האתר נבדק ועומד בחוק הגנת הפרטיות (תיקון מס' 13) – 14.08.2025

תקף מתאריך: אוגוסט 2025
תאריך עדכון הבא: אוגוסט 2026
בעלות וניהול: פראג פוינט (שותפות מס' 558565412)
כתובת: היוצרים 22, אשקלון
דוא"ל: info@praguepoint.co.il
שירות לקוחות: 050-663-6660

א. הקדמה

הנהלת פראג פוינט רואה חשיבות עליונה בהגנה על פרטיות המשתמשים ועל זכויותיהם. אנו מתחייבים לנהל את פעילות האיסוף והשימוש בנתונים אישיים בהתאם לעקרונות הגנת הפרטיות המקובלים ולכל החוקים והתקנות הרלוונטיים בנושא זה.

בנוסף, אנו פועלים בהתאם להוראות תיקון 13 לחוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981, אשר נכנס לתוקפו ביום 14 באוגוסט 2025, ובו נקבעו הוראות עדכניות בנוגע לשמירה על פרטיות המשתמשים.

האתר מציג מערכת ניהול עוגיות בהתאמה אישית, המאפשרת למשתמשים לבחור האם לאשר או לדחות את השימוש בעוגיות לא חיוניות. רק לאחר מתן הסכמה מפורשת יופעלו רכיבי צד שלישי כגון מערכות ניתוח ופרסום.

ב. איסוף פרטים אישיים

ייתכן שהסוגים הבאים של פרטים אישיים ייאספו, יאוחסנו, ויעשה בהם שימוש:

  • מידע על המחשב שלכם, כולל כתובת ה-IP שלכם, מיקומכם הגאוגרפי, סוג הדפדפן והגרסה שלו, ומערכת ההפעלה;
  • מידע על הביקורים והשימוש שלכם באתר, כולל מקור ההפניה, אורך הביקור, צפיות בעמודים, ונתיבי המעבר שלכם באתר;
  • מידע, כמו למשל כתובת הדואר האלקטרוני שלכם, שאתם מזינים בזמן ההרשמה לאתר שלנו;
  • מידע שאתם מזינים בזמן יצירת פרופיל באתר שלנו, לדוגמה – השם שלכם, תמונות פרופיל, מגדר, יום הולדת, מצב מערכות יחסים, תחומי עניין ותחביבים, פרטי השכלה, ופרטי תעסוקה;
  • מידע, כמו למשל השם וכתובת הדואר האלקטרוני שלכם, שאתם מזינים על מנת ליצור מנוי להודעות הדואר האלקטרוני ו/או הניוזלטר שלנו;
  • המידע שאתם מזינים בזמן השימוש בשירותים באתר שלנו;
  • מידע שנוצר בזמן השימוש באתר שלנו, כולל מתי, כמה, ובאילו נסיבות אתם משתמשים בו;
  • מידע שקשור לכל דבר שאתם רוכשים, שירותים בהם אתם משתמשים, או העברות שאתם מבצעים באתר שלנו, הכולל את השם שלכם, הכתובת, מספר הטלפון, כתובת הדואר האלקטרוני, ופרטי כרטיס האשראי שלכם;
  • מידע שאתם מפרסמים באתר שלנו בכוונה לפרסמו באינטרנט, שכולל את שם המשתמש שלכם, תמונות הפרופיל, ותוכן התגובות שלכם;
  • מידע שנכלל במסרים שאתם שולחים לנו בדואר האלקטרוני או באמצעות האתר שלנו, כולל תוכן המסר והמטא-דאתה שלו;
  • כל סוג אחר של פרטים אישיים שאתם שולחים אלינו.

לפני שתחשפו בפנינו את הפרטים האישיים של אדם אחר, עליכם לבקש את הסכמת האדם הזה גם עבור השיתוף וגם עבור העיבוד של אותם הפרטים האישיים לפי מדיניות זו.

בנוסף לאמור לעיל, האתר וספקי השירותים הפועלים מטעמו עשויים לעשות שימוש בטכנולוגיות אוטומטיות כגון עוגיות, משואות רשת (Web Beacons) וכלי ניתוח שימוש, במטרה לאסוף מידע טכני במהלך הביקור באתר או במסגרת קבלת הודעות דוא"ל מהחברה. איסוף זה נועד לשפר את חוויית הגלישה, להתאים את התוכן להעדפות המשתמש, למדוד את יעילות הפעילות השיווקית ולבצע אופטימיזציה של האתר.

