומידע על מכשירים של המשתמשים, בהתאם למדיניות הפרטיות של Cloudflare.

ניהול והסרת עוגיות

רוב הדפדפנים מאפשרים לכם לסרב לשימוש בעוגיות, למשל:

  • באינטרנט אקספלורר (גרסה 10) – אתם יכולים לחסום עוגיות בעזרת הגדרות עקיפת הטיפול בעוגיות הזמינות באמצעות לחיצה על "כלים", "אפשרויות אינטרנט", "פרטיות", ואז "מתקדם";
  • בפיירפוקס (גרסה 24) – אתם יכולים לחסום את כל העוגיות באמצעות לחיצה על "כלים", "אפשרויות", "פרטיות", ובחירה של "השתמש בהגדרות מותאמות אישית עבור היסטוריה" מתוך התפריט הנפתח, ואז ביטול הסימון של "קבל עוגיות מאתרים";
  • בכרום (גרסה 29) – אתם יכולים לחסום את כל העוגיות באמצעות כניסה לתפריט "התאמה אישית ובקרה", ואז ללחוץ על "הגדרות", "הצג הגדרות מתקדמות", ו-"הגדרות תוכן", ואז לבחור באפשרות "חסום אתרים מהגדרה של נתונים" תחת הכותרת "עוגיות".

לחסימה של כל העוגיות תהיה השפעה שלילית על נוחות השימוש של אתרים רבים. אם תחסמו עוגיות, לא תוכלו להשתמש בכל האפשרויות שבאתר שלנו.

מחיקת עוגיות קיימות

אתם יכולים למחוק עוגיות שכבר מאוחסנות במחשב שלכם – למשל:

  • בדפדפן אינטרנט אקספלורר (גרסה 10) – אתם צריכים למחוק קבצי עוגיות ידנית;
  • בפיירפוקס (גרסה 24) – אתם יכולים למחוק עוגיות באמצעות לחיצה על "כלים", "אפשרויות", ו-"פרטיות", ואז לבחור "השתמש בהגדרות מותאמות אישית עבור היסטוריה", וללחוץ על "הצג עוגיות", ואז "הסר את כל העוגיות";
  • בכרום (גרסה 29) – אתם יכולים למחוק את כל העוגיות באמצעות כניסה לתפריט "התאמה אישית ובקרה", ואז ללחוץ על "הגדרות", "הצג הגדרות מתקדמות", ו-"נקה נתוני גלישה", ואז לבחור באפשרות "מחק עוגיות ונתונים אחרים של אתרים ותוספים", ולבסוף ללחוץ "נקה נתוני גלישה".

למחיקה של עוגיות תהיה השפעה שלילית על נוחות השימוש של אתרים רבים.

מערכת ניהול העוגיות שלנו

האתר עושה שימוש במערכת ניהול עוגיות המבוססת על קוד מותאם, אשר חוסם את טעינתם של סקריפטים לא חיוניים (כגון פיקסלים של פרסום או Google Analytics) עד לאישור מפורש מצד המשתמש. הסכמה ניתנת באמצעות לחיצה על כפתור "אני מאשר" בבאנר המוצג בתחתית האתר. אי מתן הסכמה ימנע טעינת רכיבי צד שלישי ויחסום גישה לתוכן האתר.

לשאלות / התייעצות נוספת ניתן לפנות אלינו בכתובת המייל – info@praguepoint.co.il

יה. גישה למנועי חיפוש מבוססי בינה מלאכותית

באתר זה מתאפשרת גישה לתוכן הציבורי עבור מנועי חיפוש מבוססי בינה מלאכותית (AI Search Engines), כחלק ממדיניות הגילוי והנגישות של האתר במנועי חיפוש מתקדמים.

הגישה מתבצעת בהתאם להרשאות שהוגדרו בקובץ robots.txt של האתר, ומאפשרת קריאה של עמודים ציבוריים בלבד. מידע אישי, אזורים מאובטחים, ותכנים שאינם פתוחים לציבור – אינם נגישים לרובוטים אלו.

