האתר נבדק ועומד בחוק הגנת הפרטיות (תיקון מס' 13) – 14.08.2025

תקף מתאריך: אוגוסט 2025
תאריך עדכון הבא: אוגוסט 2026
בעלות וניהול: פראג פוינט (שותפות מס' 558565412)
כתובת: היוצרים 22, אשקלון
דוא"ל: info@praguepoint.co.il
שירות לקוחות: 050-663-6660

א. הקדמה

הנהלת פראג פוינט רואה חשיבות עליונה בהגנה על פרטיות המשתמשים ועל זכויותיהם. אנו מתחייבים לנהל את פעילות האיסוף והשימוש בנתונים אישיים בהתאם לעקרונות הגנת הפרטיות המקובלים ולכל החוקים והתקנות הרלוונטיים בנושא זה.

בנוסף, אנו פועלים בהתאם להוראות תיקון 13 לחוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981, אשר נכנס לתוקפו ביום 14 באוגוסט 2025, ובו נקבעו הוראות עדכניות בנוגע לשמירה על פרטיות המשתמשים.

האתר מציג מערכת ניהול עוגיות בהתאמה אישית, המאפשרת למשתמשים לבחור האם לאשר או לדחות את השימוש בעוגיות לא חיוניות. רק לאחר מתן הסכמה מפורשת יופעלו רכיבי צד שלישי כגון מערכות ניתוח ופרסום.

ב. איסוף פרטים אישיים

ייתכן שהסוגים הבאים של פרטים אישיים ייאספו, יאוחסנו, ויעשה בהם שימוש:

  • מידע על המחשב שלכם, כולל כתובת ה-IP שלכם, מיקומכם הגאוגרפי, סוג הדפדפן והגרסה שלו, ומערכת ההפעלה;
  • מידע על הביקורים והשימוש שלכם באתר, כולל מקור ההפניה, אורך הביקור, צפיות בעמודים, ונתיבי המעבר שלכם באתר;
  • מידע, כמו למשל כתובת הדואר האלקטרוני שלכם, שאתם מזינים בזמן ההרשמה לאתר שלנו;
  • מידע שאתם מזינים בזמן יצירת פרופיל באתר שלנו, לדוגמה – השם שלכם, תמונות פרופיל, מגדר, יום הולדת, מצב מערכות יחסים, תחומי עניין ותחביבים, פרטי השכלה, ופרטי תעסוקה;
  • מידע, כמו למשל השם וכתובת הדואר האלקטרוני שלכם, שאתם מזינים על מנת ליצור מנוי להודעות הדואר האלקטרוני ו/או הניוזלטר שלנו;
  • המידע שאתם מזינים בזמן השימוש בשירותים באתר שלנו;
  • מידע שנוצר בזמן השימוש באתר שלנו, כולל מתי, כמה, ובאילו נסיבות אתם משתמשים בו;
  • מידע שקשור לכל דבר שאתם רוכשים, שירותים בהם אתם משתמשים, או העברות שאתם מבצעים באתר שלנו, הכולל את השם שלכם, הכתובת, מספר הטלפון, כתובת הדואר האלקטרוני, ופרטי כרטיס האשראי שלכם;
  • מידע שאתם מפרסמים באתר שלנו בכוונה לפרסמו באינטרנט, שכולל את שם המשתמש שלכם, תמונות הפרופיל, ותוכן התגובות שלכם;
  • מידע שנכלל במסרים שאתם שולחים לנו בדואר האלקטרוני או באמצעות האתר שלנו, כולל תוכן המסר והמטא-דאתה שלו;
  • כל סוג אחר של פרטים אישיים שאתם שולחים אלינו.

לפני שתחשפו בפנינו את הפרטים האישיים של אדם אחר, עליכם לבקש את הסכמת האדם הזה גם עבור השיתוף וגם עבור העיבוד של אותם הפרטים האישיים לפי מדיניות זו.

בנוסף לאמור לעיל, האתר וספקי השירותים הפועלים מטעמו עשויים לעשות שימוש בטכנולוגיות אוטומטיות כגון עוגיות, משואות רשת (Web Beacons) וכלי ניתוח שימוש, במטרה לאסוף מידע טכני במהלך הביקור באתר או במסגרת קבלת הודעות דוא"ל מהחברה. איסוף זה נועד לשפר את חוויית הגלישה, להתאים את התוכן להעדפות המשתמש, למדוד את יעילות הפעילות השיווקית ולבצע אופטימיזציה של האתר.

ג. שימוש בפרטים האישיים שלכם

בפרטים אישיים שנמסרו לנו דרך האתר שלנו ייעשה שימוש למטרות שצוינו במדיניות זו, או בעמודים הרלוונטיים שבאתר. ייתכן שנשתמש בפרטים האישיים שלכם למטרות הבאות:

  • ניהול האתר והעסק שלנו;
  • התאמה האישית של האתר עבורכם;
  • לאפשר לכם להשתמש בשירותים הזמינים באתר שלנו;
  • שליחה של סחורות שרכשתם דרך האתר;
  • אספקה של שירותים שרכשתם דרך האתר;
  • שליחה של הצהרות, חשבונות עסקה, ותזכורות תשלום אליכם, ואיסוף תשלומים מכם;
  • לשלוח לכם הודעות מסחריות שאינן שיווקיות;
  • לשלוח לכם התראות בדואר אלקטרוני שביקשתם באופן ספציפי;
  • שליחה של הניוזלטר שלנו אליכם בדואר אלקטרוני, אם ביקשתם זאת (אתם יכולים להודיע לנו בכל עת שכבר אין לכם צורך בניוזלטר);
  • שליחה של מסרים שיווקיים שקשורים לעסק שלנו והעסקים של חברות צד ג' שנבחרו בקפידה שלדעתנו עשויות לעניין אתכם, בדואר או, במקרים שבהם הסכמתם לכך ספציפית, בדואר האלקטרוני, או באמצעות טכנולוגיות דומות (אתם יכולים ליידע אותנו בכל עת אם אתם כבר לא מעוניינים במסרים שיווקיים);
  • אספקה של מידע סטטיסטי בנוגע למשתמשים שלנו לצד ג' (אבל צד ג' זה לא יוכל לזהות אף משתמש בודד לפי המידע);
  • טיפול בבירורים ותלונות שהוגשו על ידכם או נוגעות אליכם וקשורות לאתר שלנו;
  • לשמור על האתר שלנו מאובטח ולמנוע הונאה;
  • אימות של היענות לתנאי השירות המכתיבים את אופן השימוש באתר (כולל ניטור של הודעות פרטיות שנשלחו דרך שירות ההודעות הפרטיות של האתר שלנו);
  • ושימושים אחרים.

אנו עשויים לעשות שימוש בפרטים האישיים שסופקו על ידכם, כולל מידע על הגיל, על מנת לוודא שאתם עונים על הדרישות החוקיות הרלוונטיות לצריכת משקאות אלכוהוליים במדינת מגוריכם ולמנוע מכירה לקטינים.

נשתף את פרטיכם האישיים עם רשויות אכיפת חוק וגופים ממשלתיים רלוונטיים, אם יידרש על פי חוק או בהתאם להליך משפטי מחייב, תביעה, צו שיפוטי או חקירה רשמית.

אם תמסרו לנו מידע אישי לפרסום באתר שלנו, אנחנו נפרסם את המידע ונשתמש בו בדרכים אחרות בהתאם לרישיון שתספקו לנו.

ניתן להשתמש בהגדרות הפרטיות שלכם כדי להגביל את הפרסום של המידע שלכם באתר שלנו, וניתן לשנות אותן בעזרת בקרות הפרטיות שבאתר.

אנחנו לא נספק את הפרטים האישיים שלכם ללא הסכמתכם לכל צד ג' שהוא, לצורך השיווק הישיר שלו, או של כל צד ג' אחר.

ד. חשיפת פרטים אישיים

אנחנו עשויים למסור את הפרטים האישיים שלכם לכל אחד מהעובדים, המנהלים, המבטחים, היועצים המקצועיים, הסוכנים, הספקים, או קבלני המשנה שלנו, במידה סבירה וכנדרש למטרות המצוינות במדיניות זו.

אנחנו עשויים למסור את הפרטים האישיים שלכם:

  • לפי מה שנדרש מאתנו על פי חוק;
  • בהקשר של כל הליך משפטי קיים או עתידי;
  • על מנת לבסס, להפעיל, או להגן על זכויותינו המשפטיות (כולל אספקה של מידע לאחרים למטרות מניעת הונאה והפחתה של סיכון אשראי);
  • לרוכש (או הרוכש הפוטנציאלי) של כל עסק או רכוש שאנחנו רוכשים (או שוקלים לרכוש);
  • ולכל אדם שאנחנו מאמינים במידה סבירה שעשוי לפנות לבית דין או לכל רשות מוסמכת לצורך מסירה של הפרטים האישיים בהם סביר לדעתנו שאותו בית דין או רשות יורה על מסירה של פרטים אישיים אלה.

למעט על פי הכתוב במדיניות זו, אנו לא נספק את הפרטים האישיים שלכם לצד ג'.

ה. העברות נתונים בינלאומיות

ייתכן שמידע שאנחנו אוספים יאוחסן, יעובד, ויועבר בין כל אחת מהמדינות בהן אנו פועלים, על מנת לאפשר לנו להשתמש במידע בהתאם למדיניות זו.

ייתכן שמידע שאנחנו אוספים יועבר למדינות הבאות, להן אין חוקי הגנת נתונים התואמים את אלה הפועלים באזור הכלכלי האירופי: ארצות הברית, רוסיה, יפן, סין, והודו.

פרטים אישיים שאתם מפרסמים באתר שלנו או מוסרים לפרסום באתר שלנו עשויים להיות זמינים, באמצעות האינטרנט, מסביב לעולם. אנחנו לא יכולים למנוע את השימוש או השימוש לרעה במידע הזה בידי אחרים.

אתם מביעים הסכמה להעברות הפרטים האישיים המתוארות בסעיף זה.

פרטים אישיים עשויים להיות מועברים לספקי שירותי משלוח וחברות שילוח במדינות שונות ברחבי העולם, במטרה לאפשר משלוח יעיל של מוצרים שנרכשו באתר זה אל המען הרלוונטי.

ו. שמירת פרטים אישיים

סעיף זה מפרט את תהליך ומדיניות שמירת הנתונים שלנו, המתוכננים לעזור להבטיח שאנחנו נענים לחובות המשפטיות שלנו הנוגעות לשמירה ולמחיקה של פרטים אישיים.

פרטים אישיים שאנחנו מעבדים עבור כל מטרה או מטרות, לא יישמרו יותר מכמה שנדרש עבור מטרה או מטרות אלה.

החברה תשמור נתונים אישיים לתקופות המקסימליות הבאות:

  • פרטי לקוח: 7 שנים ממועד העסקה האחרונה;
  • פרטי תשלום/כרטיס אשראי: עד 2 שנים לאחר ביצוע התשלום;
  • תכתובות לקוחות: 3 שנים ממועד התכתובת האחרונה;
  • נתוני גלישה והתנהגות לקוחות: 12 חודשים ממועד האחרון.