ג. שימוש בפרטים האישיים שלכם

בפרטים אישיים שנמסרו לנו דרך האתר שלנו ייעשה שימוש למטרות שצוינו במדיניות זו, או בעמודים הרלוונטיים שבאתר. ייתכן שנשתמש בפרטים האישיים שלכם למטרות הבאות:

  • ניהול האתר והעסק שלנו;
  • התאמה האישית של האתר עבורכם;
  • לאפשר לכם להשתמש בשירותים הזמינים באתר שלנו;
  • שליחה של סחורות שרכשתם דרך האתר;
  • אספקה של שירותים שרכשתם דרך האתר;
  • שליחה של הצהרות, חשבונות עסקה, ותזכורות תשלום אליכם, ואיסוף תשלומים מכם;
  • לשלוח לכם הודעות מסחריות שאינן שיווקיות;
  • לשלוח לכם התראות בדואר אלקטרוני שביקשתם באופן ספציפי;
  • שליחה של הניוזלטר שלנו אליכם בדואר אלקטרוני, אם ביקשתם זאת (אתם יכולים להודיע לנו בכל עת שכבר אין לכם צורך בניוזלטר);
  • שליחה של מסרים שיווקיים שקשורים לעסק שלנו והעסקים של חברות צד ג' שנבחרו בקפידה שלדעתנו עשויות לעניין אתכם, בדואר או, במקרים שבהם הסכמתם לכך ספציפית, בדואר האלקטרוני, או באמצעות טכנולוגיות דומות (אתם יכולים ליידע אותנו בכל עת אם אתם כבר לא מעוניינים במסרים שיווקיים);
  • אספקה של מידע סטטיסטי בנוגע למשתמשים שלנו לצד ג' (אבל צד ג' זה לא יוכל לזהות אף משתמש בודד לפי המידע);
  • טיפול בבירורים ותלונות שהוגשו על ידכם או נוגעות אליכם וקשורות לאתר שלנו;
  • לשמור על האתר שלנו מאובטח ולמנוע הונאה;
  • אימות של היענות לתנאי השירות המכתיבים את אופן השימוש באתר (כולל ניטור של הודעות פרטיות שנשלחו דרך שירות ההודעות הפרטיות של האתר שלנו);
  • ושימושים אחרים.

אנו עשויים לעשות שימוש בפרטים האישיים שסופקו על ידכם, כולל מידע על הגיל, על מנת לוודא שאתם עונים על הדרישות החוקיות הרלוונטיות לצריכת משקאות אלכוהוליים במדינת מגוריכם ולמנוע מכירה לקטינים.

נשתף את פרטיכם האישיים עם רשויות אכיפת חוק וגופים ממשלתיים רלוונטיים, אם יידרש על פי חוק או בהתאם להליך משפטי מחייב, תביעה, צו שיפוטי או חקירה רשמית.

אם תמסרו לנו מידע אישי לפרסום באתר שלנו, אנחנו נפרסם את המידע ונשתמש בו בדרכים אחרות בהתאם לרישיון שתספקו לנו.

ניתן להשתמש בהגדרות הפרטיות שלכם כדי להגביל את הפרסום של המידע שלכם באתר שלנו, וניתן לשנות אותן בעזרת בקרות הפרטיות שבאתר.

אנחנו לא נספק את הפרטים האישיים שלכם ללא הסכמתכם לכל צד ג' שהוא, לצורך השיווק הישיר שלו, או של כל צד ג' אחר.

ד. חשיפת פרטים אישיים

אנחנו עשויים למסור את הפרטים האישיים שלכם לכל אחד מהעובדים, המנהלים, המבטחים, היועצים המקצועיים, הסוכנים, הספקים, או קבלני המשנה שלנו, במידה סבירה וכנדרש למטרות המצוינות במדיניות זו.

אנחנו עשויים למסור את הפרטים האישיים שלכם:

  • לפי מה שנדרש מאתנו על פי חוק;
  • בהקשר של כל הליך משפטי קיים או עתידי;
  • על מנת לבסס, להפעיל, או להגן על זכויותינו המשפטיות (כולל אספקה של מידע לאחרים למטרות מניעת הונאה והפחתה של סיכון אשראי);
  • לרוכש (או הרוכש הפוטנציאלי) של כל עסק או רכוש שאנחנו רוכשים (או שוקלים לרכוש);
  • ולכל אדם שאנחנו מאמינים במידה סבירה שעשוי לפנות לבית דין או לכל רשות מוסמכת לצורך מסירה של הפרטים האישיים בהם סביר לדעתנו שאותו בית דין או רשות יורה על מסירה של פרטים אישיים אלה.

למעט על פי הכתוב במדיניות זו, אנו לא נספק את הפרטים האישיים שלכם לצד ג'.

ה. העברות נתונים בינלאומיות

ייתכן שמידע שאנחנו אוספים יאוחסן, יעובד, ויועבר בין כל אחת מהמדינות בהן אנו פועלים, על מנת לאפשר לנו להשתמש במידע בהתאם למדיניות זו.

ייתכן שמידע שאנחנו אוספים יועבר למדינות הבאות, להן אין חוקי הגנת נתונים התואמים את אלה הפועלים באזור הכלכלי האירופי: ארצות הברית, רוסיה, יפן, סין, והודו.

פרטים אישיים שאתם מפרסמים באתר שלנו או מוסרים לפרסום באתר שלנו עשויים להיות זמינים, באמצעות האינטרנט, מסביב לעולם. אנחנו לא יכולים למנוע את השימוש או השימוש לרעה במידע הזה בידי אחרים.

אתם מביעים הסכמה להעברות הפרטים האישיים המתוארות בסעיף זה.

פרטים אישיים עשויים להיות מועברים לספקי שירותי משלוח וחברות שילוח במדינות שונות ברחבי העולם, במטרה לאפשר משלוח יעיל של מוצרים שנרכשו באתר זה אל המען הרלוונטי.