הרשאות הגישה ניתנות לרובוטים הבאים:

  • GPTBot – רובוט הקריאה של ChatGPT מבית OpenAI
  • ChatGPT-User – רכיב הגישה של תוסף הגלישה של ChatGPT
  • Google-Extended – רכיב הגישה של מנוע Bard מבית Google
  • PerplexityBot – הרובוט של מנוע החיפוש Perplexity AI
  • ClaudeBot – רובוט הקריאה של מנוע Claude מבית Anthropic
  • DuckDuckBot – רובוט מבית DuckDuckGo הכולל גישה לתכנים ציבוריים
  • CCBot – רכיב של Common Crawl, בסיס נתונים פתוח הנסמך עליו מודלים של בינה מלאכותית
  • CoHereAIbot, YandexBot, Bytespider, ו־Amazonbot

גישה זו מיועדת לשם סריקה אינדקסית של מידע פומבי בלבד, ואינה כוללת איסוף או שימוש במידע אישי כלשהו. הגישה מותאמת לסטנדרטים הנהוגים באתרים מקצועיים, תוך שמירה על פרטיות המשתמשים והגנה על מידע רגיש.

יש לנו קוד קופון שיחסוך לכם 10% על כל משלוח בינ"ל
PraguePoint2025

תנאי מכר Incoterms - מי אחראי לשילוח שלך?

גבר עם אוזניות שוכב רגוע על כרית, לצד אוניית מטען עמוסה במכולות בלב ים

תאריך: 04.10.2024 | זמן קריאה: כ-12 דקות
עודכן בתאריך: 02.08.2025

לפני שמבצעים הזמנה ראשונה מחו"ל, חשוב להבין עיקרון מרכזי שמשפיע על כל תהליך הייבוא- תנאי המכר הבינלאומיים, או בשם המקצועי: Incoterms.

המונחים האלה מגדירים מי אחראי על כל שלב בשילוח הסחורה – מהמפעל בחו"ל ועד ההגעה אליכם לישראל.
ללא הבנה של הכללים, אפשר למצוא את עצמנו משלמים יותר, מתמודדים עם סיכונים מיותרים, או מופתעים מעלויות שלא תכננו.

במאמר הבא ניכנס לעולם ה-Incoterms בשפה פשוטה וברורה,
נפרט מה כולל כל מונח, מה היתרונות והחסרונות של כל שיטה, ונעזור לבחור את התנאים המתאימים לכל עסקה.

אם אתם מתכננים לייבא סחורה מחו"ל, אתם חייבים להכיר את תנאי המכר.

הם אולי נשמעים כמו פרטים טכניים, אבל בפועל הם משפיעים על כל שלב בעסקה שלכם:
מי משלם על ההובלה? מי אחראי לביטוח? ומי נושא בסיכונים בדרך?

תנאי ה-Incoterms הם כלי הכרחי לכל מי שעוסק בסחר בינלאומי.
הם עוזרים למנוע חוסר הבנות, להוזיל עלויות ולהבטיח שהשילוח יתבצע בצורה חלקה ומדויקת.
בין אם אתם עובדים מול ספקים מנוסים, או יוצאים לדרך עם יבוא ראשון – הבנת המונחים האלו תחסוך לכם זמן, כסף והרבה כאבי ראש.

 

למה בכלל צריך תנאי מכר בינלאומיים?

כששני צדדים מבצעים עסקה בינלאומית, אחד בארץ הייצוא והשני בארץ הייבוא,
יש צורך בקווים מנחים שיקבעו מי אחראי למה, מתי ובאילו תנאים.
כאן נכנסים לתמונה תנאי ה-Incoterms: מערכת אחידה של מונחים שפותחה על ידי לשכת המסחר הבינלאומית כבר בשנת 1936.

המטרה של המונחים האלה היא לפשט את התקשורת בין קונה למוכר, ולהבטיח שכל אחד יודע בדיוק מה תחום האחריות שלו. החל מהובלה, דרך ביטוח ועד תשלומי מכס.
הם חוסכים אי הבנות, מונעים מחלוקות, ומספקים בסיס ברור שעליו נבנית כל עסקה מסחרית.

ה-Incoterms מתעדכנים בדרך כלל אחת לעשור, בתהליך שמערב מדינות, גופים רגולטוריים, חברות שילוח ובנקים מכל העולם. בעוד שהגוף שאחראי על כך הוא לשכת המסחר הבינלאומית (ICC).
העדכון האחרון פורסם בשנת 2020, ומאז הוא מהווה את הגרסה המחייבת והנפוצה ביותר בשוק.

