מייבאים ממזרח אסיה (יפן, סין וכו')?

הכירו את היטל תעלת פנמה

תאריך: 17.12.2024 | זמן קריאה: כ-3 דקות

תעלת פנמה, אחת מיצירות המופת ההנדסיות הגדולות בהיסטוריה,
מחברת בין האוקיינוס האטלנטי לאוקיינוס השקט ומאפשרת קיצור משמעותי של נתיבי שיט.
מאז פתיחתה בשנת 1914, היא הפכה לציר מרכזי במעבר סחורות בינלאומי.

תעלת פנמה רלוונטית במיוחד לישראל כמעבר מרכזי עבור יבוא ממדינות במזרח אסיה,
כגון – סין, יפן ודרום קוריאה, הנע לאוקיינוס האטלנטי ומגיע לישראל דרך הים התיכון.
המעבר בתעלה כולל היטל מיוחד שנקרא Panama Canal Surcharge,
והוא משפיע ישירות על עלויות השילוח.

 

מהו היטל תעלת פנמה?

היטל תעלת פנמה הוא תשלום שמוטל על כלים ימיים הנושאים מטענים העוברים דרך תעלת פנמה.
היטל זה נועד לכסות את עלויות התפעול, התחזוקה והניהול של התעלה,
אחת מהנתיבים הימיים העמוסים בעולם.

 

איך מחושב ההיטל?

החישוב מתבסס על:
– גודל כלי השיט: קיבולת המכולות (TEU / FEU).
– סוג המטען: מטענים רגילים, חומרים מסוכנים או מוצרים אחרים.
– נתיב השיט: תעריפים עשויים להשתנות לפי אזור המוצא והיעד.

 

מדוע היטל זה רלוונטי?

תעלת פנמה מאפשרת חסכון בזמן וכסף בהשוואה לנתיבים חלופיים,
כמו הקפת דרום אמריקה דרך מצר מגלן.

עם זאת, היטל זה יכול להוות תוספת משמעותית לעלויות השילוח,
במיוחד עבור יבואנים ויצואנים המסתמכים על תעבורה ימית במשלוחים רחבי היקף.

 

דגש חשוב

תעריפי ההיטל משתנים לפי העונות, הביקוש ושינויים מבניים בתפעול התעלה.

דילוג לתוכן