ו. שמירת פרטים אישיים

סעיף זה מפרט את תהליך ומדיניות שמירת הנתונים שלנו, המתוכננים לעזור להבטיח שאנחנו נענים לחובות המשפטיות שלנו הנוגעות לשמירה ולמחיקה של פרטים אישיים.

פרטים אישיים שאנחנו מעבדים עבור כל מטרה או מטרות, לא יישמרו יותר מכמה שנדרש עבור מטרה או מטרות אלה.

החברה תשמור נתונים אישיים לתקופות המקסימליות הבאות:

  • פרטי לקוח: 7 שנים ממועד העסקה האחרונה;
  • פרטי תשלום/כרטיס אשראי: עד 2 שנים לאחר ביצוע התשלום;
  • תכתובות לקוחות: 3 שנים ממועד התכתובת האחרונה;
  • נתוני גלישה והתנהגות לקוחות: 12 חודשים ממועד האחרון.

תקופות אלה נקבעו בהתאם לדרישות רגולטוריות ולצרכים העסקיים הלגיטימיים של החברה.

על אף ההוראות האחרות בסעיף זה, אנו נשמור מסמכים (כולל מסמכים אלקטרוניים) המכילים נתונים אישיים:

  • לפי מה שנדרש מאתנו על פי חוק;
  • אם לדעתנו המסמכים עשויים להיות רלוונטיים לכל הליך משפטי מתמשך או פוטנציאלי;
  • על מנת לבסס, להפעיל, או להגן על זכויותינו המשפטיות (כולל אספקה של מידע לאחרים למטרות מניעת הונאה והפחתה של סיכון אשראי).

ז. אבטחת הפרטים האישיים שלכם

אנו מפעילים אמצעי אבטחה מקובלים, לרבות חיבור מאובטח (HTTPS), עדכוני מערכת שוטפים והגבלת גישה למידע אישי רק למורשים. עם זאת, חשוב לדעת כי אף מערכת אינה חסינה לחלוטין, ולכן איננו יכולים להבטיח הגנה מוחלטת על המידע.

אנחנו ננקוט משנה זהירות ארגוני וטכני סביר על מנת למנוע את האבדן, השימוש לרעה, או השינוי של הפרטים האישיים שלכם.

אנחנו נאחסן את כל הפרטים האישיים שאתם מספקים בשרתים מאובטחים (המוגנים בסיסמא ובחומת אש).

כל ההעברות הכספיות הממוחשבות שבוצעו דרך האתר שלנו יהיו מוגנות באמצעות טכנולוגיית הצפנה.

אתם מכירים בכך שהשידור של מידע על פני האינטרנט אינו מאובטח מעצם היותו, ואנחנו לא יכולים להבטיח שנתונים שנשלחים דרך האינטרנט יהיו מאובטחים.

אתם אחראים על שמירת הסיסמא בה אתם משתמשים לקבלת גישה לאתר שלנו חסויה; אנחנו לא נבקש מכם את הסיסמא שלכם (למעט בזמן ההתחברות לאתר שלנו).

כל ההעברות הכספיות והמידע הפיננסי הממוחשבים, כולל פרטי כרטיסי אשראי, יהיו מוגנים על ידי שימוש בטכנולוגיות הצפנת מידע מתקדמות, פרוטוקולי אימות צדדים ותקני אבטחה עדכניים לתעבורת נתונים מקוונת.

ח. תיקונים

אנחנו עשויים לעדכן מדיניות זו מעת לעת באמצעות פרסום של גרסה חדשה באתר שלנו.

עליכם לבדוק את העמוד הזה מדי פעם על מנת לוודא שאתם מבינים כל שינוי שנעשה במדיניות זו.

אנחנו עשויים להודיע לכם על שינויים במדיניות זו בהודעת דואר אלקטרוני או דרך מערכת ההודעות הפרטיות שבאתר שלנו.

ט. הזכויות שלכם

אתם יכולים להורות לנו לספק לכם כל פרט מפרטיכם האישיים שאנו מחזיקים הנוגעים אליכם. אנחנו עשויים לסרב למסור פרטים אישיים שאתם מבקשים עד למידה המורשית על פי חוק.

אתם יכולים להורות לנו בכל עת לא לעבד את הפרטים האישיים שלכם לצורכי שיווק.

בפועל, בדרך כלל תבטאו הסכמה מראש לשימוש שלנו בפרטים האישיים שלכם למטרות שיווק, או שאנחנו נספק לכם אפשרות לבחור שלא יעשה בפרטים האישיים שלכם שימוש למטרות שיווקיות.

בנוסף, אתם רשאים לבקש את מחיקת המידע האישי שלכם בכל עת, בכפוף להוראות הדין ולחובות השמירה החלות עלינו. עם קבלת בקשה למחיקה, נפעל למחוק או לאנונימיזציה של המידע באופן סביר ובהתאם לסטנדרטים מקובלים.

י. אתרים צד ג'

האתר שלנו כולל קישורים חיצוניים, ופרטים על, אתרים צד ג'. אין לנו שליטה על, ואיננו אחראים על, מדיניות הפרטיות והנהלים של כל צד ג'.