 

מה חדש בתנאי המכר Incoterms 2020 – ולמה זה משנה?

הגרסה האחרונה של תנאי ה-Incoterms פורסמה בשנת 2020, ומאז היא הפכה לסטנדרט המחייב בעסקאות סחר בינלאומיות.
העדכון הזה אינו רק "קוסמטי". הוא כולל התאמות למציאות החדשה של שרשראות אספקה, רגולציות חדשות, שימוש גובר באמצעים דיגיטליים, ודרישות מוגברות לשקיפות ואחריות.

בין החידושים הבולטים שנכנסו לגרסה זו:

  • הוספת התייחסות מפורשת למשלוחים בשיטות מגוונות (כולל שילוח יבשתי ואווירי).
  • הבחנה בין ביטוחים בסיסיים ומורחבים במונח CIF לעומת CIP.
  • הגדרת גמישות רבה יותר ביכולת להסכים על תנאים דיגיטליים ומסמכים אלקטרוניים.
  • חידוד נקודות האחריות במעבר בין מוכר לקונה – בפרט בנקודות מעבר קריטיות כמו נמלים ומחסנים.

עבור יבואנים, בפרט אלו שרק מתחילים – חשוב לדעת שתנאי Incoterms 2020 משקפים גישה יותר עדכנית ופרקטית, בנוסף לעובדה שמדובר במסמך שמגובה ומוכר משפטית ברמה בינלאומית.

 

גרסת תנאי המכר (Incoterms) של שנת 2020

מסמך הסבר על Incoterms 2020 מטעם לשכת המסחר הבינלאומית (ICC), כולל סקירה היסטורית וחלוקה לשתי קטגוריות של תנאי משלוח: כל סוגי ההובלה והובלה ימית בלבד, עם רשימת 11 כללי אינקוטרמס עדכניים.

החלוקה של תנאי המכר – איך זה עובד ברמה הכללית

כדי להבין את המונחים עצמם, צריך קודם להכיר את המבנה הכללי של תנאי ה-Incoterms.

בגרסת 2020 קיימים 11 מונחים, שמחולקים לפי 4 קבוצות עיקריות:

  • קבוצת E- בה הסחורה נמסרת לקונה כבר בתחילת הדרך, במפעל או במחסן המוכר.
  • קבוצת F- המוכר אחראי להביא את הסחורה אל נקודת מסירה מוסכמת, מבלי לשלם על ההובלה הראשית.
  • קבוצת C- המוכר משלם עבור ההובלה הראשית (ולפעמים גם הביטוח), אך האחריות עוברת לקונה מוקדם יותר.
  • קבוצת D- הקונה מקבל את הסחורה רק בסוף הדרך, במדינת היעד, כשהמוכר אחראי כמעט לכל התהליך.

 

החלוקה הזו חשובה כי היא לא רק טכנית – היא מכתיבה את חלוקת האחריות, הסיכונים והעלויות בכל עסקה.

המעבר מקבוצה אחת לשנייה משקף גם שינוי בגישה:
האם הקונה רוצה שליטה מלאה (כמו ב-EXW), או שהוא מעדיף שהספק יתמודד עם כל ההתנהלות הלוגיסטית (כמו ב-DDP).

 

קבוצת E – תנאי מינימום אחריות מצד המוכר

EXW – Ex Works (מהמפעל או המחסן של המוכר)

זהו התנאי הבסיסי והפשוט ביותר – בו המוכר ממלא תפקיד מינימלי: הוא רק מעמיד את הסחורה לרשות הקונה, בנקודה שסוכמה מראש. לרוב מדובר על המפעל, המחסן או נקודת איסוף אחרת במדינת המקור.

משם – כל האחריות, ההוצאות והסיכונים עוברים לקונה:
הובלה פנימית במדינת הספק, טעינה, שחרור מהמכס, הובלה בינלאומית, ביטוח, מכס בישראל, ועד להגעה ליעד הסופי.

יתרונות:

  • שליטה מלאה בשרשרת השילוח.
  • אפשרות לבחור מובילים וספקי שירות לפי שיקולי עלות ואיכות.
  • לעיתים המחיר הכולל של הסחורה יהיה נמוך יותר.

 

חסרונות:

  • אחריות רבה יותר על הקונה, כולל סיכונים לוגיסטיים ורגולטוריים.
  • חוסר גמישות מצד הספק, שלא תמיד מסייע בהכנות לשילוח.