תקופות אלה נקבעו בהתאם לדרישות רגולטוריות ולצרכים העסקיים הלגיטימיים של החברה.

על אף ההוראות האחרות בסעיף זה, אנו נשמור מסמכים (כולל מסמכים אלקטרוניים) המכילים נתונים אישיים:

  • לפי מה שנדרש מאתנו על פי חוק;
  • אם לדעתנו המסמכים עשויים להיות רלוונטיים לכל הליך משפטי מתמשך או פוטנציאלי;
  • על מנת לבסס, להפעיל, או להגן על זכויותינו המשפטיות (כולל אספקה של מידע לאחרים למטרות מניעת הונאה והפחתה של סיכון אשראי).

ז. אבטחת הפרטים האישיים שלכם

אנו מפעילים אמצעי אבטחה מקובלים, לרבות חיבור מאובטח (HTTPS), עדכוני מערכת שוטפים והגבלת גישה למידע אישי רק למורשים. עם זאת, חשוב לדעת כי אף מערכת אינה חסינה לחלוטין, ולכן איננו יכולים להבטיח הגנה מוחלטת על המידע.

אנחנו ננקוט משנה זהירות ארגוני וטכני סביר על מנת למנוע את האבדן, השימוש לרעה, או השינוי של הפרטים האישיים שלכם.

אנחנו נאחסן את כל הפרטים האישיים שאתם מספקים בשרתים מאובטחים (המוגנים בסיסמא ובחומת אש).

כל ההעברות הכספיות הממוחשבות שבוצעו דרך האתר שלנו יהיו מוגנות באמצעות טכנולוגיית הצפנה.

אתם מכירים בכך שהשידור של מידע על פני האינטרנט אינו מאובטח מעצם היותו, ואנחנו לא יכולים להבטיח שנתונים שנשלחים דרך האינטרנט יהיו מאובטחים.

אתם אחראים על שמירת הסיסמא בה אתם משתמשים לקבלת גישה לאתר שלנו חסויה; אנחנו לא נבקש מכם את הסיסמא שלכם (למעט בזמן ההתחברות לאתר שלנו).

כל ההעברות הכספיות והמידע הפיננסי הממוחשבים, כולל פרטי כרטיסי אשראי, יהיו מוגנים על ידי שימוש בטכנולוגיות הצפנת מידע מתקדמות, פרוטוקולי אימות צדדים ותקני אבטחה עדכניים לתעבורת נתונים מקוונת.

ח. תיקונים

אנחנו עשויים לעדכן מדיניות זו מעת לעת באמצעות פרסום של גרסה חדשה באתר שלנו.

עליכם לבדוק את העמוד הזה מדי פעם על מנת לוודא שאתם מבינים כל שינוי שנעשה במדיניות זו.

אנחנו עשויים להודיע לכם על שינויים במדיניות זו בהודעת דואר אלקטרוני או דרך מערכת ההודעות הפרטיות שבאתר שלנו.

ט. הזכויות שלכם

אתם יכולים להורות לנו לספק לכם כל פרט מפרטיכם האישיים שאנו מחזיקים הנוגעים אליכם. אנחנו עשויים לסרב למסור פרטים אישיים שאתם מבקשים עד למידה המורשית על פי חוק.

אתם יכולים להורות לנו בכל עת לא לעבד את הפרטים האישיים שלכם לצורכי שיווק.

בפועל, בדרך כלל תבטאו הסכמה מראש לשימוש שלנו בפרטים האישיים שלכם למטרות שיווק, או שאנחנו נספק לכם אפשרות לבחור שלא יעשה בפרטים האישיים שלכם שימוש למטרות שיווקיות.

בנוסף, אתם רשאים לבקש את מחיקת המידע האישי שלכם בכל עת, בכפוף להוראות הדין ולחובות השמירה החלות עלינו. עם קבלת בקשה למחיקה, נפעל למחוק או לאנונימיזציה של המידע באופן סביר ובהתאם לסטנדרטים מקובלים.

י. אתרים צד ג'

האתר שלנו כולל קישורים חיצוניים, ופרטים על, אתרים צד ג'. אין לנו שליטה על, ואיננו אחראים על, מדיניות הפרטיות והנהלים של כל צד ג'.

רשתות חברתיות ותוכן אינטראקטיבי

האתר עשוי לכלול קישורים לעמודים רשמיים ברשתות חברתיות שונות, כגון Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn ו־YouTube. פלטפורמות אלה פועלות בהתאם למדיניות הפרטיות שלהן, ואיננו אחראים על אופן השימוש שהן עושות במידע שנאסף.

בנוסף, האתר עשוי להטמיע ווידג'טים, סרטונים ותכנים אינטראקטיביים מצדדים שלישיים. רכיבים אלו עשויים להציב קובצי Cookie או לאסוף מידע טכני בהתאם למדיניות השירות החיצוני.

במידה והאתר כולל אזורי תגובות, פורומים או בלוגים פתוחים – כל מידע שימסרו המשתמשים בהם עשוי להיות נגיש לגולשים אחרים ולציבור הרחב. האחריות למסירת מידע אישי במקומות אלו חלה על המשתמש בלבד.

יא. דיוור ישיר ומאגר מידע

בהשתתפותו המשתתף מאשר לחברה לפנות אליו ולשלוח לו דברי פרסומת בכפוף להוראות חוק התקשורת (בזק ושידורים), תשמ"ב-1982.

החברה מיישמת את עקרונות הגנת הפרטיות ושומרת על זכויותיהם של לקוחות לא להיכלל במאגרים לצרכי שיווק ישיר ללא הסכמתם המפורשת. לקוחות רשאים לחסום ו/או להסיר את פרטיהם האישיים ממאגרי החברה לשימוש שיווקי באמצעות פנייה בכתב.