רשתות חברתיות ותוכן אינטראקטיבי

האתר עשוי לכלול קישורים לעמודים רשמיים ברשתות חברתיות שונות, כגון Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn ו־YouTube. פלטפורמות אלה פועלות בהתאם למדיניות הפרטיות שלהן, ואיננו אחראים על אופן השימוש שהן עושות במידע שנאסף.

בנוסף, האתר עשוי להטמיע ווידג'טים, סרטונים ותכנים אינטראקטיביים מצדדים שלישיים. רכיבים אלו עשויים להציב קובצי Cookie או לאסוף מידע טכני בהתאם למדיניות השירות החיצוני.

במידה והאתר כולל אזורי תגובות, פורומים או בלוגים פתוחים – כל מידע שימסרו המשתמשים בהם עשוי להיות נגיש לגולשים אחרים ולציבור הרחב. האחריות למסירת מידע אישי במקומות אלו חלה על המשתמש בלבד.

יא. דיוור ישיר ומאגר מידע

בהשתתפותו המשתתף מאשר לחברה לפנות אליו ולשלוח לו דברי פרסומת בכפוף להוראות חוק התקשורת (בזק ושידורים), תשמ"ב-1982.

החברה מיישמת את עקרונות הגנת הפרטיות ושומרת על זכויותיהם של לקוחות לא להיכלל במאגרים לצרכי שיווק ישיר ללא הסכמתם המפורשת. לקוחות רשאים לחסום ו/או להסיר את פרטיהם האישיים ממאגרי החברה לשימוש שיווקי באמצעות פנייה בכתב.

על פי חוק הגנת הפרטיות, תשמ"א-1981, לכל אדם הזכות לעיין במידע המוחזק עליו במאגר המידע של החברה. משתתף שעיין במידע עליו ומצא שהמידע אינו נכון, שלם, ברור או מעודכן, רשאי לפנות לחברה בבקשה לתקן ו/או לעדכן ו/או למחוק את המידע המוחזק עליו כאמור לעיל. פנייה כזאת יש להפנות לחברה בדוא"ל שכתובתו היא: info@praguepoint.co.il.

יב. ילדים

האתר אינו מיועד לילדים מתחת לגיל 13, ואיננו אוספים ביודעין מידע אישי עליהם. אם נודע לנו כי התקבל מידע אישי הנוגע לילד שטרם מלאו לו 13 שנים, נפעל למחיקתו המיידית מהמערכות שלנו. במקרים בהם נדרשת מסירת מידע אישי לצורך מתן שירות בהתאם לחוק, הדבר יתבצע בכפוף להסכמות הנדרשות ובפיקוח הורים.

יג. ניהול לידים ואוטומציות

באתר נעשה שימוש במערכות חיצוניות לניהול פניות, לידים ואוטומציות עסקיות, ובכלל זה מערכות לניהול לקוחות (CRM) ומערכות להעברת נתונים בין שירותים שונים.

הנתונים המועברים כוללים את המידע שמולא על ידי המשתמשים בטפסי האתר (כגון שם, טלפון, ודוא"ל) ומשמשים אך ורק לצורך מתן שירות, ניהול פניות, שיפור תהליכי עבודה והפחתת טעויות אנוש.

הנתונים נשמרים ומעובדים בהתאם לסטנדרטים מחמירים של אבטחת מידע ובכפוף למדיניות הפרטיות של כל ספק שירות. המידע אינו נמכר לצדדים שלישיים, ומשמש למטרות השירות בלבד.

PipeDrive – מערכת לניהול לידים ומעקב אחר פניות נכנסות, לצורך ארגון, תיעוד ומתן מענה מהיר ללקוחות. המידע הנאסף במערכת כולל את הפרטים שמולאו על ידי המשתמש בטפסים (כגון שם, טלפון, ודוא"ל) ומשמש אך ורק למטרות מתן שירות ומעקב פנימי.

יד. עוגיות

האתר משתמש בעוגיות ("Cookies") ובפיקסלים למטרות חיוניות, שיפור חוויית המשתמש, ניתוח סטטיסטי והתאמה אישית. שימוש בעוגיות שאינן חיוניות (כגון מערכות פרסום וניתוח צד ג') מותנה בקבלת הסכמת המשתמש באמצעות מנגנון הסכמה מובנה באתר. עד לקבלת הסכמה – סקריפטים לא חיוניים אינם נטענים.

Google Analytics – שירות Google Analytics באתר יופעל רק לאחר קבלת הסכמת המשתמש, בהתאם למנגנון ההסכמה שבאתר. באפשרותכם להתקין תוסף דפדפן לחסימת Google Analytics כפי שמתואר להלן. עד לאישור – הסקריפט אינו נטען כלל.

כדי לספק למבקרים באתרים בחירה נוספת ביחס לאופן שבו Google Analytics תאסוף את הנתונים שלהם, פיתחה גוגל את תוסף הדפדפן לביטול הסכמה ל-Google Analytics. התוסף מתקשר עם ה-JavaScript של Google Analytics‏ (ga.js) כדי לציין שאין לשלוח את המידע על הביקור באתר ל-Google Analytics. תוסף הדפדפן לביטול הסכמה ל-Google Analytics לא מונע שליחה של המידע לאתר עצמו או לשירותי ניתוח אינטרנט אחרים.