 

מתי זה מתאים?

כאשר עובדים עם סוכן שילוח מנוסה, או כאשר יש שליטה מלאה בתהליך הייבוא.
EXW נפוץ בעסקאות בהן הקונה רוצה להוזיל עלויות ולנהל את הכול בעצמו.

 

קבוצת F – מסירה לנקודת ביניים ללא תשלום הובלה ראשית

בקבוצה זו, המוכר אחראי למסור את הסחורה למוביל שנקבע מראש על ידי הקונה.
עם זאת, הוא אינו משלם עבור ההובלה הבינלאומית עצמה.
המסירה מתבצעת בנקודת ביניים, כמו – נמל או מרכז לוגיסטי, ולעיתים אף טרם עלייה לאמצעי ההובלה.

 

הקבוצה כוללת שלושה מונחים עיקריים:

FOB – Free on Board (ללא תשלום עד ההעמסה על הספינה)

מונח נפוץ מאוד בשילוח ימי.
כאן המוכר אחראי להביא את הסחורה לנמל המוצא, לשחרר אותה מהמכס, ולהעמיס אותה על הספינה.
משם – כל הסיכון וההוצאה עוברים לקונה.

יתרונות:

  • פיקוח על איכות הסחורה בנקודת העמסה.
  • גמישות בבחירת ההובלה מהנמל.
  • מקובל ונפוץ מאוד במשלוחים ימייים.


חסרונות
:

  • לא מתאים למשלוחים אוויריים או יבשתיים.
  • הקונה נושא בסיכון כבר מהרגע שהסחורה עוזבת את הרציף.

 

 

FCA – Free Carrier (מסירה למוביל שנבחר על ידי הקונה)

המוכר מוסר את הסחורה לנקודת איסוף מוסכמת, כולל פריקה אם נדרש, ומעביר את הסיכון בשלב זה.
המונח מתאים לשילוח ימי, אווירי, יבשתי ולוגיסטיקה משולבת.

יתרונות:

  • גמישות רבה בבחירת נקודת המסירה.
  • מתאים גם למשלוחים לא ימיים.


חסרונות
:

  • דורש תיאום מדויק מול הספק והמשלח.

 

 

FAS – Free Alongside Ship (לצד האונייה)

נפוץ בעיקר למשלוחים של סחורות בתפזורת או ציוד כבד.
המוכר מביא את הסחורה לנמל ומעמיד אותה בצמוד לאונייה, אך לא מעלה אותה עליה.

יתרונות:

  • שליטה מלאה בשלב ההעמסה.
  • מתאים להובלה ימית מסחרית מורכבת.


חסרונות
:

  • אחריות מוגבלת מצד הספק.
  • פחות מתאים למטענים קטנים או רגילים.

 

 

קבוצת C – המוכר משלם, אך הקונה נושא בסיכון

המונחים בקבוצה זו מתאימים למצבים שבהם המוכר מוכן לשאת בעלות ההובלה הבינלאומית, אך אינו נושא בסיכון לאחר מסירת הסחורה.
כלומר, המוכר מארגן ומשלם עבור ההובלה (ולעיתים גם הביטוח), אך האחריות עוזבת אותו מוקדם יותר, בדרך כלל כבר בנמל המוצא.

 

הקבוצה כוללת שני מונחים עיקריים:

CFR – Cost and Freight (עלות והובלה)

המוכר משלם עבור ההובלה הימית עד לנמל היעד, אך הסיכון עובר לקונה מהרגע שהסחורה עברה את דופן האונייה במדינת המוצא.
מתאים רק למשלוחים ימיים.

יתרונות:

  • עלות שילוח נוחה שנסגרת מראש מול הספק.
  • הקונה לא צריך לדאוג להובלה עד הנמל בישראל (או כל נמל אחר).


חסרונות
:

  • הקונה נושא בסיכון למרות שלא שלט בהובלה.
  • לא כולל ביטוח, אלא אם נוסף בנפרד.

 

 

CIF – Cost, Insurance and Freight (עלות, ביטוח והובלה)

כמו CFR, אך בנוסף – המוכר מחויב לרכוש ביטוח ימי עבור הסחורה.
הביטוח לפי מינימום כיסוי, אלא אם הוסכם אחרת.