על פי חוק הגנת הפרטיות, תשמ"א-1981, לכל אדם הזכות לעיין במידע המוחזק עליו במאגר המידע של החברה. משתתף שעיין במידע עליו ומצא שהמידע אינו נכון, שלם, ברור או מעודכן, רשאי לפנות לחברה בבקשה לתקן ו/או לעדכן ו/או למחוק את המידע המוחזק עליו כאמור לעיל. פנייה כזאת יש להפנות לחברה בדוא"ל שכתובתו היא: info@praguepoint.co.il.

יב. ילדים

האתר אינו מיועד לילדים מתחת לגיל 13, ואיננו אוספים ביודעין מידע אישי עליהם. אם נודע לנו כי התקבל מידע אישי הנוגע לילד שטרם מלאו לו 13 שנים, נפעל למחיקתו המיידית מהמערכות שלנו. במקרים בהם נדרשת מסירת מידע אישי לצורך מתן שירות בהתאם לחוק, הדבר יתבצע בכפוף להסכמות הנדרשות ובפיקוח הורים.

יג. ניהול לידים ואוטומציות

באתר נעשה שימוש במערכות חיצוניות לניהול פניות, לידים ואוטומציות עסקיות, ובכלל זה מערכות לניהול לקוחות (CRM) ומערכות להעברת נתונים בין שירותים שונים.

הנתונים המועברים כוללים את המידע שמולא על ידי המשתמשים בטפסי האתר (כגון שם, טלפון, ודוא"ל) ומשמשים אך ורק לצורך מתן שירות, ניהול פניות, שיפור תהליכי עבודה והפחתת טעויות אנוש.

הנתונים נשמרים ומעובדים בהתאם לסטנדרטים מחמירים של אבטחת מידע ובכפוף למדיניות הפרטיות של כל ספק שירות. המידע אינו נמכר לצדדים שלישיים, ומשמש למטרות השירות בלבד.

PipeDrive – מערכת לניהול לידים ומעקב אחר פניות נכנסות, לצורך ארגון, תיעוד ומתן מענה מהיר ללקוחות. המידע הנאסף במערכת כולל את הפרטים שמולאו על ידי המשתמש בטפסים (כגון שם, טלפון, ודוא"ל) ומשמש אך ורק למטרות מתן שירות ומעקב פנימי.

יד. עוגיות

האתר משתמש בעוגיות ("Cookies") ובפיקסלים למטרות חיוניות, שיפור חוויית המשתמש, ניתוח סטטיסטי והתאמה אישית. שימוש בעוגיות שאינן חיוניות (כגון מערכות פרסום וניתוח צד ג') מותנה בקבלת הסכמת המשתמש באמצעות מנגנון הסכמה מובנה באתר. עד לקבלת הסכמה – סקריפטים לא חיוניים אינם נטענים.

Google Analytics – שירות Google Analytics באתר יופעל רק לאחר קבלת הסכמת המשתמש, בהתאם למנגנון ההסכמה שבאתר. באפשרותכם להתקין תוסף דפדפן לחסימת Google Analytics כפי שמתואר להלן. עד לאישור – הסקריפט אינו נטען כלל.

כדי לספק למבקרים באתרים בחירה נוספת ביחס לאופן שבו Google Analytics תאסוף את הנתונים שלהם, פיתחה גוגל את תוסף הדפדפן לביטול הסכמה ל-Google Analytics. התוסף מתקשר עם ה-JavaScript של Google Analytics‏ (ga.js) כדי לציין שאין לשלוח את המידע על הביקור באתר ל-Google Analytics. תוסף הדפדפן לביטול הסכמה ל-Google Analytics לא מונע שליחה של המידע לאתר עצמו או לשירותי ניתוח אינטרנט אחרים.

Microsoft Clarity – האתר עושה שימוש בשירות Microsoft Clarity, המספק הקלטות מסך, מיפוי חום ונתוני שימוש נוספים לצורך שיפור חוויית המשתמש והבנת התנהגות הגולשים. השירות אוסף מידע אנונימי וסטטיסטי על דפוסי שימוש באתר, בהתאם למדיניות הפרטיות של מיקרוסופט. טעינת Clarity מתבצעת רק לאחר קבלת הסכמה מצד המשתמש באמצעות מנגנון ניהול העוגיות שבאתר.

Bing Webmaster Tools – האתר מחובר לשירותי Bing Webmaster Tools של מיקרוסופט לצורך ניטור, בקרה ואופטימיזציה של הופעת האתר במנוע החיפוש Bing. השירות עשוי לאסוף מידע טכני וסטטיסטי על פעילות האתר ותנועת המשתמשים אליו, בהתאם למדיניות הפרטיות של מיקרוסופט. השימוש בשירות זה נעשה לצורכי ניטור טכני בלבד, ואינו כולל איסוף ישיר של נתוני זיהוי אישיים מהמשתמשים.

Google Tag Manager – האתר עושה שימוש בשירות Google Tag Manager, המאפשר ניהול והטמעה של תגיות קוד שונות באתר (כגון Google Analytics, פיקסלים פרסומיים וכלי מדידה נוספים). השירות עצמו אינו אוסף מידע אישי ישירות מהמשתמשים, אך מאפשר טעינה של רכיבי צד ג' בהתאם להסכמת המשתמש.

WhatsApp – באתר משולב כפתור Click-to-Chat המפנה לשירות WhatsApp. בעת השימוש בכפתור זה ייתכן שייאספו פרטי שימוש טכניים על ידי WhatsApp (כגון כתובת IP ומידע על המכשיר). כל שימוש בשירות זה כפוף למדיניות הפרטיות של WhatsApp.