Microsoft Clarity – האתר עושה שימוש בשירות Microsoft Clarity, המספק הקלטות מסך, מיפוי חום ונתוני שימוש נוספים לצורך שיפור חוויית המשתמש והבנת התנהגות הגולשים. השירות אוסף מידע אנונימי וסטטיסטי על דפוסי שימוש באתר, בהתאם למדיניות הפרטיות של מיקרוסופט. טעינת Clarity מתבצעת רק לאחר קבלת הסכמה מצד המשתמש באמצעות מנגנון ניהול העוגיות שבאתר.

Bing Webmaster Tools – האתר מחובר לשירותי Bing Webmaster Tools של מיקרוסופט לצורך ניטור, בקרה ואופטימיזציה של הופעת האתר במנוע החיפוש Bing. השירות עשוי לאסוף מידע טכני וסטטיסטי על פעילות האתר ותנועת המשתמשים אליו, בהתאם למדיניות הפרטיות של מיקרוסופט. השימוש בשירות זה נעשה לצורכי ניטור טכני בלבד, ואינו כולל איסוף ישיר של נתוני זיהוי אישיים מהמשתמשים.

Google Tag Manager – האתר עושה שימוש בשירות Google Tag Manager, המאפשר ניהול והטמעה של תגיות קוד שונות באתר (כגון Google Analytics, פיקסלים פרסומיים וכלי מדידה נוספים). השירות עצמו אינו אוסף מידע אישי ישירות מהמשתמשים, אך מאפשר טעינה של רכיבי צד ג' בהתאם להסכמת המשתמש.

WhatsApp – באתר משולב כפתור Click-to-Chat המפנה לשירות WhatsApp. בעת השימוש בכפתור זה ייתכן שייאספו פרטי שימוש טכניים על ידי WhatsApp (כגון כתובת IP ומידע על המכשיר). כל שימוש בשירות זה כפוף למדיניות הפרטיות של WhatsApp.

Cloudflare – האתר עושה שימוש בשירותי Cloudflare לצורך שיפור ביצועים, ניתוב תעבורה והגנה מפני מתקפות סייבר. שירות זה עשוי לעבד מידע טכני כגון כתובות IP, נתוני מיקום ומידע על מכשירים של המשתמשים, בהתאם למדיניות הפרטיות של Cloudflare.

ניהול והסרת עוגיות

רוב הדפדפנים מאפשרים לכם לסרב לשימוש בעוגיות, למשל:

  • באינטרנט אקספלורר (גרסה 10) – אתם יכולים לחסום עוגיות בעזרת הגדרות עקיפת הטיפול בעוגיות הזמינות באמצעות לחיצה על "כלים", "אפשרויות אינטרנט", "פרטיות", ואז "מתקדם";
  • בפיירפוקס (גרסה 24) – אתם יכולים לחסום את כל העוגיות באמצעות לחיצה על "כלים", "אפשרויות", "פרטיות", ובחירה של "השתמש בהגדרות מותאמות אישית עבור היסטוריה" מתוך התפריט הנפתח, ואז ביטול הסימון של "קבל עוגיות מאתרים";
  • בכרום (גרסה 29) – אתם יכולים לחסום את כל העוגיות באמצעות כניסה לתפריט "התאמה אישית ובקרה", ואז ללחוץ על "הגדרות", "הצג הגדרות מתקדמות", ו-"הגדרות תוכן", ואז לבחור באפשרות "חסום אתרים מהגדרה של נתונים" תחת הכותרת "עוגיות".

לחסימה של כל העוגיות תהיה השפעה שלילית על נוחות השימוש של אתרים רבים. אם תחסמו עוגיות, לא תוכלו להשתמש בכל האפשרויות שבאתר שלנו.

מחיקת עוגיות קיימות

אתם יכולים למחוק עוגיות שכבר מאוחסנות במחשב שלכם – למשל:

  • בדפדפן אינטרנט אקספלורר (גרסה 10) – אתם צריכים למחוק קבצי עוגיות ידנית;
  • בפיירפוקס (גרסה 24) – אתם יכולים למחוק עוגיות באמצעות לחיצה על "כלים", "אפשרויות", ו-"פרטיות", ואז לבחור "השתמש בהגדרות מותאמות אישית עבור היסטוריה", וללחוץ על "הצג עוגיות", ואז "הסר את כל העוגיות";
  • בכרום (גרסה 29) – אתם יכולים למחוק את כל העוגיות באמצעות כניסה לתפריט "התאמה אישית ובקרה", ואז ללחוץ על "הגדרות", "הצג הגדרות מתקדמות", ו-"נקה נתוני גלישה", ואז לבחור באפשרות "מחק עוגיות ונתונים אחרים של אתרים ותוספים", ולבסוף ללחוץ "נקה נתוני גלישה".

למחיקה של עוגיות תהיה השפעה שלילית על נוחות השימוש של אתרים רבים.

מערכת ניהול העוגיות שלנו

האתר עושה שימוש במערכת ניהול עוגיות המבוססת על קוד מותאם, אשר חוסם את טעינתם של סקריפטים לא חיוניים (כגון פיקסלים של פרסום או Google Analytics) עד לאישור מפורש מצד המשתמש. הסכמה ניתנת באמצעות לחיצה על כפתור "אני מאשר" בבאנר המוצג בתחתית האתר. אי מתן הסכמה ימנע טעינת רכיבי צד שלישי ויחסום גישה לתוכן האתר.