יתרונות:

  • הגנה ביטוחית מובנית לעסקה.
  • ניהול פשוט עבור הקונה.


חסרונות
:

  • רמת הכיסוי הביטוחי בסיסית בלבד.
  • עדיין, הסיכון עובר מוקדם לקונה – שלא שולט בפועל על ההובלה.

 

 

מתי בוחרים בקבוצת C?

כאשר מעוניינים להפחית את ההתעסקות בארגון הובלה, אך יש מוכנות לקחת סיכון מוקדם יותר – או שיש ביטחון ביכולת השילוח של הספק.

 

 

קבוצת D – אחריות מלאה מצד המוכר עד ליעד

זוהי הקבוצה הרחבה ביותר מבחינת אחריות המוכר.

במונחים אלה, המוכר דואג להובלה הבינלאומית, שחרור מהמכס במדינת היעד ולעיתים גם להובלה פנימית – עד לנקודת המסירה הסופית.

המונחים בקבוצה זו נחשבים לנוחים במיוחד עבור קונים, מכיוון שהם כוללים שירות מקצה לקצה. עם זאת, המחיר בהתאם.

 

DAP – Delivered at Place (מסירה במקום מוסכם)

המוכר אחראי להביא את הסחורה ליעד שנקבע, אך לא לשחרר אותה מהמכס במדינת היעד.
הקונה אחראי על פריקה ותשלומי מכס.

יתרונות:

  • תהליך פשוט לקונה – קבלת סחורה כמעט עד הדלת.
  • אחריות לוגיסטית מרוכזת אצל הספק.


חסרונות
:

  • הקונה עדיין נדרש לשחרר מהמכס.
  • סיכון לעיכובים או אי הבנות במעבר גבולות.

 

 

DPU – Delivered at Place Unloaded (מסירה במקום כולל פריקה)

בדומה ל-DAP, אך כאן המוכר גם אחראי על פריקת הסחורה בנקודת היעד.
זהו המונח היחיד שמחייב את המוכר לדאוג לפריקה בפועל.

יתרונות:

  • מתאים למשלוחים כבדים או מורכבים.
  • מקל על הקונה מבחינה תפעולית.


חסרונות
:

  • תלות גבוהה בשירות של הספק.
  • לא תמיד אפשרי בכל מדינה או מיקום.

 

 

DDP – Delivered Duty Paid (מסירה כולל תשלום מכס)

המונח המחייב ביותר עבור המוכר.
הוא דואג להובלה, לשחרור מהמכס גם במדינת היעד, ולתשלום כל המיסים והאגרות.
לקונה לא נותר אלא לקבל את הסחורה.

יתרונות:

  • פשטות מלאה לקונה – "שירות עד הבית".
  • אידאלי ליבואנים לא מנוסים.


חסרונות:

  • עלות גבוהה יותר.
  • תלות מלאה בספק, כולל בכל נושא השחרור מהמכס.

 

 

מתי בוחרים בקבוצת D?

כאשר רוצים לקבל סחורה עם מינימום התעסקות,או כאשר הקונה אינו מנוסה בניהול תהליכי ייבוא.
רלוונטי גם בעבודה עם ספקים שמספקים שירותים לוגיסטיים מקיפים.

 

הנה טבלה השוואתית ברורה ומסכמת בין תנאי ה-Incoterms לפי קבוצות:

מונחקבוצת אחריותמי משלם על הובלה בינלאומית?מי אחראי לשחרור מהמכס?מי נושא בסיכון במהלך ההובלה?
EXWEהקונההקונה (ב-2 המדינות)הקונה, מהרגע הראשון
FCAFהקונההמוכר במדינת המוצאהקונה, לאחר המסירה למוביל
FASFהקונההמוכר במדינת המוצאהקונה, בצמוד לאונייה
FOBFהקונההמוכר במדינת המוצאהקונה, מרגע ההעמסה
CFRCהמוכרהמוכר במוצא, הקונה ביעדהקונה, מרגע ההעמסה
CIFCהמוכרהמוכר במוצא, הקונה ביעדהקונה, עם ביטוח ימי בסיסי
DAPDהמוכרהקונה במדינת היעדהמוכר, עד ההגעה ליעד
DPUDהמוכרהקונה במדינת היעדהמוכר, כולל פריקה
DDPDהמוכרהמוכר בשתי המדינותהמוכר, עד למסירה מלאה

 

 

אז באיזה תנאי כדאי לבחור?