Cloudflare – האתר עושה שימוש בשירותי Cloudflare לצורך שיפור ביצועים, ניתוב תעבורה והגנה מפני מתקפות סייבר. שירות זה עשוי לעבד מידע טכני כגון כתובות IP, נתוני מיקום ומידע על מכשירים של המשתמשים, בהתאם למדיניות הפרטיות של Cloudflare.

ניהול והסרת עוגיות

רוב הדפדפנים מאפשרים לכם לסרב לשימוש בעוגיות, למשל:

  • באינטרנט אקספלורר (גרסה 10) – אתם יכולים לחסום עוגיות בעזרת הגדרות עקיפת הטיפול בעוגיות הזמינות באמצעות לחיצה על "כלים", "אפשרויות אינטרנט", "פרטיות", ואז "מתקדם";
  • בפיירפוקס (גרסה 24) – אתם יכולים לחסום את כל העוגיות באמצעות לחיצה על "כלים", "אפשרויות", "פרטיות", ובחירה של "השתמש בהגדרות מותאמות אישית עבור היסטוריה" מתוך התפריט הנפתח, ואז ביטול הסימון של "קבל עוגיות מאתרים";
  • בכרום (גרסה 29) – אתם יכולים לחסום את כל העוגיות באמצעות כניסה לתפריט "התאמה אישית ובקרה", ואז ללחוץ על "הגדרות", "הצג הגדרות מתקדמות", ו-"הגדרות תוכן", ואז לבחור באפשרות "חסום אתרים מהגדרה של נתונים" תחת הכותרת "עוגיות".

לחסימה של כל העוגיות תהיה השפעה שלילית על נוחות השימוש של אתרים רבים. אם תחסמו עוגיות, לא תוכלו להשתמש בכל האפשרויות שבאתר שלנו.

מחיקת עוגיות קיימות

אתם יכולים למחוק עוגיות שכבר מאוחסנות במחשב שלכם – למשל:

  • בדפדפן אינטרנט אקספלורר (גרסה 10) – אתם צריכים למחוק קבצי עוגיות ידנית;
  • בפיירפוקס (גרסה 24) – אתם יכולים למחוק עוגיות באמצעות לחיצה על "כלים", "אפשרויות", ו-"פרטיות", ואז לבחור "השתמש בהגדרות מותאמות אישית עבור היסטוריה", וללחוץ על "הצג עוגיות", ואז "הסר את כל העוגיות";
  • בכרום (גרסה 29) – אתם יכולים למחוק את כל העוגיות באמצעות כניסה לתפריט "התאמה אישית ובקרה", ואז ללחוץ על "הגדרות", "הצג הגדרות מתקדמות", ו-"נקה נתוני גלישה", ואז לבחור באפשרות "מחק עוגיות ונתונים אחרים של אתרים ותוספים", ולבסוף ללחוץ "נקה נתוני גלישה".

למחיקה של עוגיות תהיה השפעה שלילית על נוחות השימוש של אתרים רבים.

מערכת ניהול העוגיות שלנו

האתר עושה שימוש במערכת ניהול עוגיות המבוססת על קוד מותאם, אשר חוסם את טעינתם של סקריפטים לא חיוניים (כגון פיקסלים של פרסום או Google Analytics) עד לאישור מפורש מצד המשתמש. הסכמה ניתנת באמצעות לחיצה על כפתור "אני מאשר" בבאנר המוצג בתחתית האתר. אי מתן הסכמה ימנע טעינת רכיבי צד שלישי ויחסום גישה לתוכן האתר.

לשאלות / התייעצות נוספת ניתן לפנות אלינו בכתובת המייל – info@praguepoint.co.il

יה. גישה למנועי חיפוש מבוססי בינה מלאכותית

באתר זה מתאפשרת גישה לתוכן הציבורי עבור מנועי חיפוש מבוססי בינה מלאכותית (AI Search Engines), כחלק ממדיניות הגילוי והנגישות של האתר במנועי חיפוש מתקדמים.

הגישה מתבצעת בהתאם להרשאות שהוגדרו בקובץ robots.txt של האתר, ומאפשרת קריאה של עמודים ציבוריים בלבד. מידע אישי, אזורים מאובטחים, ותכנים שאינם פתוחים לציבור – אינם נגישים לרובוטים אלו.

הרשאות הגישה ניתנות לרובוטים הבאים:

  • GPTBot – רובוט הקריאה של ChatGPT מבית OpenAI
  • ChatGPT-User – רכיב הגישה של תוסף הגלישה של ChatGPT
  • Google-Extended – רכיב הגישה של מנוע Bard מבית Google
  • PerplexityBot – הרובוט של מנוע החיפוש Perplexity AI
  • ClaudeBot – רובוט הקריאה של מנוע Claude מבית Anthropic
  • DuckDuckBot – רובוט מבית DuckDuckGo הכולל גישה לתכנים ציבוריים
  • CCBot – רכיב של Common Crawl, בסיס נתונים פתוח הנסמך עליו מודלים של בינה מלאכותית
  • CoHereAIbot, YandexBot, Bytespider, ו־Amazonbot

גישה זו מיועדת לשם סריקה אינדקסית של מידע פומבי בלבד, ואינה כוללת איסוף או שימוש במידע אישי כלשהו. הגישה מותאמת לסטנדרטים הנהוגים באתרים מקצועיים, תוך שמירה על פרטיות המשתמשים והגנה על מידע רגיש.