לשאלות / התייעצות נוספת ניתן לפנות אלינו בכתובת המייל – info@praguepoint.co.il

יה. גישה למנועי חיפוש מבוססי בינה מלאכותית

באתר זה מתאפשרת גישה לתוכן הציבורי עבור מנועי חיפוש מבוססי בינה מלאכותית (AI Search Engines), כחלק ממדיניות הגילוי והנגישות של האתר במנועי חיפוש מתקדמים.

הגישה מתבצעת בהתאם להרשאות שהוגדרו בקובץ robots.txt של האתר, ומאפשרת קריאה של עמודים ציבוריים בלבד. מידע אישי, אזורים מאובטחים, ותכנים שאינם פתוחים לציבור – אינם נגישים לרובוטים אלו.

הרשאות הגישה ניתנות לרובוטים הבאים:

  • GPTBot – רובוט הקריאה של ChatGPT מבית OpenAI
  • ChatGPT-User – רכיב הגישה של תוסף הגלישה של ChatGPT
  • Google-Extended – רכיב הגישה של מנוע Bard מבית Google
  • PerplexityBot – הרובוט של מנוע החיפוש Perplexity AI
  • ClaudeBot – רובוט הקריאה של מנוע Claude מבית Anthropic
  • DuckDuckBot – רובוט מבית DuckDuckGo הכולל גישה לתכנים ציבוריים
  • CCBot – רכיב של Common Crawl, בסיס נתונים פתוח הנסמך עליו מודלים של בינה מלאכותית
  • CoHereAIbot, YandexBot, Bytespider, ו־Amazonbot

גישה זו מיועדת לשם סריקה אינדקסית של מידע פומבי בלבד, ואינה כוללת איסוף או שימוש במידע אישי כלשהו. הגישה מותאמת לסטנדרטים הנהוגים באתרים מקצועיים, תוך שמירה על פרטיות המשתמשים והגנה על מידע רגיש.

יש לנו קוד קופון שיחסוך לכם 10% על כל משלוח בינ"ל
PraguePoint2025

מדריך מקיף לרפורמת "מה שטוב לאירופה - טוב לישראל" והשפעתה על היבואנים

תאריך: 03.03.2025 | זמן קריאה: כ-12 דקות
עודכן בתאריך: 03.06.2025

אם אתם עוסקים בייבוא מוצרים לישראל או שוקלים להיכנס לתחום, חשוב להכיר את השינויים הרגולטוריים שצפויים להשפיע על פעילותכם באופן ישיר.

רפורמת "מה שטוב לאירופה – טוב לישראל", שנכנסה לתוקף בשנת 2025, מסמנת מהפכה בגישת המדינה לתקינה ולבקרת איכות.

היא מביאה עמה הקלות רגולטוריות משמעותיות, ביטול בדיקות כפולות, גישה רחבה למוצרים בינלאומיים – ובעיקר, אחריות חדשה המוטלת על כתפי היבואנים.

רקע לרפורמות בייבוא לישראל

בשנים האחרונות נקטה ממשלת ישראל בצעדים נרחבים לצמצום רגולציה והסרת חסמים בתהליכי הייבוא, כחלק ממאמץ כולל להוזיל את יוקר המחיה ולהגביר את התחרות בשוק המקומי.

אחת מהרפורמות המרכזיות הייתה "לא עוצרים בנמל", שהושקה בשנת 2022 במטרה לפשט תהליכים, להפחית בירוקרטיה ולהקל על יבואנים קטנים ובינוניים.

אף על פי שמהלכים אלה הניבו שיפורים מסוימים, הם לא פתרו את מכלול האתגרים שניצבו בפני יבואנים – מה שהוביל לגיבוש רפורמה מקיפה, עדכנית ומעמיקה יותר.

 

הצורך ברפורמה הנוכחית

לצד המאמצים הקודמים, המשיכו היבואנים בישראל להתמודד עם רגולציה מקומית מורכבת וייחודית, שכללה דרישות תקינה שלא היו תואמות לנעשה בשווקים מתקדמים בעולם.
מצב זה יצר עיכובים, העלה את עלויות הייבוא, והגביל את מגוון המוצרים הזמינים לצרכן הישראלי.

כדי להתגבר על חסמים אלו, התקבלה החלטה עקרונית לאמץ את התקינה האירופית – אחת מהמתקדמות בעולם – מתוך תפיסה שמוצרים המאושרים לשיווק באירופה עומדים ברמה גבוהה של בטיחות, אמינות ואיכות.

כך נולדה רפורמת "מה שטוב לאירופה – טוב לישראל", שנכנסה לתוקף ב-1 בינואר 2025, ומשנה מהיסוד את גישת המדינה לייבוא מוצרי צריכה.

 

שלבי יישום הרפורמה

רפורמת "מה שטוב לאירופה – טוב לישראל" מיושמת בהדרגה, על מנת לאפשר למגזר היבואנים, לספקים ולרשויות הפיקוח להסתגל לשינויים באופן מדוד ומבוקר.