בחירת תנאי המכר הנכונים היא החלטה אסטרטגית שמשפיעה ישירות על הרווחיות, רמת הסיכון והתפעול של כל עסקת ייבוא.

אין תשובה אחת נכונה, אלא בחירה שמתבססת על צרכים, ניסיון, סוג הסחורה והיכולות הלוגיסטיות של כל יבואן.

  • מי שרוצה שליטה מלאה, ייטה לבחור ב־EXW או FCA.
  • יבואנים שמעדיפים להוריד מעצמם את ההתעסקות, יבחרו בתנאים כמו DAP או DDP.
  • ויש גם את אלה שיבחרו בפתרון ביניים – כמו FOB או CIF, שמאזנים בין אחריות ועלות.

 

חשוב מאוד להבין: לא כל ספק מוכן לעבוד עם כל תנאי מכר.
לעיתים יש מגבלות תפעוליות, ולעיתים מדובר פשוט בהרגלים עסקיים של הספקים.
במקרים כאלה, חשוב לדעת להסתגל, אך גם להציב גבולות – במיוחד כשמדובר באחריות ובסיכון.

לכן, בכל עסקה חדשה, אל תוותרו על שיחה ברורה עם הספק:
בדקו באיזה תנאי מכר הוא עובד, בקשו להבין מה בדיוק כלול, ואל תהססו לשאול שאלות.

לסיכום

תנאי המכר (Incoterms) אינם רק סעיף בחוזה – הם הבסיס שעליו נבנית כל עסקה בינלאומית.
הם קובעים מי משלם, מי אחראי, מי נושא בסיכונים – ובאיזה שלב.

כל יבואן, מתחיל או מנוסה, חייב להכיר את התנאים האלה לעומק כדי לקבל החלטות נכונות ולמנוע הפתעות יקרות.

הגרסה האחרונה, Incoterms 2020, עדכנית למציאות של ימינו ומספקת מסגרת ברורה, גמישה ופרקטית.

היכרות עם הקבוצות – E, F, C ו-D – תאפשר לכל אחד לבחור את הדרך המתאימה לו, בהתאם לסוג העסקה, היכולות והעדפות העבודה מול הספקים.

בפעם הבאה שאתם מבצעים הזמנה מחו"ל – אל תתעלמו מתנאי המכר.
ודאו שהם כתובים בצורה ברורה, מוסכמים מראש, ומתאימים לאינטרסים שלכם כיבואנים.
זוהי הדרך הבטוחה ביותר לשמור על שליטה, למנוע חיכוכים ולשמור על רווחיות לאורך זמן.

שאלות ותשובות

Incoterms (או תנאי מכר) הם מונחי סחר בינלאומיים שמגדירים את חלוקת האחריות, העלויות והסיכונים בין הקונה למוכר בעסקאות ייבוא וייצוא.

ב־EXW הקונה אחראי להכול מהרגע הראשון, כולל הובלה מהמפעל.
ב־FOB המוכר אחראי עד להעמסת הסחורה על הספינה – ומשם הקונה נושא בעלות ובאחריות.

יבואנים מתחילים לרוב יעדיפו תנאים כמו DDP או DAP, בהם הספק מטפל ברוב (או כל) התהליך, כולל שילוח ושחרור מהמכס.

כן, ניתן ואף מומלץ לדון מראש בתנאי המכר עם הספק ולוודא שהם מתאימים לצרכים שלכם. לא כל ספק מסכים לכל תנאי, אך תמיד אפשר לנהל מו"מ.

הם אינם חוק מחייב, אך מהווים סטנדרט מוכר ומשמשים כבסיס מוסכם בחוזים בינלאומיים. כדי שיחולו- יש לציין אותם במפורש במסמכי העסקה.

Post Views: 2,462
לוגו אופקי של Prague Point עם אות P שחורה וחץ זהוב, ולצידו הכיתוב PRAGUE POINT בשחור, על רקע שקוף
פנייתך התקבלה בהצלחה

קיבלנו את הפנייה שלך ואנחנו כבר על זה 🙂
נציג יצור עמך קשר בזמן הקרוב,
חשוב להיות זמינים.