יש לנו קוד קופון שיחסוך לכם 10% על כל משלוח בינ"ל
PraguePoint2025

חוק האריזות - כל מה שיבואן חייב להכיר כדי להימנע מקנסות מיותרים

איור של כדור הארץ עם חץ מיחזור, אונייה, מטוס וקרטונים סביבו, עם טקסט על חוק האריזות והחשיבות לייבואנים.

תאריך: 01.03.2025 | זמן קריאה: כ-12 דקות
עודכן בתאריך: 12.10.2025

עוסקים בייבוא לישראל?

חשוב להבין שהאחריות שלכם לא נגמרת ברגע שהמוצרים עוזבים את הנמל.
כל מוצר שאתם מייבאים מגיע גם עם אריזות- ועליהן חלה חובה חוקית ברורה.

חוק האריזות מחייב כל יבואן לעמוד בכללי דיווח ומחזור, גם אם מדובר בכמות קטנה יחסית. התעלמות מהחוק עלולה להוביל לקנסות גבוהים, תקלות בתהליך השחרור מהמכס ופגיעה תדמיתית.

במאמר הזה נסביר בשפה פשוטה וברורה מה אומר החוק, למי הוא חל, אילו סוגי אריזות נחשבות לדיווח, איך מדווחים בצורה תקינה- ואיך להימנע מטעויות נפוצות.

אם אתם רוצים לייבא בראש שקט ולחסוך לעצמכם כאבי ראש מיותרים- כדאי לקרוא עד הסוף.

אחריות סביבתית שמתחילה כבר במעמד הייבוא

כל מוצר שנכנס לישראל מגיע כמעט תמיד עטוף בקופסה, בניילון, בבקבוק, על גבי משטח או בתוך שקית.
האריזות האלו, שלעתים נראות כחלק טכני בלבד בתהליך הייבוא, הופכות לאחר מכן לפסולת בשטחי המסחר, בבתים ובמרחב הציבורי.

על רקע היקף הפסולת ההולך וגדל, נחקק בשנת 2011 החוק להסדרת הטיפול באריזות, במטרה לצמצם את הנזק הסביבתי ולהטיל את האחריות על הגורמים שמכניסים את האריזות לשוק- כלומר, היבואנים והיצרנים.

החוק קובע בבירור: כל מי שמביא אריזות לישראל- גם כחלק ממוצר, גם אם בכמות קטנה- מחויב לדווח, למחזר ולשאת בעלויות הטיפול בהתאם להיקף פעילותו.
התעלמות מהחוק עלולה להוביל לא רק לקנסות אלא גם לעיכובים במשלוחים, סנקציות משפטיות ונזקים תדמיתיים.

יבואנים רבים נוטים להמעיט בערכו של החוק, במיוחד בתחילת הדרך, מתוך מחשבה שהוא רלוונטי רק לשחקנים גדולים.
בפועל, גם עסקים קטנים נדרשים לעמוד בדרישות, גם אם בסופו של דבר יזכו בפטור חלקי או מלא.

 

 

מי מחויב בדיווח לפי חוק האריזות?

החוק להסדרת הטיפול באריזות חל על כל גורם שמכניס אריזות לישראל- ללא תלות בהיקף הפעילות או בגודל העסק.

חשוב להדגיש:
לא מדובר רק באריזות ריקות או חומרי גלם, אלא בכל סוג של אריזה שמצורפת למוצר.
גם אם המוצר נמכר כיחידה בודדת, גם אם האריזה הוסרה לאחר מכן- האחריות נותרת בידי היבואן.


הנה הרשימה המלאה של הגורמים שחייבים בדיווח:

  • יבואנים שמכניסים מוצרים ארוזים לישראל, בכל תחום ובכל כמות.
  • יבואנים שמביאים אריזות שירות, כגון שקיות קופה, קופסאות טייק-אווי, אריזות פיצה ועוד.
  • בעלי מותגים פרטיים שמייבאים או מייצרים מוצרים ארוזים הנושאים את שם המותג.
  • יצרנים ובתי עסק שמוכרים מוצרים ארוזים בישראל- גם אם הסחורה נרכשה בארץ ולא יובאה.
  • גם אם האריזה המקורית של המוצר הוסרה בארץ והמוצר נארז מחדש- הדיווח נדרש על האריזות המקוריות שנכנסו לישראל.

 

ולמען הסר ספק:
גם אם מדובר בעסק קטן שמייבא לעיתים רחוקות, החוק עדיין חל. החוק אמנם מאפשר קבלת פטורים במקרים מסוימים (ניגע בזה בהמשך המאמר), אך הפטור ניתן רק לאחר דיווח מסודר ולא באופן אוטומטי.

 

 

סוגי האריזות שחייבים בדיווח: מה נחשב אריזה לפי החוק?

כדי לדווח בצורה תקינה על האריזות, יש להבין קודם כל מה נחשב "אריזה" לפי החוק.
מדובר בכל חומר שמיועד לעטוף, להכיל, לשנע, להציג או להגן על מוצר- החל מהשכבה הקרובה ביותר למוצר ועד לאריזות הגדולות שמאפשרות את ההובלה שלו.

החוק מחלק את האריזות ל-5 קטגוריות עיקריות:

  1. אריזת מכירה – האריזה שבאה במגע ישיר עם המוצר, כמו: בקבוק שמפו, פחית שימורים או קופסת תכשיטים.
  2. אריזה קבוצתית – מאגדת כמה מוצרים יחד לצורכי שיווק או מכירה, לדוגמה: מארז של 6 בקבוקי שתייה או שלישיית טונה.
  3. אריזת הובלה – מאפשרת נשיאה של כמות גדולה של מוצרים, כמו: קרטונים, סטרץ' למשטחים או מיכלים תעשייתיים.
  4. אריזת שירות – אריזה שהשימוש בה נעשה בנקודת המכירה ולא בעת הייצור, לדוגמה: שקיות קופה, קופסאות טייק-אווי, אריזות במעדניות או פיצריות.
  5. אריזות רב-פעמיות – משטחים, חביות, דולבים או מיכלים לשימוש חוזר, שעליהם מדווחים לפי מספר השימושים.