החל מינואר 2025, בכל חודש או רבעון נוספים תקנים ודירקטיבות אירופיות לרשימת התקנים המאומצים בישראל, עד לכיסוי כולל של מרבית תחומי הייבוא.
את האסדרות המלאות והעדכניות באנגלית ובעברית, ניתן למצוא בקישור הבא

 

האסדרות מחולקות לפי תאריכים ולפי קטגוריות מוצרים, באופן הבא:

תאריך התחלהמספר התקן / דירקטיבהתיאור התקן / רגולציה
01.01.2025Regulation (EC) No 1907/2006 (REACH)רגולציה לרישום, הערכה והגבלה של כימיקלים
 Directive 2014/35/EU (LVD)דירקטיבה לבטיחות מכשירי חשמל נמוכי מתח
 Directive 2014/30/EU (EMC)דירקטיבה למניעת הפרעות אלקטרומגנטיות
 Council Directive 75/324/EEC (Aerosol)דירקטיבה למכלי לחץ מסוג אירוסול
 Regulation (EU) 2016/425 (PPE)רגולציה לציוד הגנה אישי
 Directive 2014/53/EUדירקטיבה לציוד רדיו
 Directive 2009/125/ECדירקטיבה לדרישות עיצוב אקולוגי למוצרים הקשורים לאנרגיה
 Regulation (EU) 2017/1369רגולציה לסימון אנרגטי
 Directive 2014/34/EU (ATEX)דירקטיבה לציוד ולמערכות מיגון בסביבה פוטנציאלית לפיצוץ
 Directive 2000/14/ECדירקטיבה למפגעי רעש בשימוש בציוד חוץ
 Regulation (EU) No 517/2014רגולציה לגזי חממה פלואורידיים
01.02.2025Directive 2009/48/EC (TOY)דירקטיבה לבטיחות צעצועים
 Regulation (EU) 2023/988רגולציה לבטיחות מוצרי צריכה
 Regulation E/ECE/324רגולציה לחלקי רכב המאמצת את הרגולציה של האו"ם
 Commission Directive 93/11/EECדירקטיבה לשחרור תרכובות ניטרוזמינים ממוצצים ומפטמות מאלסטומר
01.03.2025Commission Regulation (EU) No 10/2011 (FCM)רגולציה לחומרי פלסטיק הבאים במגע עם מזון
 Regulation (EC) No 648/2004רגולציה לעניין דטרגנטים
 Regulation (EC) No 1935/2004רגולציה לחומרים ומצרכים הבאים במגע עם מוצרי מזון
 Council Directive 84/500/EECדירקטיבה לפריטי קרמיקה הבאים במגע עם מוצרי מזון
 Regulation (EU) 2019/1021 (POP)רגולציה למזהמים אורגניים
 Regulation (EU) No 1007/2011רגולציה לסימון מוצרי טקסטיל
01.07.2025Regulation (EC) No 1272/2008 (CLP)רגולציה לסיווג, תיוג ואריזה של חומרים ותערובות מסוכנים
 Regulation (EU) 2017/745רגולציה למכשור רפואי
 Directive 93/42/EECדירקטיבה למכשור רפואי
 Regulation (EU) No 528/2012רגולציה למוצרים ביוצידיים
 Directive 2004/42/ECדירקטיבה לתרכובות אורגניות נדיפות בצבעים ובציפויים
01.07.2026Directive 2010/35/EU (TPE)דירקטיבה לציוד לחץ נייד
 Directive 2014/68/EU (PE)דירקטיבה לציוד לחץ
 Directive 2006/42/ECדירקטיבה למכונות
 Directive 2014/33/EUדירקטיבה למעליות ורכיביהן
 Regulation (EU) 2023/1542רגולציה לסוללות
 Regulation (EU) 2016/426רגולציה לעניין ציוד בעירה מוזן בגזים
 Directive 2014/32/EUדירקטיבה למכשירי מדידה
 Commission Regulation (EU) 2015/1188רגולציה לדרישות עיצוב אקולוגי למחממים
 Commission Regulation (EU) 2015/1185רגולציה לדרישות עיצוב אקולוגי למחממים בדלק מוצק
 Directive 2011/65/EU (RoHS)דירקטיבה לשימוש בחומרים מסוכנים בציוד חשמלי אלקטרוני
01.01.2027Directive 2014/29/EU (SPVD)דירקטיבה למכלי לחץ פשוטים
 Regulation (EU) No 305/2011רגולציה לחומרי בנייה
 Commission Delegated Regulation (EU) 2024/1295רגולציה לזרנוקים
01.01.2028Regulation (EC) No 1223/2009רגולציה למוצרי קוסמטיקה
 Directive (EU) 2020/2184דירקטיבה למי שתייה
 Directive 98/70/ECדירקטיבה לאיכות דלקים
 Regulation (EU) 2023/2405רגולציה לדלק תעופתי

 

השינויים המרכזיים ברפורמה והשפעתם על היבואנים

הרפורמה האירופית בייבוא מביאה עמה שורת שינויים משמעותיים שמשפיעים ישירות על אופן הפעולה של יבואנים בישראל.