חשוב לדעת:
גם אם האריזה בסופו של דבר מושלכת בידי הלקוח או בנקודת המכירה- החובה לדווח עליה חלה עליכם, היבואנים והיצרנים.

 

להלן טבלת קודי אריזות:

שיטות הדיווח על אריזות: כך תדעו באיזו שיטה להשתמש

כל יצרן או יבואן מחויב לדווח לרשות להגנת הסביבה ולגוף המוכר (כגון: תאגיד תמיר) על כמות האריזות שהכניס לשוק בישראל.

את הדיווח יש להגיש פעמיים בשנה ובנוסף גם דיווח שנתי, בהתאם לשיטה המתאימה לפעילות העסק.
קיימות 3 שיטות דיווח שונות– כל אחת עם תנאים, יתרונות ואתגרים משלה.

 

להלן סקירה של שלוש השיטות:

שיטת הדיווח המפורטת: שיטת ברירת המחדל

השיטה המחמירה והמדויקת ביותר, שמחייבת יצירת גיליון אריזה לכל מוצר או משפחת מוצרים, כולל פירוט של משקל האריזות לפי סוגי חומרים (קרטון, זכוכית, פלסטיק, מתכת, עץ וכו') וסוג האריזה (מכירה, קבוצתית, הובלה).

השיטה מחייבת לרוב עסקים שמכניסים לשוק יותר מ-300 טון אריזות בשנה, או כאלה שאינם עומדים בתנאים לשיטות המקוצרות.

השיטה דורשת לרוב שקילה עצמאית של האריזות, איסוף נתונים מדויק והגשתם בפורמט אחיד.
זהו דיווח מבוקר, שמחייב אישור של רו"ח חיצוני בשלב השנתי.

 

שיטת הדיווח לפי מחזור מכירות

שיטה מקלה יחסית, המתאימה ליצרנים או יבואנים שמכניסים לשוק עד 300 טון אריזות בשנה.

הדיווח הראשון מתבצע בשיטה המפורטת ונחשב כ"שנת בסיס", ולאחר מכן, בכל תקופת דיווח, מתבצע חישוב משוקלל לפי השינוי במחזור המכירות.
לדוגמה, אם מחזור המכירות עלה ב-20% מהשנה הקודמת, גם משקל האריזות המדווח יעלה ב-20%.

מעבר בין שיטות מתאפשר אחת ל-5 שנים, אלא אם לא עומדים עוד בתנאים.

 

שיטת הדיווח המצומצמת: לעסקים קטנים

מתאימה לעוסקים שמחזור המכירות השנתי שלהם נמוך מ-40 מיליון ש"ח, וכלל מוצריהם נמכרים לשימוש ביתי (זרם ביתי בלבד).
בדיווח זה, לא מדווחים משקלי אריזות בפועל, אלא רק מספר היחידות שנמכרו מכל משפחת מוצר, ותמיר מבצעת את ההמרה למשקל לפי טבלאות ממוצעות שהיא מנהלת.

חשוב לזכור: אם חלה חריגה מהתנאים (למשל, מחזור המכירות חוצה את רף ה-40 מיליון ש"ח)- יש לעבור לדיווח בשיטה המפורטת או לפי מחזור.

 

 

פטור למשקל אריזות מזערי

יבואנים ויצרנים שמכניסים לשוק כמויות קטנות במיוחד של אריזות- לא פטורים מהחוק באופן אוטומטי.
עם זאת, החוק כן מאפשר להם להגיש בקשה לקבלת פטור, בתנאים מוגדרים מראש.

לפי סעיף 10 לחוק להסדרת הטיפול באריזות, יצרן או יבואן שמכר במהלך שנה קלנדרית אחת פחות מ-1,000 ק"ג של אריזות (כולל אריזות שירות)- יכול לבקש פטור מחובות הדיווח, המיחזור וההתקשרות עם גוף מוכר.


על מנת הפטור ייכנס לתוקף, יש לבצע את הצעדים הבאים
:

  • להכין טופס הודעה חתום (מורשה חתימה או העוסק עצמו, בהתאם לסוג העסק).
  • למלא טופס דיווח עם פירוט משקל האריזות בפועל (אקסל שיצורף בהמשך המאמר).
  • לשלוח את 2 הטפסים עד ה-30 ביוני של השנה לכתובת הדוא"ל הייעודית של המשרד להגנת הסביבה: arizot@sviva.gov.il


לאחר הגשת הבקשה המלאה, המשרד שולח אישור קבלה בתוך שבועיים, אך שומר לעצמו את הזכות לדרוש מסמכים נוספים או לבצע ביקורת.

 

כך נראה אישור הפטור למשקל אריזות מזערי:

חשוב להדגיש:
מי שעומד בתנאי הפטור אך לא מגיש את ההצהרה כנדרש, נחשב כמי שמפר את החוק ועלול להיקנס כמו כל יבואן שלא מדווח.

 

 

הטעויות הנפוצות ביותר ואיך להימנע מהן מראש

רבים מהיבואנים החדשים, ולעיתים גם המנוסים, מוצאים את עצמם מתמודדים עם קנסות, דרישות תיקון בדיווחים או עיכובים במשלוחים- רק בגלל טעויות שניתן היה למנוע בקלות.

הנה כמה מהשגיאות הנפוצות ביותר, וכיצד להימנע מהן:

🔴 אי-דיווח או דיווח לא תקין
הטעות החמורה ביותר היא פשוט לא לדווח- או להגיש דיווח חלקי/שגוי.
זה עלול להוביל לעיצומים כספיים מצד המשרד להגנת הסביבה.
חשוב לוודא שכל נתון שמוזן- מגובה במפרט, שקילה או הסכם עבודה.

🔴 הנחה ש"זה לא רלוונטי אליי"
יבואנים קטנים רבים סבורים שהחוק לא חל עליהם- עד שמגיעה דרישה לתשלום רטרואקטיבי.
החוק חל גם על עסקים שמייבאים כמויות קטנות, ולעיתים גם חד-פעמית.
גם אם תקבלו פטור- הוא חייב להיות מגובה בהצהרה רשמית.

🔴 חוסר מעקב שוטף
שמירת נתונים בצורה לא מסודרת- כמו קבלות חלקיות, היעדר גיליונות שקילה, חוסר בתיעוד אריזות רב-פעמיות- עלול להוביל לבעיות בביקורת.
הדרך הנכונה: לנהל מעקב שוטף כבר מהמשלוח הראשון, עם מערכת מסודרת של תיעוד, תיוק וצילום.

🔴 בחירת שיטת דיווח לא נכונה
לעיתים נבחרת שיטה שלא מתאימה להיקף הפעילות, מה שמוביל לטעויות חישוב או לדרישת מעבר לשיטה מפורטת.

🔴 אי-הבנה של מה נחשב כ"אריזה"
יש מוצרים שגבוליים בהגדרתם- כמו עטיפות נלוות, שקיות שיווק, אריזות במשלוח. טעות בהבנה עלולה לגרום לחסר בדיווח.
חשוב להכיר את ההגדרות המדויקות ולהתייחס לכל מרכיב.

 

טיפ חשוב
שקלו לעבוד מול תאגיד מוכר כמו "תמיר אריזות"- הגוף המוכר היחיד בישראל שמיישם את החוק בפועל.
תמיר אריזות מציעים תמיכה מלאה, פורמטים מוכנים לדיווח, טבלאות ממוצעים לפי משפחות מוצרים, ומענה טלפוני למילוי הדוחות.

לסיכום

חוק האריזות הוא לא רק דרישה רגולטורית- הוא ביטוי ישיר לאחריות של כל מי שפועל בשוק הישראלי ומכניס מוצרים עטופים לארץ.

כל יבואן, יצרן או בעל מותג, קטן כגדול, מחויב להבין את החובות החלות עליו ולפעול בהתאם- לא רק כדי להימנע מקנסות, אלא גם כדי לנהל עסק תקין, אחראי ובר קיימא.

בין אם אתם בתחילת הדרך ובין אם כבר שילחתם מספר מכולות- חשוב לעצור ולשאול:

  • האם אתם מדווחים כנדרש?
  • האם אתם בוחרים את שיטת הדיווח המתאימה?
  • האם אתם מתעדים את כל האריזות בצורה מסודרת?

 

עברו על סוגי האריזות שאתם מייבאים, בדקו את נפח הפעילות השנתי, בחנו את האפשרות לפטור אם אתם עסק קטן, ובמידת הצורך- פנו לגורם מקצועי לקבלת הכוונה אישית.

ליצירת קשר עם תמיר אריזות

חוק האריזות מחייב כל יצרן או יבואן שמכניס לשוק הישראלי מוצרים ארוזים או אריזות שירות, לדווח על האריזות ולממן את מחזורן. החוק חל גם על עסקים קטנים וגם על מותגים פרטיים.

כן. גם יבואנים שמייבאים כמויות קטנות חייבים לדווח. עם זאת, אם סך האריזות השנתי נמוך מ-1,000 ק"ג, ניתן לבקש פטור לפי נוהל מיוחד של המשרד להגנת הסביבה.

כדי לקבל פטור, יש להגיש טופס הודעה חתום וטופס דיווח על המשקל בפועל של האריזות, עד ה-30 ביוני של השנה העוקבת. הפטור ניתן רק לאחר אישור מהמשרד להגנת הסביבה.

שיטה מפורטת מחייבת דיווח לפי משקל מדויק לכל מוצר. שיטה לפי מחזור מבוססת על שינוי במחזור המכירות ביחס לשנת בסיס. שיטה מצומצמת מתאימה לעסקים קטנים ומבוססת על מספר יחידות בלבד.

כל חומר שעוטף, מכיל או משנע את המוצר - כולל קופסאות, שקיות, עטיפות, בקבוקים, סטרץ' למשטחים ועוד. החוק כולל גם אריזות שירות ואריזות רב-פעמיות.

לא חובה, אך מומלץ. תמיר הוא הגוף המוכר היחיד בישראל שמסייע ביישום חוק האריזות, כולל טיפול בדיווחים, תמיכה מקצועית וחישוב כמויות לפי טבלאות ממוצעות.

אי-דיווח או דיווח חלקי נחשבים להפרת חוק, ועלולים לגרור עיצומים כספיים, דרישות תשלום בדיעבד וביקורות מטעם המשרד להגנת הסביבה.

Post Views: 646
לוגו אופקי של Prague Point עם אות P שחורה וחץ זהוב, ולצידו הכיתוב PRAGUE POINT בשחור, על רקע שקוף
פנייתך התקבלה בהצלחה

קיבלנו את הפנייה שלך ואנחנו כבר על זה 🙂
נציג יצור עמך קשר בזמן הקרוב,
חשוב להיות זמינים.