אלו השינויים העיקריים שחשוב להכיר:

1. אימוץ התקינה האירופית
העיקרון המרכזי של הרפורמה הוא שכל מוצר העומד בדרישות רגולציה אירופית – ואינו נדרש לאסדרה ייחודית בישראל – ניתן לייבוא חופשי ללא צורך באישור מכון התקנים.
משמעות הדבר: מוצרים בעלי תו תקן אירופי (CE) שמכוסים ברפורמה, יוכלו להיכנס לישראל ללא הליך אישור נוסף, בכפוף לאחריות מלאה של היבואן.

2. ביטול הצורך בבדיקות מקומיות כפולות
בעבר, גם מוצרים בעלי תקן בינלאומי נדרשו לעבור בדיקות תקינה ישראלית, מה שגרם לעלויות נוספות ועיכובים בשחרור מהמכס. הרפורמה מבטלת את הצורך בבדיקות חוזרות, וכך חוסכת ליבואנים זמן, משאבים וכסף.

3. הרחבת מגוון המוצרים הניתנים לייבוא
בעקבות אימוץ התקינה האירופית, נפתח השוק הישראלי למגוון רחב יותר של מוצרים, לרבות כאלו שלא יובאו קודם לכן בשל חסמים רגולטוריים. התוצאה היא עלייה בתחרות, ירידת מחירים לצרכן, ושיפור בגמישות המסחרית של יבואנים.

4. הגברת האכיפה על ידי מינהל התקינה
במקביל להקלה על תהליך הייבוא, המדינה משקיעה משאבים נרחבים באכיפת התקנות. מינהל התקינה מגביר את פעילותו באמצעות תוספת תקציב ותגבור צוותי הפיקוח. נערכות בדיקות פתע בשווקים, ובמקרה של חריגה – הענישה עשויה להיות חמורה.
לכן, על יבואנים להקפיד על ניהול תיק מוצר מסודר ולעמוד בכל הדרישות הרגולטוריות.

 

סיכום

רפורמת "מה שטוב לאירופה – טוב לישראל" מהווה ציון דרך בתחום הייבוא לישראל, ומחליפה מודל רגולטורי מיושן בגישה מודרנית, מתקדמת ושקופה יותר.

אימוץ התקינה האירופית, ביטול הבדיקות הכפולות, והרחבת האפשרות לייבא מגוון רחב של מוצרים – כולם צעדים שמקלים משמעותית על יבואנים ומקדמים את הכלכלה המקומית.

עם זאת, הרפורמה מטילה אחריות רחבה יותר על כתפי היבואנים.
מי שיבחר לפעול במסלול האירופי יידרש לעמוד בדרישות שקיפות, לנהל תיק מוצר מלא, ולעקוב אחר כל עדכון רגולטורי רלוונטי.

מינהל התקינה אינו מוותר על אכיפה – אלא דווקא מגביר אותה. ולכן חשוב שכל יבואן יפעל בזהירות, בקפדנות, ובשקיפות מלאה.

כדי ליהנות מההקלות ולהימנע מהשלכות רגולטוריות, יש להתעדכן באופן שוטף, להבין את התחולה של הרפורמה על המוצרים הספציפיים המיובאים, ולפעול בהתאם להנחיות החדשות.

צילום מסך מאתר משרד הכלכלה המציג תוצאות חיפוש על תקנים רשמיים בישראל.

** מנוע החיפוש מציג רשימת תקנים רשמיים בלבד, בחלוקה לקבוצות יבוא 1-4

שאלות ותשובות

רפורמה זו, שנכנסה לתוקף בינואר 2025, מאפשרת לייבא לישראל מוצרים שעומדים בתקינה האירופית ללא צורך בבדיקות מקומיות נוספות.

הרפורמה מפחיתה עלויות, מקצרת תהליכים ומרחיבה את מגוון המוצרים בשוק.
עם זאת, היא מטילה אחריות ישירה על היבואנים לוודא עמידה בתקנים האירופיים.

במרבית המקרים – לא.

מוצרים שכבר עומדים בתקינה האירופית ואינם דורשים אסדרה ייחודית בישראל, אינם צריכים לעבור בדיקות תקן חוזרות.

עם זאת, היבואן נדרש לנהל תיק מוצר מסודר ולהצהיר על התאמה לרגולציה האירופית הרלוונטית.

העבירה נחשבת חמורה, ויכולה להוביל להחרמת סחורה, קנסות גבוהים ואף הגשת כתבי אישום במקרים מסוימים.

לכן, חשוב להקפיד על תיעוד, בדיקה מוקדמת והתייעצות מקצועית בעת הצורך.

כדי לבדוק אם מוצר מסוים נכלל ברפורמה, יש לעיין ברשימות התקנים המעודכנות לפי תאריכי התחולה של הרפורמה.

יש לבדוק את סוג המוצר, מספר התקן האירופי שהוא עומד בו, ואת שלב היישום הרלוונטי שבו הוא מופיע.

מומלץ להיעזר ביועץ רגולציה או ברשויות המוסמכות כדי לוודא עמידה בדרישות.

Post Views: 710
לוגו אופקי של Prague Point עם אות P שחורה וחץ זהוב, ולצידו הכיתוב PRAGUE POINT בשחור, על רקע שקוף
פנייתך התקבלה בהצלחה

קיבלנו את הפנייה שלך ואנחנו כבר על זה 🙂
נציג יצור עמך קשר בזמן הקרוב,
חשוב להיות זמינים.